T-Rex 700E Heli Chris V2

Dag allemaal,

Vrijdag werd er een pakketje uit Deutschland für mich bezorgd...
Jawel, mijn T-Rex 700E Helichris V2 Conversie kit

Ik ga een klein bouwverslagje bijhouden.
Setup word als volgt:
- 700E Helichris conversie kit V2
- Radix 710
- Pyro 700-45
- Jive 80+ HV
- 3 x 8717
- 8900G
- AR7100 + Align GP750 (worden later vervangen door die nieuwe Spektrum ready VStabi)

Accu's ben ik nog niet uit...
Sowieso 12s1p en ook 5000 mAh, voor als ik een halfuur auto's wil oefenen, maar ik ben ook nog op zoek naar een lichtgewicht accu pakket met tussen de 3000 en 4000 mAh, voor het echte ragwerk.

Tips over de accu's zijn welkom, heb ook nog geen idee welk merk.

Groeten,

Tim de Boer

Resolutie foto's aangepast:
P1000467%20verkleind.JPG

P1000469%20verkleind.JPG

P1000470%20verkleind.JPG

P1000468%20verkleind.JPG

P1000471%20verkleind.JPG

P1000472%20verkleind.JPG

P1000473%20verkleind.JPG

P1000474%20verkleind.JPG

P1000475%20verkleind.JPG

P1000476%20verkleind.JPG

P1000477%20verkleind.JPG

P1000478%20verkleind.JPG

P1000479%20verkleind.JPG

Laatst bewerkt:
Mooi ontwerp, zitten wat functies in van mijn eigen Mopilot ;-)
Erg inventief accu-wisselsysteem, ziet er praktisch uit!

Ben je nieuw met heli's? Lijkt me niet gezien je aanschaf? ;-)

Wat betreft LiPo's kijk eens bij StefansLipoShop.de voor ieder budget hebben ze packs.
Erg goed en zeer hoge spannings afgifte bij zware belasting! Echter kun je niet echt de plank mis slaan. Vrijwel elk LiPo pakket lever tegenwoordig vrij goede prestaties. Zippy's van Hobbycity doen het ook erg goed alleen lange verzend tijd en de douane zit er tussen. Dat heb je bij SLS niet dus lekker snel in huis.

Nou succes er mee en kom eens langs bij een Dutch 3D wedstrijd, maken we een persoonlijk kennis!

Greetz,

Michiel

Mooi ontwerp, zitten wat functies in van mijn eigen Mopilot ;-)
Erg inventief accu-wisselsysteem, ziet er praktisch uit!

Ben je nieuw met heli's? Lijkt me niet gezien je aanschaf? ;-)

Wat betreft LiPo's kijk eens bij StefansLipoShop.de voor ieder budget hebben ze packs.
Erg goed en zeer hoge spannings afgifte bij zware belasting! Echter kun je niet echt de plank mis slaan. Vrijwel elk LiPo pakket lever tegenwoordig vrij goede prestaties. Zippy's van Hobbycity doen het ook erg goed alleen lange verzend tijd en de douane zit er tussen. Dat heb je bij SLS niet dus lekker snel in huis.

Nou succes er mee en kom eens langs bij een Dutch 3D wedstrijd, maken we een persoonlijk kennis!

Greetz,

Michiel

Ow ja, de Mopilot E12S, dat verslagje heb ik ook gevolgd.

Nee, Michiel ik ben niet helemaal nieuw met heli's. Ik vlieg vanaf mn zestiende, dus ong. drie jaar nu. Laatste anderhalf jaar wat 3D. (YouTube - Kanaal van timdeboer3890 , staan wat filmpjes)

Ik ga even kijken op StefansLipoShop.de wat daar wordt aangeboden.

Ik ga ook graag in op je aanbod om bij een Dutch 3D wedstrijd te komen kijken.

Bedankt tot zover en groeten,

Tim de Boer

Hoi Tim,

Ik heb me geabonneerd op je bouwtopic van dit prachtige monster in wording! :) hele mooie setup!

Hoop t spul vrijdag even irl te zien, als dat nog schikt. Ik bel je nog!

Patriek

Zo, even de kit uitgestald.
Morgen eerst even fatsoenlijke loctite halen, want een bijna opgedroogd tube'tje is een te groot risico op zo'n investering:D.
P1010380%20verkleind.jpg

Tim

Laatst bewerkt:
en hoe staat het ermee ?

Bas

Ja druk druk druk met school. We moeten "ff" een vlucht van Schiphol naar Los Angeles plannen met een 777, maar goed dat terzijde:p....

Progress so far:
Kop inmiddels bijna af (met paddles:cry:, sinds mn 450 FBL is wil ik niet anders meer), maar ik vind dat niet echt de moeite voor in het verslag.
De frames komen wel in het verslag natuurlijk.

In de meivakantie ga ik hem in een keer afbouwen denk ik!

Groeten,

Tim

Update:
115 mm Edge Premium CF tail blades
accu's gesoldeerd...
Nieuwe Blueline Vstabi (maar eerst nog ff FB...)
Motor en regelaar moeten nog gemonteerd worden...

P1010451%20verkleind.JPG

P1010452%20verkleind.JPG

P1010453%20verkleind.JPG

P1010454%20verkleind.JPG

P1010456%20verkleind.JPG

Laatst bewerkt:
Ja, alles op z'n tijd hè...:D Het leven van een student is ook niet alles, hoor!
En z'n financiën ook niet...

Maar de maiden komt nog, motor gaat eerst nog terug naar Kontronik voor een Long Shaft. Dan nog een counterbearing van heli-chris.de. En ik wacht nu al meer dan een week op een bestelling van Fast Lad, waar onder andere een Y-kabeltje in zit voor de backup pack voor de Jive!!

Ik loop nu ook fulltime stage bij CHC Helicopters in Den Helder, dus tijd is sowieso schaars nu...

Maar ik houd jullie op de hoogte!

Tim

Lachen, Dan ken je Edwin (sudden death hier) ook vast wel..

Kom anders een keer langs bij onze club, Welkom bij E.V.A.. vliegen indoor in Hoorn in een gymzaal. erg gezellig altijd.

er staat een verslag van de 'gewone' 700E in de rotor van december.
Daar is te lezen dat alle onderdelen erg goed van kwaliteit zijn en de slijtage minimaal is. Het enige minpunt zou de te zachte boutjes zijn ze draaien snel dol. Kun jij dat bevestigen ?
Je kunt natuurlijk altijd een set van RC-Screwz kopen , maar ik snap niet dat align hier niks aan doet, verder zijn het toch prima heli's ?!

Bas

Ik vlieg al 2 seizoenen met de standaard "zachte" boutjes.
En mijn heli is meerdere keren uit en in elkaar gezet.
Heb er een paar moeten vervangen in al die tijd.
Als je de Align zeskant schroevendraaierset gebruikt, normaal (netjes) locktite gebruikt, vast = vast, is er heel weinig aan de hand wat mij betreft.
Geef je een paar tientjes uit aan een set nieuwe boutjes dan zullen die vast harder zijn, maar kost wel weer een paar tientjes, die ik liever uitgeef aan iets anders.

Laatst bewerkt:
Te koop... (zonder elektronica)

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Back