t-rex 700E

Ik zag net op ebay de Carbon Fiber Nitro to Electric Conversion Kit heeft iemand al zo'n trex 700 omgebouwd naar electro zo ja welke setup? lijkt mij wel wat als ik mijn 6s van mijn t-rex 600 kan gebruiken dus op 12s gaan vliegen met een t-rex 700

Hoi,

Ik heb er een besteld .
Ik ga voorlopig met een actro 32-3 MAx - Powerjazz - 12S3700 vliegen .
De rest van de RC hetzelfde als mijn 700N tot nu toe .
Scorpion komt er over een tijdje in ipv de actro die voor mijn ION X bestemd is .
Ik heb een linkje van een filmpje met deze kit in het andere draadje over de 700N geplaatst .

In Dld is ook een mooie kit te koop ( 200,- ) wel kompleet met frames ed , waar de motor ondersteboven erin zit ivm het zwaartepunt .

Henk

de video ziet er heftig uit maar wat voor motor zit daar in, wat een beest ...
ik wacht nog even met het ombouwen van mijn 700 die is op dit moment bijna net zon beest
maar als er een electro kit op de markt komt ga ik er 1 bouwen ik denk dat het niet zolang meer gaat duren.

Henry ,

Er zit een Neu motor in , heli-chris mee vliegt met een Kontronik Pyro .
Volgens de diverse forums gaat Align waarschijnlijk geen 700E leveren .
Ik ben alleen nog op zoek naar de juiste overbrenging ( pinion ) , Mikado levert oa 0,7M pinions maar nog niet alle types voor een 6mm as .

Wordt vervolgt .

Henk

bedankt voor de info. denk dat ik hier toch eens naar ga kijken. eerst even een paar van mijn heli's verkopen anders krijg ik ruzie met het vrouwtje denk ik.

de heli vliegt echt heel mooi en strak. de piloot kan trouwens wel mooi vliegen in het filmpje, hoop dat ik dat ooit ook nog ga kunnen

bedankt voor de info. denk dat ik hier toch eens naar ga kijken. eerst even een paar van mijn heli's verkopen anders krijg ik ruzie met het vrouwtje denk ik.

hahah vrouwen zijn het meerendeel hetzelfde en ik zit dus niet alleen met hetzelfde probleem ;) ze vond me nl doorslaan dat ik een 2e grotere en betere heli wilde gezien ik ook nog 3 auto's (van m'n collectie van ongeveer 10) overhad. en nu ik er ook een RC motorfiets voor de fun bij wil voor als ik ff niet kan vliegen, begint het gezeur weer opniew ;)

De TREX 700 is een zeer mooie heli om naar elektro om te bouwen omdat je de accus mooi in het frame kunt leggen, wat ze beter beschermt in het geval van een crash.

Als je de eenvoudige uitvoering wil hoef je alleen maar een motorplaat te maken/kopen. Voor de betere ombouw zie helichris, die maken een zeer mooi frame, dan is het echt af.

Greetz,

Michiel.

Michiel,

Waarom doe je DAT dan niet ipv moeilijk een Synergy om te bouwen?
De aanpassingen zagen er (vanaf de foto) nier zo schokkend uit.

Of een 600 met 690 bladen uitrusten met een verlengde boom? Kun je ook nog een leuk regelaartje kopen + nieuwe motor.

Laatst bewerkt:
Hoi Walter,

Omdat ik denk dat ik het beter/lichter kan.... en het kost minder geld, ook belangrijk. En ik vind het erg leuk om zelf een heli te ontwerpen/fabriceren! Dat is de belangrijkste rede!

Greetz,

Michiel.

Hoi Walter,

Omdat ik denk dat ik het beter/lichter kan.... en het kost minder geld, ook belangrijk. En ik vind het erg leuk om zelf een heli te ontwerpen/fabriceren! Dat is de belangrijkste rede!

Greetz,

Michiel.
Dus wanneer krijgen we heli's van 't merk Mopilot? :D

Kom net op helifreak nog een filmpje tegen van de ontwerper van de eenvoudige conversiekit :

set up :
STOCK T-Rex 700N kit
Prototype conversion kit consisting of motor mount, baseplate, sideplates & drill guide plate
Radix 690mm main blades and 105mm tail blades
Scorpion HK4035-560KV motor
Mikado 5mm 14T mod 0.7 pinion bored to 6mm
Castle Creations 110A HV ESC on flat 100% throttle. New soft start is awesome!
2x Outrage 6S 4200mAh lipos in series for 12S 1.25kg/2lb12oz

Filmpje :

5m5Q-3zROuI[/media] - T-Rex 700E

Laatst bewerkt door een moderator:
Update :

Kit is binnen gekomen , ziet er netjes uit .
Ben de nieuwe 700 al aan het bouwen .
Bij de kit zit een boormal voor de bevestigingsgaten van de motormount .
Alles past tot nu toe goed , alleen wat gaten moeten opboren in de carbon onderplaat en 2 zijplaatjes waar de speciale Align boutjes met schouder in gaan .

Enige probleem is dat ik mijn Actro heb laten vallen , ..........grrrrr..........
Schade : magneet los en een lager naar de klo......
Wordt opgestuurd naar Dld .

Wil dus een Scorpion bestellen : kom er achter dat er weer een nieuwe is : 630 KV

Probleem is dat ik mijn pinion al heb ( 14T Mikado M0,7 ) , du denk ik dat ik gewoon de 560 bestel .

Het filmpje is niet van de beste kwaliteit :(
Maar de climb-out is spectaculair.

Ik ben dit draadje aan het volgen omdat ik denk dat electro wel de toekomst is. Nu vind ik dit des te interressant omdat het een trex700 is.
Als het moment er is en ik ook naar electro ga dan hoef ik alleen te converteren als ik het zo bekijk.

Ik ben heeeeel benieuwd naar je bevindingen.

Back