t rex se en glitch

hallo
ik vlieg nu al geruime tijd met een t rex xl.
de setup is een 3550kv moter align met een 35amp regelaar ark.
servo 3*hs55 en 1*hs56 met gyro 401.
ontvanger gebruik ik een hitec dual conversion 6kanaals met micro antenne.
tot nu toe heb ik altijd goed kunnen vliegen met af en toe een kleine glitch wat niet echt storend was voor het vliegen zelf.
nu heb ik een se aan geschafd en dezelfde componenten erin gestoken.
heb zaterdag weest vliegen en de eerst 2 vluchten waaren prachtig zoveel power en zo goed stuur baaren zonder glitchen.
heb nu wel de instellingen anders gezet.
vroeger vloog ik met een licht helende curve dus soft nu heb ik ze lichte acro in gesteld dus 80%gas mid stik en 85 half boven en onder en 95% boven en onder zo ook men blades.
dit vliegd dus enorm strak wat goed is.
kan dit een van de reden zijn omdat het agresiefer ingesteld staat.
nu heb ik zaterdag na men 2de vluchd een derde vluchd gemaakt en na 4 a 5min kreeg ik een hele zware glitch als men ontvanger antenne in het verlengde lag van men zender antenne net voor ik hing bochten naar rechts.
met als gevolg recht de grond in geboord.
blijkbaar is dit een meest voorkomende glitch positie.
nu zou ik eventueel graag veranderen van ontvanger maar welke ik denk erover om over te stappen naar schulze of berg, act.
wat raden jullie mij aan daar de heli eigenlijk maar lichte glitche kende kon ik eigenlijk over stappen naar een pcm maar heb dit nooit gedaan omdat ik ze wou zien in plaats van negeren.
maar nu denk ik er toch sterk over om het toch te doen want de schade is toch aan zienelijk en met een pcm kon het eventueel vermeden worden.
carbon blades stuk
hoofd roter tandwiel stuk
boom stuk
2*servo tand wielen
hoofd roter as.
mvg pedro wie helpt me

hoi
we vermoeden nu ook dat de bec is uitgevallen omdat de heli niks van reactie meer had.
als je ppm vliegd en je krijgd een glitch is dat maar voor een fractie van een seconde en dan is de heli weer bestuur baar nu was dit niet het geval.
ga nu eerst proberen met ubec te vliegen met apparte lipo voor de servo zo blijfd de heli wel bestuur baar bij een glitch op de moter.
als dit het probleem is ga ik over naar een spin regelaar van jeti in plaats van nieuwe ontvanger.
mvg pedro

Hoi Pedro,

Wat voor componenten zijn dat precies die je wil gaan toevoegen in je Trex?
Kun je wat foto's/linkjes /prijzen noemen?

Gister heb ik mijn T-rex SE ook zwaar gecrashed :(
Had 2 vluchtjes gedaan en af en toe viel me al op dat ie soms effe bleef hangen ,soort van korte "bevriezingen" van halve seconde of ziets.
3e vluchtje rolde ie rechtsom volgas (hij reageerde nergens meer op)de grond in ,best veel schade :evil:
Nou zitten er pas 3 nieuwe Waypoint servo's op de swash,kweetniet of dat er mee te maken kan hebben dat ze teveel stroom trekken ofzo?
Ontvanger is een Futaba 146 IP en failsave staat ingesteld maar die deed het niet.

Iemand zowieso tips,want het vertrouwen in de heli is nu zo goed als helemaal weg :|
Veel mensen heb ik al horen klagen over glitches,en tot voor kort had ik er zelf nooit last van,maar nu helaas wel...

Groeten,
Marcel

Ik heb nu ook weer wat last van storingen, vlieg ook met een 146 IP en een paar keer sloeg de failsafe erin voor gelukkig korte tijd. Bij mij is zeer duidelijk wat de oorzaak is, ik ben pas overgestapt naar een digi 9650 op de staart in plaats van een analoge 3108. Het lijkt er dus op dat mijn BEC van de CC35 instort, wat ik vreemd vind omdat deze 3 amp is.

Ik denk dat bij jou de BEC het probleem is Marcel, wat wel vreemd is dat de failsafe het niet deed. Ik heb gasdicht geprogrammeerd in de failsafe dus is het goed te merken wanneer deze erin slaat. Met de vorige setup had ik nooit geen storingen en nu met de 9650 op de tail zomaar al een paar keer. Een goede oplossing hiervoor is om een losse UBEC te gebruiken, voor de kosten hoef je het niet te laten want die kosten zo tussen de 10 en 15 euro.

