T-rex bladen

Hoi

Vandaag is gebeurt waar ik al bang voor was.
Mijn SJM400V2 heeft een vrij slechte landing gehad.
Resultaat ; Gebroken rotoras en een blad beschadigd.:(
Nu zijn er voor de SJM universele bladhouders te koop waarmee je vrijwel alle bladen kunt gebruiken, waaronder die ook van de T-rex.

Nu ben ik deze bladen tegengekomen.
RC711.com: Glass Fibre Main Blades for Align T-Rex 450 rc711_gf325y (Black/Yellow)

Nu heb ik daar gelijk de rotoras ook bijbesteld. Ik was met verzendkosten nog geen 14 Euro kwijt. Geen geld dus.

Zijn dit redelijke bladen of heb ik een kat in de zak gekocht???

Groet: Adrie

Zoals je zegt, redelijk. Het viel me op dat nadat ik ze verwisseld had er wat bladspoor ontstond. Opnieuw verwisseld en bladspoor foetsie. Dat zegt genoeg. Vliegen verder prima ;-)

Nog geen 17 Euro voor carbon blades. Das natuurlijk ook geen geld.:)
Als die ik heb besteld tegenvallen kan ik die altijd nog proberen.
Zijn ze snel met verzenden??

Geen idee hoe snel ze verzenden :) ik ga altijd naar bussum.
De prijzen zullen her en der wel wat verschillen en ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met die jij besteld hebt.

Oei..Pech Adrie,

Klopt helemaal wat Ice zegt.
Maar als je een rustige vliegstijl hebt en bijv. de kans groot is dat je ze misschien binnenkort nog eens opfrommelt, dan zijn deze bladen geen slechte keuze.
Ik zou ze wel eerst even wegen/balanceren.
Dat is bij de goedkopere bladen vaak niet zo nauwkeurig allemaal.
Daarna weer lekker vliegen :)

Grt.
Eric

Ik verplaats dit draadje naar Algemeen-heli,
Gebruik deze post a.u.b. om in de juiste sectie te posten:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Laatst bewerkt door een moderator:
Het design komt natuurlijk van de Rotortech/Funkey blades.

De originele heb ik op mijn 450 gehad, en die vond ik erg goed - ik merkte eigenlijk geen verschil met de Radixen. Helaas heb ik m'n 450 een keer onder de zoden geparkeerd met die blades, en daar konden ze niet tegen.

Van die GF heb ik ook 3 setjes liggen, maar ik vind ze niet goed. Zoals Helihabit zei : je moet wat prutsen om het bladspoor eruit te krijgen, je moet echt serieus balanceren om trillingen eg te krijgen, ...

Persoonlijk vind ik voor dezelfde prijs de Align Pro woodies stukken beter. De setjes die ik heb liggen had ik gekocht voor mijn start met inverted hoveren (kwestie van mijn Radixen niet te verbrijzelen) maar ik heb ze in feite nooit echt gebruikt. Vond ze echt niet lekker vliegen.

Ik ben een beginnende vlieger, althans met heli's.
Het zal zich toch beperken tot een beetje hoveren en rustig rondvliegen.
Als ik het een beetje onder de knie ga krijgen kunnen er altijd nog betere bladen op als de heli tenminste dan nog niet in puin ligt.;)

Ik vlieg nu een jaar of 17 maar het is wel een hele uitdaging.
Het is al lang geleden dat ik met knikkende knieen heb staan vliegen.
Een beetje spanning is nooit weg.:p

Ik ben een beginnende vlieger, althans met heli's.
Het zal zich toch beperken tot een beetje hoveren en rustig rondvliegen.
Als ik het een beetje onder de knie ga krijgen kunnen er altijd nog betere bladen op als de heli tenminste dan nog niet in puin ligt.;)

Ik vlieg nu een jaar of 17 maar het is wel een hele uitdaging.
Het is al lang geleden dat ik met knikkende knieen heb staan vliegen.
Een beetje spanning is nooit weg.:p

ehhh een beginnende vlieger die al 17 jaar vliegt ? :confused:
Wanneer ben je dan een gevorderde vlieger:p

:DIk ben nu net een jaartje bezig met heli's.Voor de rest vlieg ik ongeveer 17 jaar met alles wat vleugels heeft.;)

Nu lees ik dat de bladen die ik heb besteld samen 56 gram bedragen.
25,5 gram per blad. Ze zijn ook 25 mm langer dan de originele bladen
Volgens de beschrijving van de SJM400V2 mag het blad niet zwaarder wegen dan 20 gram. Dit zal bij het hoveren en rondvliegen toch geen probleem zijn hoop ik?? :(
Het aantal toeren wat je draaid zal ook wel meevallen.

Back