t-rex stk

nu is i wel klaar vlammen werd niet wat maar dit valt ook wel genoeg op
binnen kort een medusa motor er op en deze
http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=30_35_52&products_id=781
hier een pic van het stock frame tot nu toe
t-rex.jpg

uw reacties graag
ps michel ik heb je film voor de helft gezien en toen weigerde die maar ziet er strak uit

dat ziet er erg goed uit leuk uit zo maar in het zwart toch ook erg mooi hoor 8) 8) 8)

zwart is super maar als de heli 2x per sec ronddraait
is het lastig te herkennen nu herken ik hem in bijna alle
situaties

dat is inderdaad wel beter ja en veiliger :wink: die van mij is nu geel en ik denk dat ik hem zo hou hij is goed te zien lol 8)

denny zei:
zwart is super maar als de heli 2x per sec ronddraait
is het lastig te herkennen nu herken ik hem in bijna alle
situaties

zijn er nog meer mensen die met de sonix kop vliegen
ik vind dat ik de blad as ongeloofelijk veel in de rubbers kan bewegen

ok ik heb speling in de alu blad houders.
ik vermoet dat het komt door de lagers.
de lagers al eens een keer vervangen maar komt weer terug en dus maar een andere set blad houders gekocht dit keer van heliup.

normal_IMG_0026%7E0.jpg

deze zet heeft 3 lagers per houder 2x normaal en 1x druk lager zie linkhttp://www.heliup.com/pdfArt/art54.pdf

nu alleen nog de sds kop er op .

michel pet zei:
ok ik heb speling in de alu blad houders.
ik vermoet dat het komt door de lagers.
de lagers al eens een keer vervangen maar komt weer terug en dus maar een andere set blad houders gekocht dit keer van heliup.

Wordt de "speling" niet veroorzaakt doordat de O-ringen worden ingedrukt ? Dit is normaal en is nodig om de altijd aanwezigen en onvermijdelijke onbalans op te vangen (rotordemping). Het kan natuurlijk zijn dat de O-ringen erg weinig voorspanning hebben je kan dan dikkere sluitringen gebruiken.

denny zei:
zijn er nog meer mensen die met de sonix kop vliegen
ik vind dat ik de blad as ongeloofelijk veel in de rubbers kan bewegen

Ik heb ook een Sonix V2 kop op mijn HDX 450. Deze heeft standaard twee grote, konische spacers tussen de kop en de bladhouders. Hierdoor moet je ook een langere rotorbladas gebruiken dan de standaard Align as.

Je kunt gewoon de standaard Align as gebruiken als je de Sonix spacers vervangt door de 1mm dikke Align spacers.
Rechte as inzetten, rubber ringen checken/eventueel vernieuwen en met wat blauwe Locktite de schroeven aandraaien. Werkt prima.

Ik denk dat die 3mm lange Sonix spacers meer kwaad dan goed doen.....ze hebben dit volgens mij alleen gedaan omdat iedereen dan de 5mm langere Sonix asjes koopt.

daar was ik naar veel in en uit elkaar draaien ook achter gekomen gewoon de spacers vervangen en je kunt goedkopere blad assen gebruikenen je krijgt gelijk een super strakke kop
het word tijd dat ik maar weer eens onderdelan ga verzamelen voor de weder geboorte van mijn stk tex

normal_IMG_0081.jpg

foto van me nieuwe sds kop

normal_IMG_0082.jpg

de kop is nu super stijf vraag me zelfs af of hij niet te strak is ik heb er nu 2 ringen in gezet maar ik denk dat zonder de ringen de kop ook al strak genoeg is.

later van daag ga ik testen en kijken hoe de nieuwe kop het beste werkt met of zonder de ringen.

als er men se zijn die al ervaring met de sds kop hebben hoor ik dat graag.

Back