T-rex Kopen

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
V

Vortex

Guest
Ik heb als eerst een Walkera HM004 gevlogen... ik ben gestopt met heli's omdat ze ontzettend duur zijn.. maar ik heb nog steeds de drang om met heli's te vliegen..
Ik ben dus mischien van plan een T-rex 450 te kopen..
zelf zit ik aan deze te denken: http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?products_id=1862
Maar er moet nog electronica bij... weten jullie wat..? en hoe duur dat allemaal word..?

Groetjes, Nick

Hoi Nick,

Je zal een zender nodig hebben + ontvanger, bijvoorbeeld een MX-12. Daarnaast heb je nog 3x servo's nodig om de swashplate aan te sturen (Hitec HS56) en een goede gyro + servo (GY401/9650). Ook zijn goede accu's en een goede lader onontbeerlijk. Ik vlieg met ThunderPower Pro-lite 2100's en deze bevallen perfect, kosten rond de 55 euro bij b-p-p.com .

Shoppinglist:
MX-12 of andere goede zender ----- > 180 euro of meer voor een duurdere zender
3x HS56 servo's ---------------------- > 30 euro p/stuk = 90 euro
GY401 of Logictech 2100 ------------- > 100 euro
Futaba 9650 --------------------------- > 70 euro
ThunderPower accu ------------------- > 55 euro p/stuk
Lader ----------------------------------- > 80 euro of meer....

Deze spullen kun je het handigste tegelijk kopen bij 1 winkel, zo kun je korting afdwingen en is het makkelijker met garantie. Eheli.nl of www.4rc.nl zijn goede winkels om een T-rex te kopen. Ook al staat niet alles op hun websites, even mailen en het is te bestellen.

Cheers,

Richard

Jah zender en lader heb ik dus al :)
Poeh! niet verwacht dat het zo duur zou zijn..
Maar het is ook een helicopter voor erbij eigenlijk :P
Mischien word het dan toch een Walkera 36 met t-rex motor en regelaar..?

Mischien word het dan toch een Walkera 36 met t-rex motor en regelaar..?

Ik heb een Walkera #36 gehad en daar zou ik niet aan beginnen. Het is een grappige helicopter maar absoluut niet te vergelijken met een T-rex.

Cheers,

Richard

Even de kanttekening plaatsen dat Richard nogal de neiging heeft om altijd direct het beste (& daarmee ook het duurste) aan te prijzen.

Je kunt ook best 4x Robbe s3107 (18,50), Telebee Gyro (tweede hands 50 euro, nieuw 80), Qua accu is er ook wel wat betaalbaarders dan ThunderPower, FlightPower te vinden (net 3 accu's in hongkong voor 32$/st besteld).

Misschien wil je uiteindelijk wel al dat moois (al zou ik zelf voor de Hitec-65MG gaan...), maar je kunt ook gewoon iets simpeler beginnen.

Die keus is helemaal aan jezelf.

Even de kanttekening plaatsen dat Richard nogal de neiging heeft om altijd direct het beste (& daarmee ook het duurste) aan te prijzen.

Helemaal correct! Dit doe ik ook om de "extra" uitgave om later als nog de betere spullen aan te schaffen te voorkomen.

Overigens kunnen wat mij betreft de servo's inderdaad een pak goedkoper, maar de gyro en accu's zijn gewoon belangrijk. Mijn ervaring is dat de goedkopere accu's vaak minder vermogen leveren en veel korter meegaan. Natuurlijk kun je in het begin wel een goedkope accu kopen, maar iets meer uitgeven is vaak handiger :wink: Van de Walkera Lipo's heb ik 15 vluchten plezier gehad, ze waren vanaf begin af aan al niet echt krachtig.

Helivliegen (in elk aspect) is zowiezo niet goedkoop helaas... zoals ik al zei vliegt de walkera #36 ook, zoals ik hier ook heb laten zien in een filmpje, maar helaas slijt deze zeer hard en is enkel geschikt voor hoveren en een beetje rondvliegen. De mijne had toen ook een GY401 gyro.