Ik moet er zelf binnenkort ook even 1 bestellen want een heli die op onverwachte momenten in de failsafe gaat zit ik niet op te wachten.

Nou,dan is zo'n UBEC wel het proberen waard voor die prijs,welke ga jij gebruiken?
En wat doet een UBEC eigenlijk precies? (ben een electro-leek :wink: )

Het zet de stroom van je lipo om in 5V. Wat ik wel weet dat een gewone BEC de overtollige stroom omzet in warmte en bij een UBEC gaat dit anders, precies weet ik het ook niet dat kan vast iemand anders je vertellen.

Ik heb net deze besteld, ik denk dat ik dan wel weer goed zit, het voordeel is meteen dat je eens kan overstappen naar 6V of een 4s setup. Je moet wel alleen even de rode draad van je regelaar naar de ontvanger loshalen om de BEC van de regelaar uit te schakelen.

Zit met hetzelfde probleem als Marcel (2x crash, eigenlijk vanuit het niets (normaal hovering)).
Ik gebruik ook de R146iP met 3x TP SG90 (jaja, misschien zijn deze goedkope "rommel" servo's wel de oorzaak) en 401/HS-56

Maar misschien is deze UBEC een oplossing. (tevens over op 3x HS65MG).

ps: Amstel, zet STROOM v/d LiPo om in 5V ? (waar haal ik zo'n converter?) :lol:

mvg, Z

Achja ik wou het zo simpel mogelijk uitleggen ;)

Maar Z vertel eens wat meer over je crash. Ben je soms toevallig vergeten de failsafe te programmeren in je zender? Als je in de failsafe alles op nul laat staan met het gas dicht dan was hij vanuit hover mooi recht naar beneden gekomen en had je misschien alleen een landing gear gekost.

Dus met andere woorden was het wel een storing tussen de zender en ontvanger of is er toevallig iets anders aan de hand?

Wat ik nog steeds vreemd vind is dat bij Marcel de failsafe niet heeft gewerkt. Volgens mij als de ontvanger te weinig spanning krijgt hoort hij ook keurig in failsafe te gaan.

Mijn vlieg maat (Quartel Harry) en ik vliegen al 3 seizoenen al clitch vrij met een SE. Belangrijk is de positie van de spullen
EN alle draden inkorten tot de minimale lengte zodat ze niet als antenne kunnen functioneren
(oprollen is helemaal slecht aangezien je dan een mooie (ontvangst) spoel maakt).
Tja, ook de gyro kabels!

Spuit regelmatig (om de zoveel vluchten) de heck en snaar, tandwielen met WD-40 of silicone om statische ontlading tegen te gaan en het lekker te laten lopen.

Of ga naar 2,4Ghz

SE-1:

R146iP
Hacker motor
Hacker regelaar
3x HS56
401+9650

SE-2:

R146iP
Medusa motor
Kontronik regelaar
3x HS65MG
401+DS3781

BEC= Breng Een Crash

Kijk Frank dat zijn regelaars met een fatsoenlijke BEC. Ik heb mijn CC35 tweedehands gekocht van Josh (mfis) hier op het forum, ik verdenk de regelaar dan deze maar de 1.5 amp BEC heeft in plaats van de 3 amp die in de advertentie stond. Iemand enig idee hoe ik dat kan controleren?

Normaal moet de CC35 en zijn BEC met mijn setup, 3xhs-56, GY401 & 9650, 146IP en Medusa 28-32-3400 totaal geen problemen hebben.

/edit
Vergat ik nog erbij te zeggen dat ik met de oude setup dus zonder zware digi servo op de tail al een jaar lang storingvrij vloog. Dit was nadat ik vorig jaar de Align regelaar een schop heb gegeven en ben overgestapt naar de CC35.

You guys should be very careful with switched BEC's. These will in most cases make your problem worse and NOT better because they are well known to create ALOT of signal interference due to the way they convert the voltage down. The best BEC to use is always a linear BEC because they create no additional signal noise.

Are any of you with problems running a Carbon Fiber tail boom? These have also been know to cause some issues. Also the belt for the tail has been known to create static buildup and when this static charge is large enough it will discharge and cause mayhem with your radio system for a short time.

I dont know... wish i could be more help but the truth is that chasing a radio glitching problem is always a pain in the ass and there is never a single right answer which will fix all glitching problems. However i do know that buying a switching BEC will in most cases make your problem worse and not better. Linear BEC's are ok and usually have some kind of heat sink attached to them.

