T-rex 600e pro

Dat komt omdat je de gyro op heading hold hebt staan....

naar alle waarschijnlijkheid heeft meneer hierboven gelijk.

kun je testen.
spul onder stroom.
staart in de hoek.
en draai de heli. je zal zien dat er een punt is waarop de staart toch naar het midden gaat. en als je de heli verder draait, gaat de staart in de andere hoek staan.

heading hold is een soort automatisch systeem, wat je staart in 1 richting vast zet, indien goed afgesteld.
dit systeem doet er alles aan om de staart in die richting te houden, dus gaat de servo i de hoek.
daarom is het extreem belangrijk de endpoints op de gyro goed in te stellen. een servo die vast loopt, is in zeer korte tijd doorgebrand.

zie ook de "algemene technische kennis" sticky.. staat dit allemaal in beschreven

:D hij zei "meneer" tegen mij..... :D
geweldig hé ;)

En inderdaad de meneren hierboven hebben het volgens mij bij het rechte eind..

Volgens mij kan je het ook zien als je bvb maar 2mm stick uitslag geeft op je zender en je rudder toch helemaal stilletjes naar zen volledige pitch uitslag gaat.

wel idd effe je end points nakijken, hij mag net niet helemaal ten einde aanlopen.

Als je vind dat als ie terugspringt naar het midden "normaal" is, dan moet je toch echt heading hold eens proberen

Mischien WIL hij wel in normal mode vliegen? Het heet niet voor niets "normal".... :p

Wellicht omdat de gyro verkeerdom werkt.
Als het goed is zit er een reverse switch op.

Omdat je in dit draadje al met de gyro bezig bent, is dat het eerste wat in mij opkomt.

Normaal kan het daar niet aan liggen heb mijn heli laten afstellen en hij heeft toen een testvlugt gemaakt en toen was alles in orde

Zou het misschien door mijn training gear kunnen zijn?

Nou... ik denk eerder dat het aan de gyro (of servo/aansturing/hekrotor) ligt, dan aan dat trainingsgestel....

Weet er misschien ook iemand wrm mijn heli alleen maar rondjes draait als ik op stijg
Heb je de heli wel zonder schade aan de grond gekregen?

Ik vind het wel bijzonder dat met de testvlucht niks aan de hand was, en ineens gaat hij rondjes draaien.
Ga voor je eigen na wat er met de heli/instellingen is gebeurt.
Controleer ook of de staart voldoende pitch uitslag heeft.. succes!

Op een simulator lukt het wel om hem vlot van de grond te krijgen maar in het echt lukt het niet om hem recht van de grond te krijgen

Controleer tijdens het optoeren altijd of de tailblades neutraal staan, dus dat de staart niet naar links of rechts gestuurd wordt.
Zodra de rotor volledig is opgetoerd en de heli bijna los komt van de grond is het raadzaam om het opstijgen iets te versnellen. Want anders kan de Fbl-unit een beetje raar gaan reageren en verkeerd gaan corrigeren

Laatst bewerkt:
lang leve simulator..

een echte heli komt niet recht van de grond. je moet altijd een tikkie bijsturen.

qua staart.
misschien staat hij in normal, en niet 100% correct, zodat hij rondjes gaat draaien (langzaam)
misschien staat hij in heading hold, maar correctie verkeerdom. dan kan hij vrij vlot gaan draaien..
misschien te weinig gain.

staart is nogal een ding. komen heel erg veel dingen samen om die goed te krijgen.
is je testvlucht misschien in idle up gedaan, en vlieg je nu in een andere stand?

je had toch niet verwacht dat je in 2 dagen heli kon vliegen he ;-)

Ik zou toch adviseren om eens langs een club te gaan om te kijken of ze je daar kunnen helpen.
Daar kunnen ze je ook helpen met oefenen en tips geven.

Basis kennis heli is toch wel aan te raden om de hobby te beoefenen.

Back