T-REX500 wobble

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
N

nwolsink

Guest
Ik heb de laatste tijd een tailwoble in de 500 zitten, deze wordt merkbaar als het toerental wat inkakt, kan het zijn dat de LiPo zo brak is dat de toeren dermate laag zijn geworden wat dit dus veroorzaakt? Zelf merk je het niet zo omdat de LiPo natuurlijk geleidelijk minder wordt.

Het is een FP EVO25 2500mah met zo'n 50 a 60 ladingen op de teller.
1x is ie wat diep gegaan toen was er 2200mah uit

we hebben met de 500 gemerkt dat je met de standaard koprubbers die vrij hard zijn een dikke 2600 Tpm op de kop moet draaien, onder de 2400 gaat ie echt wobbelen... ik heb al meermaals met succes de wat zachtere 70 shore rubbers ingezet...

dit "effect" vermoede ik nl ook al omdat dit bij al mijn Rexen aan de orde is.
Tevens kom ik er net achter dat mijn tailbladegrips bijna van de as afvielen, mazzeltje dus, dit zou ook wel eens kunnen bijdragen aan het euvel.

Da's een erg goeie tip ! Ik heb hetzelfde an de hand, vanaf dat ik de heli ietwat belast (tegelijk collective en cyclic, bijvoorbeeld in de aanloop voor een stallturn of een looping). Mijn Flightpowers hebben een 90 cycles, mijn Outrage een 75-tal, en mijn Zippy een 50-tal. Bij de FP's is het van in het begin, de Outrage de laatste minuut en bij de Zippy ook nar het einde. Dus zachtere dampers zouden kunnen maken dat ik nog ff voortkan met mijn 5S-lipo's...eens proberen.

Dit heet "bobbing". Bobbing houd in dat de staart op en neer gaat. De T-Rex 500 heeft inderdaad een hoog toerental nodig. Als je de upgrade feathering shaft sleeve set gebruikt kun je niet zonder de 13T met opnieuw een hoog toerental. Als je je neus iets verwaart is het probleem vaak ook weg, maar dat is meestal niet wat je wil.

Ik maak gebruik van de feathering shaft sleeve. Met een hoog toerental vliegt de heli perfect. Maar heel af en toe bij een flip enzo merkte ik dat er weer een hele klein beetje bobbing, ook vond ik de heli wat twitchy. Wat ik nu gebruik is, nog wel de feathering shaft sleeve, maar met de grijze (70) dampers. Dit zorgt ervoor dat je precies tussen soft en hard in zit. Vliegt perfect.

Hou er rekening mee dat rubber met koud weer anders regareert, gezien deze koude dagen.

Gr.Boudewijn

Aha, zo leren we elke dag bij. Dus bij de reconstructie van de rotorkop van mijn 500 zullen er 2 zaken wijzigen :

- de FS sleeve gaat eruit
- de grijze dmpers gaan erin.

Dit zolang mijn 5S lipo's nog meewillen. Als ik begin met de nieuwe 6S-lipo's kan kunnen er terug zwarte dampers in en dan kan de FS sleeve ook terug. Ben benieuwd...

Back