[T-rex450] 2 soorten ringen op de feathering shaft...

ik vroeg mij t volgende af;

er bestaan 2 maten ringetjes die je op de feathering shaft kan zetten, de dunne(3x5x1.5), voor beginners en de dikkere(3x5x2.5) voor gevorderden en 3d vluchten.

het gevolg is bij t dikkere ringetje dat de rubbers strakkerkomen te staan in de kop....

hier had ik nog nooit wat over gelezen op dit forum en omdat de vraag al een paar keer gesteld is om de t-rex wat sneller/anders te laten reageren heb ik deze tip nog nooit gelezen vandaar dat ik t ff aankaart misschien geheel onnozel onderwerp, maar toch,....

wie kan of heeft hier een mening over of wat anders nuttigs te zeggen...

groeten bart!

Wat is precies je vraag? :P

Ik gebruik de dikkere ringen, deze zijn zeker nodig als je wat 3D gaat vliegen. De dunnere ringen zijn prima om te leren vliegen maar geven teveel damping waardoor je in 3D vlucht een boomstrike kan krijgen.

niet echt een vraag meer een ff een balletje opgooien over deze 2 functies, omdat zoals ik al zei dit forum aardig doorspit, en geregeld vragen hoor hoe je heli wat directer of anders te laten reageren en dit "truukje" nog nooit had gelezen, daarom...

Amstel76 zei:
Wat is precies je vraag? :P

Ik gebruik de dikkere ringen, deze zijn zeker nodig als je wat 3D gaat vliegen. De dunnere ringen zijn prima om te leren vliegen maar geven teveel damping waardoor je in 3D vlucht een boomstrike kan krijgen.

te weinig damping dus ;)

slappe rubbers of slap opgespannen, is milder met hoveren en minder fel op sturen.
strakke rubbers of uiteraard opgespannen is meer damping en dus een nerveuzere heli met hoveren die wel feller stuurt.

Je hebt helemaal gelijk Gerard ;) stom hoe je sommige dingen soms door elkaar haalt.....

@bartjuuuhhh
Begin gewoon met de dikkere ringen, kan je meteen aan een lekker nerveuze heli wennen, je kan er eventueel wat extra expo opzetten en dit langzaam terug draaien zodat je er vanzelf aan went.

Ik weet niet hoe ver je bent qua vliegen maar als je straks wat milde 3D wil gaan doen dan zal je ze er toch in moeten zetten. Niks is verstandig of onverstandig, uiteindelijk gaat het erom dat jij het prettig vind vliegen, dat staat altijd voorop.

Alleen is dit weer hetzelfde verhaaltje als met de pitchcurves, ben je van plan 3D te gaan vliegen zorg dan dat je 0 graden pitch op mid stick hebt en verder een lineaire pitchcurve, dus niet zoals sommige beweren het hover punt ergens op mid stick. Voor dit geld dus eigenlijk hetzelfde, ben je van plan 3D te gaan vliegen begin dan meteen goed en wen er alvast aan.

zit wel wat in ja, wou idd wel meteen met de goede curves beginnen,.... hmmm zal t ff overwegen, maar als je een setje spare feathering shafts koopt zitten de kleine erbij,...

Ik heb ze nog nooit bij een setje feathering shafts gekregen dacht ik (HR1003), zal ik misschien wel de verkeerde bestellen. In principe verslijt je ze ook niet meer en dit is ook een onderdeel waarvan je niet echt van Align afhankelijk bent. Dit is gemakkelijk zelf te maken, aan te schaffen of iets anders op te verzinnen, maar zoals ik al zei verslijt je ze niet dus hooguit strooi je er een keer 1 ofzo.

Mocht je echt met je handen in je haar zitten dan zitten ze eventueel in de SE hardware bag, bestelnummer HZ036.

Back