T-rex Kopen

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
Raptor Rulezzz zei:
quote]Wat zijn trouwens nog handige dingen om bij de T-rex te kopen i.v.m in elkaar zetten..? kogellink tang of zoiets..?

Kogellink tangetje en een compleet setje inbusschroevendraaiertjes... dan kom je al een heel eind. Een punttangetje is ook wel handig en natuurlijk een dosis gezond verstand.[/quote]

volgens mij hebben alle t-rex frames (ik heb het STK superframe waar overigens hetzelfde geldt) voor de boutjes amerikaanse maten, ik draai van mijn frame daarom alle boutjes kapot. misschien is het slim nick om amerikaanse imbusjes te kopen..

volgens mij hebben alle t-rex frames (ik heb het STK superframe waar overigens hetzelfde geldt) voor de boutjes amerikaanse maten, ik draai van mijn frame daarom alle boutjes kapot. misschien is het slim nick om amerikaanse imbusjes te kopen..

Fout gedacht, het zijn gewoon metrische maten... in Taiwan hanteren ze het metrische stelsel...

Het is wel erg belangrijk dat je een setje gebruikt wat goed past!! Prijs is meestal wel bepalend voor de kwaliteit van het gereedschap, maar niet altijd.. ik had best goed gereedschap en draaide ook alle boutkopjes dol tot dat ik dit setje kocht:

b_130.jpg

http://www.4rc.nl/N_art_130.html

Voor minder dan 16 euro een erg goed setje, met verwisselbare bitjes als ze rot zijn (voorlopig bij mij nog niet). Ik had al inbusschroevendraaiertjes van 6 euro PER STUK, maar deze zijn beter..

Cheers,

Richard

Wat is Govener Mode ..? zelf denk ik dat het een functie is op de regelaar die een vast toerental regelt...

Correct, daarmee kun je je rotorkop toerental laten regelen... je hebt het echter niet nodig en de governor functie die in de Align regelaar zit is niet echt goed.

Waarom heb je govener niet nodig dan..? als ie een constand toerental regelt..
Dan kan je zonder govener toch niet ondersteboven vliegen (3D)

Waarom heb je govener niet nodig dan..? als ie een constand toerental regelt..
Dan kan je zonder govener toch niet ondersteboven vliegen (3D)

Met een electroheli wel. Die gaat namelijk niet over zijn toeren als je hem een bepaalde hoeveelheid % gas geeft zonder belasting, belast je hem zwaarder dan blijft het toerental ongeveer gelijk maar hij vraagt meer stroom.

Ik vlieg met mijn heli's gewoon met een vlakke 100% vol gas curve, hij heeft dan constant een hoog toerental. Als je minder toeren wil kun je ook met een redelijk vlakke curve vliegen die lager ligt, bijvoorbeeld op 80 of 90 procent.

Cheers,

Richard

ik heb een 100 97 95 97 100 curve, hierdoor zakken de toeren niet en werkt het dus net zo goed als een (goeie) govener.
ondersteboven vliegen heeft niks met govener te maken, alleen met je gas en pitch curve..

Raptor Rulezzz zei:
Het is wel erg belangrijk dat je een setje gebruikt wat goed past!! Prijs is meestal wel bepalend voor de kwaliteit van het gereedschap, maar niet altijd.. ik had best goed gereedschap en draaide ook alle boutkopjes dol tot dat ik dit setje kocht:
http://www.4rc.nl/N_art_130.html
Richard

Heerlijk, dat soort onafhankelijk advies...... :nosmile: :wink:

Heerlijk, dat soort onafhankelijk advies......

Als jij impliceert dat ik alleen zeg dat DAT fijn gereedschap is OMDAT ik wat voordeeltjes krijg van hun dan ben je toch behoorlijk NAIEF.

Ik vind het een goed setje en nog tientallen met mij en het interesseert me echt geen BAL waar je het koopt. Het is gewoon het beste voor het geld wat ik tot nu toe gevonden heb, JA ik koop ook weleens iets bij een andere winkel :wink:

Als ik overigens niet 100% achter een merk en/of winkel sta zou ik mijn naam er niet aan verbinden.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Heerlijk, dat soort onafhankelijk advies......
Als jij impliceert dat ik alleen zeg dat DAT fijn gereedschap is OMDAT ik wat voordeeltjes krijg van hun dan ben je toch behoorlijk NAIEF.

Ik vind het een goed setje en nog tientallen met mij en het interesseert me echt geen BAL waar je het koopt. Het is gewoon het beste voor het geld wat ik tot nu toe gevonden heb, JA ik koop ook weleens iets bij een andere winkel :wink:

Als ik overigens niet 100% achter een merk en/of winkel sta zou ik mijn naam er niet aan verbinden.

Hap.... :wink: :lol: Geintje hoor!

Overigens ik vind wel dat juist met dat soort sponsoring erg moet opassen dat je je eigen geloofbaarheid niet onderuit haalt.

Overigens ik vind wel dat juist met dat soort sponsoring erg moet opassen dat je je eigen geloofbaarheid niet onderuit haalt.

Absoluut, daarom zet ik het ook in mijn onderschrift... zodat niemand kan zeggen dat ik niet eerlijk ben. Er zijn hier ook mensen die het een en ander aanprijzen maar hun banden met fabrikant/winkelier niet duidelijk weergeven :wink:

Je zal mij NOOIT betrappen op het aanprijzen van iets wat ik zelf niet gebruik en waarvan ik er niet van overtuigd ben dat het goed is.

