T-Rex 600 ESP Trillingen Rotor Kop

• Topicstarter Topicstarter Ulrik
  • Startdatum Startdatum
U

Ulrik

Guest
Hallo iedereen,

Ik zit met wat problemen en krijg het maar niet opgelost!:hammer:
Mijn laatste nieuwe aanwinst en 1ste electo T'Rex 600 begint af en toe te schudden het gebeurt maar af en toe maar het moet eruit en ik vind de oorzaak niet.
Wat ik al gedaan heb is de Dempers ( in de kop ) veranderd, eerst had ik de zachte nu de harde hij doet het al minder vaak maar nog altijd! De trilling ontstaat vanuit de kop en gaan zo naar het chassi over ! :confused::confused:

Ik vlieg nu 2j Looping Rol enz.. maar nog niks ektreems!

Voor degene wat vragen welke hardware ik gebruik:
3 x Align DS610 op de Swasch
Gyro: Spartan DS760 met Align DS 650 (Super combinatie)
ESC en Motor zijn origineel align
Batterij 6S 25C 4900 mAh
Ik Vlieg -10°+10° Pitch en met 100% 90 100% Trothtle
De Pallen zijn origineel align.

T-rex 600 Electro Trillingen

Voor het ogenblik gebruik ik een 14 tands tandwiel op de motor mijn overbrenging is recht niet hexagonaal,

Wanneer trilt de Heli? : meestal bij midstik of beter gezegd 0° pitch 90% throttle op idle up 1(heb voor het ogenblik idle-up 2 nog niet ingesteld) op normaal mode moet ik nog eens testen wanneer juist.

Ik heb zo de indruk dat mijn heli niet genoeg toeren maakt en dat dat de oorzaak misschien kon zijn?

Ma heb 1 probleempje heb mijn tacho meter aan een vriend uitgeleend en zie hem pas zaterdag ten vroegste!!:-?

Nog een vraagje ivm het toerental?:hammer:

Ik ben juist in mijn zender gaan kijken ( Futaba 14mz ) en heb iets interesants gezien, De throhtle curve ligt 100% 90% 100% ma dat kadertje laat mij toe tot 125% te gaan heeft iemand hier ervaring mee?

Sorry voor al deze sommige misschien domme vragen maar this de 1ste maal dat ik een electro heli bouw! ( heb nog 2 600Nitro en 1 700Nitro)

Ik vind des te meer men weet over iets des te beter het valt te begrijpen!

Bladen te strak of te vast in de bladhouders?

Ik zal dit eens proberen, kan zijn ik sluit niets uit! Alvast Bedank

te weinig toeren kan ook. Dat had ik met mijn omgebouwde Sceadu. Die wobbelde af en toe en idd begon de hele heli dan te schudden. Toen kreeg ik hier de tip om de toeren wat op te krikken (was namelijk echt minimaal) en daarna vloog hij strak.

Bij te weinig toeren zouden juist de hardere dempers het probleem erger maken dan de zachtere. Maar gewoon vol 100% draaien. Dan is dat uit te sluiten.

Back