We gaan ons nog eens riskeren aan een schaal of semi-schaal project .
Ik heb een T rex 600esp op de kop kunnen tikken aan een deftig prijsje en die is zowat de meest geschikte mechaniek van Align voor inbouw in schaalrompen . Hij was al FBL dus geen gedoe met paddles . Er zit een 3GX op maar dat spul werkt goed genoeg . Wat hebben we ondertussen al verandert ? Niet veel eigenlijk , de "oude " motor is vervangen door een Align 600 - 1220kv motor voor 6 s , regelaar verzwaard van origineel 75 A naar 100 A . Ook de pallen zijn van 600 naar 700 gegaan , de tail boom was reeds verlengd bij aankoop (700 size) . Tail boom gaat later weg maar om in te vliegen ok . Dan wat aanpassen van tandwielen . Uiteindelijk na wat advies 10 T pinion op 170 T main gear . Geeft mooi rustig toerental . Ik moet hem nog invliegen op de 700 blades maar met de 600 blades kreeg ik na 5 minuten vliegen nog 64% over in lipo . Ziet er goed uit dus . Er komt nog gewicht bij later natuurlijk .
Vandaag regendag dus even de pallen zwart gespoten en de tippen US cav yellow .
Volgende stap zal de rotorkop zijn , ik heb gekozen voor een Vario semi scale head voor Huey

Semi scale rotor head deze dus . Ik heb de chance dat Mr Vario Belgie niet ver van mijn deur woont en dus binnenkort deze kop erop
en dan weer eens vliegen .
Voor de romp gaat mijn keuze naar deze
en wel de geverfde versie waar ik later nog wat persoonlijke toetsen aan ga geven . Wordt vervolgd .

Vandaag regendag dus even de pallen zwart gespoten en de tippen US cav yellow .
Volgende stap zal de rotorkop zijn , ik heb gekozen voor een Vario semi scale head voor Huey

Semi scale rotor head deze dus . Ik heb de chance dat Mr Vario Belgie niet ver van mijn deur woont en dus binnenkort deze kop erop

Voor de romp gaat mijn keuze naar deze

en wel de geverfde versie waar ik later nog wat persoonlijke toetsen aan ga geven . Wordt vervolgd .