Over deze schroevendraaiers. Remco riep al een jaar dat zo'n setje goed was, maar ik gebruikte mijn eigen troep en draaide alles kapot... uiteindelijk toch ook maar zo'n setje GEKOCHT en inderdaad... werkt erg goed en niet te duur.
Ik wil het die arme jongen besparen om ook 4 schroevendraaiertjes te kopen van 7,95 euro p/stuk (bij de gemiddelde modelbouwwinkel) om er later achter te komen dat het nog niet alles is... en veel te duur :|

Cheers,

Richard

Kunnen jullie dan ff uitleggen hoe gascurves werken, hoe je het instelt, en wat het is!

Dank je wel :)

Mischien kan Aviador daarmee wel helpen op MSN ;)

Maar de levertijd van de T-rex is 3-4 weken en dan ergens in maart nog de electronica erbij..

Nu ben ik een beetje in de war...

De T-rex 450 XL is de goedkoopste keuze...

De T-rex 450 SE is wat duurder maar ik heb van sommige mensen gehoord dat ie goedkoper is als je crashed i.v.m dat het aluminium niet snel breekt...

Op een bepaalde website hebben ze een "Special Offer" waarbij ze de T-rex 450 XL RTF verkopen voor 400 euro...
http://www.mfis.net/microflight/shop/product_info.php/cPath/40_65/products_id/334

Is dit een goede koop..? het lijkt mij wel handig goedkoop te beginnen en dan later steeds een beetje te upgraden..

Vortex zei:
Nu ben ik een beetje in de war...

De T-rex 450 XL is de goedkoopste keuze...

De T-rex 450 SE is wat duurder maar ik heb van sommige mensen gehoord dat ie goedkoper is als je crashed i.v.m dat het aluminium niet snel breekt...

Op een bepaalde website hebben ze een "Special Offer" waarbij ze de T-rex 450 XL RTF verkopen voor 400 euro...
http://www.mfis.net/microflight/shop/product_info.php/cPath/40_65/products_id/334

Is dit een goede koop..? het lijkt mij wel handig goedkoop te beginnen en dan later steeds een beetje te upgraden..

Ik doe al een tijdje zaken met MFIS en heb daar tot op heden erg goede ervaringen mee. Joshua Dodds is de eigenaar en is echt een geschikte peer, vliegt zelf ook heli's en weet wat ie verkoopt. Is ook eerlijk over wat wel en niet goed is. Zijn prijzen liggen over het algemeen erg gunstig vergeleken bij een aantal winkels (ik zal geen namen noemen). Zo betaal ik bij die winkels ongeveer 20 pleuro voor houten blaadjes 325 voor de 450 en bij MFIS ongeveer 11 euro.

Natuurlijk is het verstandig om te blijven vergelijken met andere aanbieders. Zo heb ik onlangs een accu gekocht die meer dan 100 euro goedkoper is dan bij Joshua, maar goed, die komt ook uit Taiwan (www.helikraft.com)

Ik denk dat die RTF 450 een goeie koop is. Ik heb zelf een SE waar ik in totaal toch wel zo'n 700 euro voor kwijt was (niet bij MFIS)

Hier hebben ze een leuke 450X... Model is geweest, maar toch...

www.freakware.de

Gr,
Mike

PS: Met welke verf kan je een 450 canopy het beste spuiten? Ik heb géén airbrush en zal het dus met een huis-tuin-en-keuken spuitbursje van bv. Tamiya moeten doen. Ik de verf is ik voor Lexan gebruik goed?

somerwil zei:
Hier hebben ze een leuke 450X... Model is geweest, maar toch...

www.freakware.de

Gr,
Mike

PS: Met welke verf kan je een 450 canopy het beste spuiten? Ik heb géén airbrush en zal het dus met een huis-tuin-en-keuken spuitbursje van bv. Tamiya moeten doen. Ik de verf is ik voor Lexan gebruik goed?

Idd een leuk aanbod, maar hou in de gaten dat MFIS er een accu bij doet en Freakware niet. Daarentegen doet FW er een ontvanger bij en MFIS niet. Hangt er ook vanaf of je een 35Mhz zender hebt, anders heb je daar ook niets aan.

Ik zou sowieso niet voor de 450 XL gaan, want dit model gaat er uit.

Ik zou voor de nieuwere 450S gaan !

Grtz,
Dirk

ik ook, bij eheli is daar een mooie aanbieding van.
de XL kun je bijna helemaal weggooien als je een écht harde crash maakt, met een S of SA (iets meer ARF) of SE is dit véél minder het geval.

met een thotle curve kun je instellen hoeveel %motor je aan hebt bij 0% gasstick (helemaal naar onderen), bij 25%, 50%, 75% en 100% gasstick (helemaal naar boven met de stick). de pitchcurve werkt precies hetzelfde.

Ik denk ook dat ik de S koop...
Hij is 250 euro duurder en als je hem koopt voor 20 Januari dan heb je m voor 229..
Dat word m !!

waar vind je de goedkoopste trex 450 se.
ik iets gevonden bij rc-fever
rc-fever
in euro komt dat overeen met 302.27 euro zonder verzending. dit met motor en regelaar (V2)

weet er iemand hem goedkoper staan?
mvg

edit.
flying hobby
hier met
1.Base TREX450SE Kit
2.Phoenix 35A ESC
3.450GT Brushless Motor
4.Hitec HS56HB Servo
5.Hitec HS56HB Servo
6.Hitec HS56HB Servo
7.Futaba S9650 Digital Rudder Servo