T-rex Kopen

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
Ik heb de 450 S en die vliegt super, zondag heeft ie zijn maiden gehad. Ik ben onder de indruk.

Als ik jullie een tip mag geven, ik mijn TREX bij flying-hobby.com gekocht. Ik heb mijn kit kompleet gekocht met alles erop en eraan voor maar 315 euro verzending inclusief. En dat ging om het volgende :

TREX 450 S
1 x lipo Aplus van 2250mah
4 servo's van maxwell
1 x gyro van Align RCE 500
2 x sets carbonbladen
1 x ontvanger Futaba 146 ip (35 mhz)

Grtz,
Dirk

Zelf ga ik hem gewoon op Eheli kopen ;)

Het word dus de S, Zelf een beetje bij Aviador gevraagt an hij had me dit uitgelegt:

T-rex SA - Half aluminium
T-rex SE - Aluminium
T-rex XL - Plasic

Hebben jullie mischien nog wat op te merken..?
Zou ik die T-rex S eventueel nog kunnen upgraden om hem te laten vliegen als een SE ..?

Hoi Vortex,

De "SE" versie is niet de alu versie maar wel die in carbon !

En ja met de nodige fondsen kan je die S naar een SE upgraden

Grtz,
Dirk

Maar als je de T-rex SE ziet dan zie je toch die hele alu rotorkop enzo... en de heckrotorunit in aluminium enzo..

Ja juist, daar heb je gelijk in, maar de "SE" staat eigenlijk voor Special Edition, en dat wil eigenlijk zeggen dat die heli uitgerust is met het carbon chasiss en alle mogelijke upgrades die er zijn voor de heli !

Grtz,
Dirk

Ja juist, daar heb je gelijk in, maar de "SE" staat eigenlijk voor Special Edition, en dat wil eigenlijk zeggen dat die heli uitgerust is met het carbon chasiss en alle mogelijke upgrades die er zijn voor de heli !

Superior Edition, maar dat terzijde. De SE is de goedkoopste om te crashen, omdat er weinig aan kapot gaat... enkel wat assen en soms een staartbuis. Bladen natuurlijk wel altijd :wink:

Een minder model upgraden naar SE is overigens een vrij prijzige exercitie, als je ooit de intentie hebt om met een SE te gaan vliegen... koop hem dan liever meteen en bespaar honderden euro's :mrgreen:

Cheers,

Richard

Deze -RTF- set heb ik me 29-12-2006 aangekocht....

Trex 450S

Status: succes :roll:

nog geen tracking nummer ontvangen, rc-expert zei dat ze een paar dagen nodig hadden om
hem te assemblen :cry:

We wachten nog maar ff een paar dagen alvorens "aan de bel te trekken" ;)

mvg, Z

Hé vortex,

ik weet niet of ik je via deze weg mag beinvloeden, maaar waarom geen recente tweedehands, ik verkoop zelf een sjm 400 V2 met servo's, gyro, lipo, regelaar en brushless motor (2x gevlogen) 250€
Ook heb ik eeen twister 3d met alu kop, servo's, regelar, en brushless motor, met deze heb ik leren hoveren en rondvliegen, wel met weinig wind (250€)

Dan ben je een stuk voordeliger en je kan toch heli vliegen

omdat er weinig aan kapot gaat... enkel wat assen en soms een staartbuis. Bladen natuurlijk wel altijd

Ehh... Richard, vergeet de maingear niet. Het is met tot op heden nog niet echt gelukt om alle tandjes heel te houden bij een crash.
In ieder geval vallen de crash kosten met de 450 SE zekers mee. Ik heb nog wel een keer een kappie en een paar skids gemold, maar verders is het een taaie rakker hoor.

Heb trouwens ontdekt dat een zwarte kap ook niet echt bevorderlijk is voor de orientatie..... 2 x geprobeerd, nu weer een witte/lichte kap
De laatste tijd maar wat minder aan het pushen, 5 crashes in 3 weken vond ik wat veel worden. Mijn zelfvertrouwen ging er niet echt op vooruit.

Ehh... Richard, vergeet de maingear niet. Het is met tot op heden nog niet echt gelukt om alle tandjes heel te houden bij een crash.

Ik ben meestal snel genoeg bij de Throttle hold om de main gear niet te mollen, maargoed... jij je zin, die gaat inderdaad ook snel stuk :P Gelukkig krijg je er 2 voor een 10tje ofzo... dus dat scheelt :)

Heb trouwens ontdekt dat een zwarte kap ook niet echt bevorderlijk is voor de orientatie..... 2 x geprobeerd, nu weer een witte/lichte kap
De laatste tijd maar wat minder aan het pushen, 5 crashes in 3 weken vond ik wat veel worden. Mijn zelfvertrouwen ging er niet echt op vooruit.

Tjah...

IMG_0268.JPG

Cheers,

Richard

Zelf gespoten??

Ja, de T-rex kapjes worden al bijna spuitklaar geleverd.. dus het is niet eens zo veel werk!

Goede felle kleuren zijn erg belangrijk om de heli goed te kunnen zien, zeker als je wat verder weg vliegt en/of rare manouvres maakt. Ook de fins heb ik fluor oranje gespoten.

Cheers,

Richard

die kleuren zijn inderdaad super. Helemaal op die "grijzige" lucht de laatste tijd vind ik 't lastig om die witte kap gewoon goed te zien. Helemaal als je nog niet zo denderend vliegt ;)....

vorige week ook mijn rexje gespoten......
DSCF0019-1.JPG

DSCF0020-1.JPG

dat is toeval.......ik heb een trex450 kapje gebruikt als voorbeeld ;)....

maar anyway

sowieso is 't inderdaad raadzaam om voor die SE versie te gaan van de 450. Ik heb alle alu onderdelen los gekocht omdat ik een trex had overgekocht en ook een los carbon frame besteld laatst. al met al was gelijk een SE veel beter geweest voor de portemonnee...........had ik weer lipo's van kunnen kopen voor 1 van de rex'en :(

Ik heb nog een vraagje...

Wat is Govener Mode ..? zelf denk ik dat het een functie is op de regelaar die een vast toerental regelt...

Wat zijn trouwens nog handige dingen om bij de T-rex te kopen i.v.m in elkaar zetten..? kogellink tang of zoiets..?

Wat is Govener Mode ..? zelf denk ik dat het een functie is op de regelaar die een vast toerental regelt...

Correct, daarmee kun je je rotorkop toerental laten regelen... je hebt het echter niet nodig en de governor functie die in de Align regelaar zit is niet echt goed.

Wat zijn trouwens nog handige dingen om bij de T-rex te kopen i.v.m in elkaar zetten..? kogellink tang of zoiets..?

Kogellink tangetje en een compleet setje inbusschroevendraaiertjes... dan kom je al een heel eind. Een punttangetje is ook wel handig en natuurlijk een dosis gezond verstand.

Cheers,

Richard

Back