Hallo allemaal,
De afgelopen 2 jaar heb ik door omstandigheden niet/nauwelijks kunnen vliegen, heeft vooral te maken gehad met werk op de touringcar waardoor ik veel en lang van huis was. Nu ben ik woonachtig in België in de buurt van Gent en heb ik gewoon werk waarbij ik in het weekend vrij ben en het jeukt weer aan alle kanten
Nu heb ik een perfect functionerende T-Rex 600N staan met alles erop en eraan dus je zou zeggen dat ik verdwaald ben. Nu ben ik hier in de buurt eens bij de lokale club wezen informeren, maar vanwege geluids/milieu-eisen worden er bij de clubs die redelijkerwijs bereikbaar zijn voor mij geen nieuwe leden met brandstof-modellen meer toegelaten, er wordt daarbij ook een geluidsgrens van 80 dB aangehouden.
Nu ben ik dus van plan over te stappen op electro maar ik heb duidelijk wat gemist de afgelopen periode en ben het overzicht een beetje kwijt.
De electronica van de 600N kan natuurlijk hergebruikt worden, dus zender, ontvanger, servo's en gyro heb ik al. Ik moet dus een nieuw bouwpakketje hebben met de electro-specifieke electronica waarbij ik zit te kijken naar de 600ESP superior combo.
Met torque tube, voor mij alleen interessant omdat het minder geluid maakt, maar ook met wat dingen die ik niet nodig heb zoals servo's, gyro, mainblades en tailblades, aan de andere kant is het goed om deze op reserve te hebben liggen, maar hoe verhouden die bladen zich tov de CY bladen die ik al een tijdje heb? Die zijn vrij breed/zwaar en autoroteren daarom goed, in tegenstelling tot de NHP's die ik daarvoor had.
Vraag over die kit is dus eigenlijk: Moet ik die kopen of beter een "standaard" 600E kopen en daarbij een losse torque tube? Of kan ik die van de 600N overzetten? Tail control rod zal aangepast moeten worden daarvoor maar dat is maar een kleinigheid. En is de motor/regelaar uit de superior combo echt zo'n supercombo of beter iets anders kopen?
En dan verder het grootste struikelblok voor mij: de regelaar/lader/accu en dergelijke. Nu vlieg ik met de good oll' OS50Hyper met genoeg power voor mij, maar in accu's is er *ietsje* meer keuze
Nu wil ik geen chinese troep kopen maar het hoeft ook niet het duurste van het duurste te zijn om net die laatste 0,5C extra te kunnen pakken. Gewoon een leuke middenklasser is goed
Vanuit het verleden weet ik dat thunderpower goed bekend staat en ik had mn oog een beetje laten vallen op het volgende:
-De thunderpower 610C acculader/balancer in 1
-2x 6S1P pakket, maar uit welke reeks voor de recreationele vlieger die de 1e maand vooral zal hoveren en wat rondvliegen, maar ook wel meer wil gaan doen en al heeft gekund? Accu's van rond de 40C zal wenselijk zijn denk ik, dan kan ik rond de 100 - 125A trekken en dat moet genoeg zijn. Dan kom ik uit bij de 6SPL2?
Wie mij een beetje wegwijs kan maken in het electrohelivliegen ben ik eeuwig dankbaar
De afgelopen 2 jaar heb ik door omstandigheden niet/nauwelijks kunnen vliegen, heeft vooral te maken gehad met werk op de touringcar waardoor ik veel en lang van huis was. Nu ben ik woonachtig in België in de buurt van Gent en heb ik gewoon werk waarbij ik in het weekend vrij ben en het jeukt weer aan alle kanten

Nu heb ik een perfect functionerende T-Rex 600N staan met alles erop en eraan dus je zou zeggen dat ik verdwaald ben. Nu ben ik hier in de buurt eens bij de lokale club wezen informeren, maar vanwege geluids/milieu-eisen worden er bij de clubs die redelijkerwijs bereikbaar zijn voor mij geen nieuwe leden met brandstof-modellen meer toegelaten, er wordt daarbij ook een geluidsgrens van 80 dB aangehouden.
Nu ben ik dus van plan over te stappen op electro maar ik heb duidelijk wat gemist de afgelopen periode en ben het overzicht een beetje kwijt.
De electronica van de 600N kan natuurlijk hergebruikt worden, dus zender, ontvanger, servo's en gyro heb ik al. Ik moet dus een nieuw bouwpakketje hebben met de electro-specifieke electronica waarbij ik zit te kijken naar de 600ESP superior combo.
Met torque tube, voor mij alleen interessant omdat het minder geluid maakt, maar ook met wat dingen die ik niet nodig heb zoals servo's, gyro, mainblades en tailblades, aan de andere kant is het goed om deze op reserve te hebben liggen, maar hoe verhouden die bladen zich tov de CY bladen die ik al een tijdje heb? Die zijn vrij breed/zwaar en autoroteren daarom goed, in tegenstelling tot de NHP's die ik daarvoor had.
Vraag over die kit is dus eigenlijk: Moet ik die kopen of beter een "standaard" 600E kopen en daarbij een losse torque tube? Of kan ik die van de 600N overzetten? Tail control rod zal aangepast moeten worden daarvoor maar dat is maar een kleinigheid. En is de motor/regelaar uit de superior combo echt zo'n supercombo of beter iets anders kopen?
En dan verder het grootste struikelblok voor mij: de regelaar/lader/accu en dergelijke. Nu vlieg ik met de good oll' OS50Hyper met genoeg power voor mij, maar in accu's is er *ietsje* meer keuze

Nu wil ik geen chinese troep kopen maar het hoeft ook niet het duurste van het duurste te zijn om net die laatste 0,5C extra te kunnen pakken. Gewoon een leuke middenklasser is goed

Vanuit het verleden weet ik dat thunderpower goed bekend staat en ik had mn oog een beetje laten vallen op het volgende:
-De thunderpower 610C acculader/balancer in 1
-2x 6S1P pakket, maar uit welke reeks voor de recreationele vlieger die de 1e maand vooral zal hoveren en wat rondvliegen, maar ook wel meer wil gaan doen en al heeft gekund? Accu's van rond de 40C zal wenselijk zijn denk ik, dan kan ik rond de 100 - 125A trekken en dat moet genoeg zijn. Dan kom ik uit bij de 6SPL2?
Wie mij een beetje wegwijs kan maken in het electrohelivliegen ben ik eeuwig dankbaar

Laatst bewerkt: