T-rex

Omdat ik ook ooit een T-Rex wil heb ik 't toch maar even opgezocht...

HDE uses Mechanical Mixing (MPM) and is easier for new learner in CP Heli to set up the helicopter.

CDE uses eCCPM mixing and is better suited from advanced flyers who have expereince in CCPM radio set up.

eCCPM ken ik ondertussen, 3 servos aan de swashplate (in b.v. 120 graden opstelling t.o.v. elkaar) die d.m.v. een computerzender aangestuurd worden om cyclic en pitch te regelen. Ik gok dan dat HDE 2 servos heeft op de swashplate en de derde via een apart link de pitch regelt?

De eerste vereist schijnbaar minder onderdelen, maar er is een grote kans dat bij het gebruiken van je cyclic de pitch iets meewijzigt; hoeveel je dat merkt is een discussiepunt (ik heb alleen eCCPM gehovered, niet echt veel meer). Welke nou echt beter is ben ik ook wel benieuwd naar :)

Hoi,

De HDE is mechanisch gemixt, net hetzelfde dus als zijn grote broer de raptor.

De CDE is electronische gemixt, wil zeggen 3 servo's die tegelijk de swashplaat aansturen.

By the way, in het "te koop" gedeelte heb ik een complete TREX XL HDE te koop staan !

Bedankt voor dit antwoord, het enige wat ik mis welke beter is voor de beginner. :lol:
Dan kan je mischien je heli gelijk verkopen. (niet aan mij, no doekoes)

Back