t-rex 600E (CF) tik in motor?

Mijn T-rex heeft af en toe tijdens het vliegen een plotselinge terugval in toeren, het lijkt er zelfs meer op dat de motor voor een tiende seconde uitvalt en het dan weer direct oppakt. De staart krijgt dan door deze terugval ook een kleine tik.

Er zit niet echt een regelmaat in. In eerste instantie dacht ik dat het een storing op de zender is (40 mhz) maar daar komt het te vaak voor voor (zo'n 5 keer per 6 minuten)

Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit eruit kan halen?

Thnx

Hey

Zitten de magneten in de motor nog goed vast? Heb op die manier ook wel eens vergelijkbare storingen gehad!

Groeten

hoi
antene kabel positie is zeer belangrijk bij cfk heli's
deze moeten niet aan het carbon vast zitten of erdoor lopen
dit kan een geregelde storing veroorzaken
in dit geval houd de motor vaker effe in en gaat weer verder
(failsave )
indien staart riem aandrijving kan er ook spraken zijn van statische ontlading
kan met verschil van weer minder of erger zijn

gr hub

Loszittende magneten lijkt me heel erg sterk. Als dat zo is hoor je eenmalig een harde tik en slaat de motor volledig vast.

Lijkt er op dat het met je regelaar even mis gaat. Kan de Lipo zijn maar vermoed eigenlijk de regelaar zelf.
Kan je er tijdelijk een andere regelaar op zetten?

bedankt voor al jullie reacties,

@ Anko: Ik heb inderdaad de governor mode op de regelaar aan staan, het betreft ook een oudere combo dus wellicht zit het hem hierin, wat heb je eraan gedaan om dit op te lossen?

@ Markujhh, de magneten zitten allen vast dit zal het niet zijn.

@ H.M.J. de antenne loopt via de tailboom stutts en raakt geen carbon aan.
De heli heeft wel riemaandrijving op de staart ik heb gehoord dat je dit kan verhelpen door een draad aan de tailboom te maken en dan aan de min van de regelaar niet? please correct me if I'm wrong.

@ John, Ik ben helaas niet in de mogelijkheid om er een andere regelaar op te zetten. aan de lipo ligt het niet want ik heb met 4 verschillende lipo's allen hetzelfde probleem.

Dit klinkt als statische elektrische tijd.
Het bouwt op door de aandrijf riem. Ontlaadt dan naar de elektronika (Vooral je gyro) Dit geeft de tik in de staart.

Hoi VEJ,

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het te maken heeft met het opbouwen van spanning door de riem omdat het er meer op lijkt dat de kop reageert dan de gyro. Je hoort eerst ineens het geluid alsof de motor hapert en af en toe, voornamelijk wanneer het heel erg is,krijgt de staart een tik.

THNX...

bedankt voor al jullie reacties,

Ik heb inderdaad de governor mode op de regelaar aan staan, het betreft ook een oudere combo dus wellicht zit het hem hierin, wat heb je eraan gedaan om dit op te lossen?

Governer uit, Die op Align regelaars zijn erg dramatisch... geven veelal o.a. dit soort problemen.

Voor een goede governor echt een andere regelaar nemen.

Perfect, was dus inderdaad de regelaar. Gelukkig hoef je hem niet te vervangen. Dat scheelt weer Euri

Veel plezier er weer mee

John

Gelukkig niet maar na vanmiddag moet ik heel wat andere onderdelen vervangen :( tijdens het vliegen is mijn bec lipo los gekomen en naar beneden gepleurd, de heli volgde vanzelfsprekend niet lang daarna.....

De heli viel tolde vanuit een 20m hoog uit de lucht en de schade is er dan ook naar namelijk:
- Canopy
- bodemplaat
- flybar
- main shaft (en dus ook de bearings)
- Main Blades
- Landing gear

De feathering shaft is verrassend genoeg nog helemaal recht en met de staart is gelukkig niets gebeurd.

Erg jammer....

De heli is inmiddels weer hertsteld en vlieg weer, nu valt me wel een ding op. Het lijkt erop dat het niet uitmaakt of je de governor mode in de regelaar aan zet of dat je de "governor"zelf in de zender regelt, ook wanneer je het in de zender inregelt heeft deze regelaar deze tik af en toe...

Back