Cheers,

Richard

servo's op de swash moet je inderdaad gelijk goede hebben, dat vliegt gewoon zo veel beter.
ik heb echter nu servo van conrad op de swash (8 euro/stuk) en vind ze echt geweldig, veel beter dan bijvoorbeeld de 3107 servo's van futaba die meer dan 2 keer zo duur zijn. ze hebben 0% speling, zijn sterk maar niet heel erg snel, maar dat merk je toch niet. voor mij de perfecte servo's.

als gyro is een GY401 inderdaad perfect, maar ik heb toch 2 jaar bijna heerlijk kunnen vliegen met mijn walkera 006 gyro van 30 euri, is HH en houd de staart vrij goed.

een chinees lipotje van 35dollar kan erg goed werken inderdaad, kijk eens bij
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/comersus_index.asp

kan een stuk goedkoper allemaal, en toch goed vliegen :)

Hoi Vortex,

Ik snap niet als je het vliegen van een Walkera HM004 duur vindt dat je nu een trex450 wilt aanschaffen. Volgens mij is een 004 de meest goedkope heli die er is waarmee je "echt" heli kan vliegen.
Ook zijn eventuele crashkosten vrij laag, dit komt ook omdat de 004 een Fixed Pitch heli is, minder onderdelen en goedkope vervangers.

Ik heb sinds kort een x400, vergelijkbaar met een trex450 en merk dat er wel wat kosten bijkomen. Naast de al genoemde electronica, is gereedschap ook belangrijk, niet verplicht natuurlijk, maar wel erg handig om te hebben.
Denk aan:
- balllink pliers
- Pitch meter
- RPM meter
- div schroevendraaiers
- treadlock
- blade balancer
- goede flightsim

En omdat een trex een CP heli is, zullen de crashkosten ook hoger zijn. Maar ik snap je gevoel wel, dat het heli vliegen aan je blijft knagen :) Als je goedkoop uit wilt zijn blijft de 004 een goede heli naar mijn mening.

Ik snap niet als je het vliegen van een Walkera HM004 duur vindt dat je nu een trex450 wilt aanschaffen. Volgens mij is een 004 de meest goedkope heli die er is waarmee je "echt" heli kan vliegen.
Ook zijn eventuele crashkosten vrij laag, dit komt ook omdat de 004 een Fixed Pitch heli is, minder onderdelen en goedkope vervangers.

Helemaal mee eens, als je een DF04tje al te duur vind in crashkosten... wat vind je dan wel niet van de crashkosten van een T-rex. Die varieren gemiddeld van 20 tot 40 euro... afhankelijk van hoe kapot je hem hebt gemaakt. Houten bladen van 13 euro sneuvelen zowiezo altijd!

Als je een goedkope heli voor "erbij" zoekt die geinig vliegt is misschien een BELL 47G wat voor je. Die is bijna onverwoestbaar en vliegt makkelijker dan de T-rex en DF04. Wel kun je daar best leuk mee leren vliegen, de stuurbewegingen zijn hetzelfde.

Cheers,

Richard

hommer zei:
Telebee Gyro (tweede hands 50 euro, nieuw 80), Qua accu is er ook wel wat betaalbaarders dan ThunderPower, FlightPower te vinden.

Deze 2 dingen zou ik zowiezo niet op besparen!
Zo'n telebee voor 70 euro is een waste of money. 401 erop kost 30 euro meer en je bent in 1 keer klaar.
Lipo's zelfde verhaal, misschien 20 euro duurder, maar ze gaan die 20 euro ook langer mee.
Heb 2 mfis lipo's gehad, nu 2 thunderpower. Bevallen me 3 keer beter.

De cyclic servo's... naja vooruit, maar beter ook meteen 56érs erin.
Ik heb mijn trex uitgerust met HS55érs, nooit een probleem mee gehad.
Maar als ik het opnieuw had kunnen doen had ik er ook 3 56érs in gegooid.

Raad ook iedereen een trex SE aan voor de alu onderdelen.
Uiteinderlijk vervang je toch alles naar alluminium is mijn ervaring.
Beter in 1 keer doen dus. Iets meer sparen, maar dan heb je ook wat.