Ik heb hem nu al besteld JD ;) We gaan het gewoon proberen.....

Het probleem bij mijlijkt me duidelijk, storingen nadat ik ben overgestapt naar een zware 9650 digi servo, een daarvoor nooit geen storing. De BEC trekt het gewoon niet.

Weet jij wel hoe ik kan zien of ik een 1.5 amp of 3 amp BEC op mijn CC35 heb JD? Ik heb de regelaar ooit van jou gekocht en een 3 amp BEC zou het gemakkelijk aan moeten kunnen.

Hi,

No actually im not sure how you can check which version you have. Maybe the CC website would be able to tell you or if you still have the manual it came with it should say in there or on the packaging.

hoi
inderdaad de grooste fouten gebeuren met de bec die in de regelaar zit die de warmte omzet als deze te heet word slaat de bec af met als gevolg een volledig ombestuurbare heli zonder moter.
oplossing is een betere regelaar zoals de hacker of kontronik of de jeti spin deze heefd een bec van 8 amp fredje is deze nu aan het testen in zen nieuwe dragonous en is zeer tevreden erover de heli heef zelfs veel teveel power volgens hem.
een nadeel kost 180 euro.
ik ga nu over naar een losse bek voor de servo's met gyro heb dit ook al geprobeerd vroeger met goed resultaat maar dan over gestapt naar andere regelaar deze ik nu heb.
heb ook altijd goed kunnen vliegen ermee maar nu ik 3d instelling gebruik haalt de bec het ook niet meer.
aanrader is ook meteen de bec op een apparte lipo te zetten 350mhp en niet samen op de lipo van de heli want als deze een stroom zak krijgd heb je het zelfde resultaat.
de componenten inderdaad zo ver mogelijk van de ontvanger steken hier regelaar en moter lipo voor aan de ontvanger achter aan de servo draden langs de andere zijde van de ontvanger.
ha dit nu testen opnieuw hoppelijk met goed gevolg.
mvg pedro

Amstel76 zei:
Maar Z vertel eens wat meer over je crash. Ben je soms toevallig vergeten de failsafe te programmeren in je zender? Als je in de failsafe alles op nul laat staan met het gas dicht dan was hij vanuit hover mooi recht naar beneden gekomen en had je misschien alleen een landing gear gekost.

Dus met andere woorden was het wel een storing tussen de zender en ontvanger of is er toevallig iets anders aan de hand?

f/s stond geprogrammeerd op ch3 (throttle) 20%... heli reageerde ook niet meer op stick input.....had complete eigenwil...
dus waarom de f/s niet gewerkt heeft ?

mvg ,Z

@amstel76

Je had in april een 3A Ubec aan geschaft, werkt dit (vlieg je nu glitch vrij)?

Zelf vlieg ik met een walkera 36 en een Trex 450 SE, Die Trex is al een paar keer de grond ingegaan dankzij glitches
ik heb al eens de ontvangers van de walkera en de Trex gewisseld, geen effect (alletwee zo'n futaba micro pcm ontvanger)
de staartboom geaard, geen effect
Nu de ontvanger opgestuurd, ik ben benieuwd....
staartriem smeren, moet nog

Maar ondertussen begin ik de stroomtoevoer naar de ontvanger te wantrouwen.....

Vandaar, Groet, Sjors

IK vlieg inmiddels alweer op de BEC van de CC35. De storingen kwamen bij mij achteraf waarschijnlijk van een stel kapotte lagers in de motor. Ik heb nog wel last van knakpulsen, als ik inverted vlieg, nose in en dan op een meter of 10 hoog en 20 meter van me af, elke keer in dezelfde situatie. Verder heb ik geen last meer van storingen, die knakpulsen wen je aan en is van zeer korte duur, niet echt een probleem dus.

Bij vreemde storingen is het ook altijd aan te raden om de hoofdaslagers eens te vervangen, je hoeft er niets aan te kunnen voelen of zien maar kunnen wel problemen veroorzaken.

tnx voor info,

rotte lagers zou nu wel kunnen, maar glitches zaten er van het begin af aan in... is ook de enige reden waarom ik zo'n 4 keer "slordig geland" ben. walkera heeft al de nodige extra klappen mee gemaakt met dank aan de baas, en geen probleem.
Eerst maar eens afwachten wat corrien er van zegt, als daar niks uit komt ga ik eens met lagers experimenteren.

Groet, Sjors

Back