T-rex 600 met spektrum?

Ik weet hier in de buurt een t-rex 600 staan zonder ontvanger, kan ik zo maar een spektrum ontvanger op de t-rex zetten zodat ie bestuurbaar is met mijn dx6i?

Tuurlijk kan dat, alleen moet je de heli opnieuw instellen op je zender.
Wat voor Trex600 is het ? een electro of brandstof,,,beide hebben minimal 6 kanalen nodig,,,,hetgeen betekent dat je deze heli met je DX6i kun besturen, alleen als er nog een Governor opzit,,,,heb je een 7e kanaal nodig en die heb je niet ter beschikking op je Dx6i, dus die zul je moeten weglaten en je motortoerental aanpassen op je Throtthle curve en dan is het best goed te vliegen met 6 kanalen.

Zelf vlieg ik al jaren rond met een Trex600nitro zonder governor (motortoerental-regelaar) en hij vliegt super,,,zit nog steeds dezelfde motor op,,,een OS 55HZ motor en nog nooit gereviseerd !!

Is een electro jammer genoeg... dus zal waarschijnlijk wel zo'n governor inzitten :|

Niks niet jammer... En nee, governor is niet nodig voor electro, is gewoon met 6 kanalen te vliegen...

Maar lees je eerst eens in over wat heli vliegen is, voordat je ongelukken gaat maken met een 600...

Een governor is niet nodig maar toch wel fijn en kan met een electro heli gewoon met een 6 kanaals zender werken. De governor is een functie van de regelaar(esc) of fbl gyro om het toerental van de rotor stabiel te houden. Kortom met de dx6i kan je in principe best een trex 600 vliegen :)

In principe? Het kan gewoon..

Bij een nitro is de governor een los ding, een apparaat wat van de zender een waarde moet krijgen. Gaswaarde, en of hij aan of uit moet staan.
Dus een extra kanaal.

Bij een electro zit een governor in de regelaar, of in de stabilisatie.
Die pakt zijn gaswaarde gewoon van de throttlecurve, dus geen extra kanaal nodig

Dus 6 kanalen is zat voor een 600 electro.
Meer is makkelijker, maar dan heb je weer s een reden om van zender te wisselen ;-)

Back