Groet,
Tjerk ;)

Raptor Rulezzz zei:
Helemaal correct! Dit doe ik ook om de "extra" uitgave om later als nog de betere spullen aan te schaffen te voorkomen.

Tja, het klopt inderdaad wel, ik vind het alleen zo jammer dat iemand afhaakt omdat hij torenhoge prijzen krijgt voorgeschoteld, terwijl er best een alternatief is. Met jou vliegstijl zul je de TP/FP lipos vast weten te waarderen, maar het hooverende volk, waar ik mezelf ook bij reken, kan heel goed af met het goedkopere spul.
En dan is het ook nog zo dat als je eerst eens een tijdje met wat 'minder' hebt gevlogen, dan weet je het betere spul daarna ook beter te waarderen. Ik vond mijn Telebee gyro helemaal niet slecht werken, maar toch overgestapt naar een CSM420 en dan weet je ineens dat het toch beter kon.

Arno

nosmo zei:
Hoi Vortex,

004 een goede heli naar mijn mening.

Ik heb het over dat ik later ook brandstof enzo wou vliegen... en dat is een stuk duurder en daarom heb ik gestopt met heli's

hey vortex, even mijn setup neerzetten voor de rex 450 S dat ik zal kopen binnen een week:

3X towerpro 9 gram
1X hs56 of iets gelijkaardigs voor de gyro
1x futaba gy401
en dan nog wat klein grut :P

wel zit ik met een ppm ontvanger, hopelijk geeft dat niet al te veel probs :P

greets!

samuel speltdoorn zei:
wel zit ik met een ppm ontvanger, hopelijk geeft dat niet al te veel probs :P

ik vlieg ook gewoon met ppm hoor, als je alles goed plaatst heb je geen glitches of storingen :)

9gram towerpro's zijn trouwens wel erg licht voor de swash hoor, ik zou toch die conrad 14 gram's nemen.. vliegen gewoon veel beter omdat ze altijd de kracht kunnen leveren als dat nodig is.

Hallo,

ik ben nog niet zo lang bezig met heli vliegen (sinds oktober afgelopen jaar pas...) maar ben wel wild geworden! Ik begon met de Piccolo en wilde al wat meer. Niet dat het met de Piccolo nu zo fantastisch gaat, maar ik vind het ook gewoon mooi om te zien zo'n ding.

Ik heb dus besloten een T-Rex 450 S te kopen. Heb hiervoor diverse internetsites afgesnuffeld en ben hier terecht gekomen:

www.rc-expert.com

Deze site bied de genoemde T-Rex 450 S aan voor 170 dollar (kaal). Ik heb de kit besteld met de combo package:

Align 3550 brushless
4x Tower Pro 9g servo's
Telebee RCE-500X gyro
2x Xtreme Power accu (12C, 1800 mAh)
35A regelaar
Heel simpel LiPo ladertje (niet de moeite)
Alu swashplate
Alu tail apparaatje (weet de exacte naam niet, sorry)

Voor 320 dollar, oftewel 250 Euro exclusief verzenden. Met verzendkosten (50 dollar), een ontvanger (21 dollar), een first aid kit (15 dollar), invoerrechten (15 Euro) en 'BTW' (17 Euro) was ik in totaal 360 Euro kwijt. BTW tussen haakjes, want dat was geen 19%...

Hier de directe link:

450S Combo Package

Ik weet dat de elektronica te wensen overlaat, maar ook ik wilde ergens beginnen en heb het dus zo gedaan. Ik kreeg de kit afgelopen donderdag binnen en heb hem donderdagavond en vrijdagavond gebouwd. Ik vind het een hele mooie helicopter. Over de elektronica kan ik weinig zeggen. Ik heb hiervoor te weinig/ geen vergelijk en sowieso nog nooit met de Rex gevlogen :-)

Ik hoop niet dat deze post leid tot de discussie waar de spullen besteld moeten worden, maar om aan te geven hoe het ook kan.

Groetjes,
Michael

De 450S is de vervanger voor de XL. Dat is wat ik gelezen heb in ieder geval. De S is net zo duur (229) dus dan zou ik zelf voor die gaan... Over vliegkarakters kan ik niet meepraten.

Gr,
Mike

Back