ta05 gear diff

weet iemand of het mogelijk is om een gear diff achter te steken, inplaats van het ball diff , voor een ta05 versie 1.
het is wel een aangepaste versie, met alu bulkheads en 3racing carbon chassis.
kan hier enkel de geardiff vinden voor de ifs versie, maar deze heeft een pulley met 37tanden terwijl de versie 1 maar 36 t heeft.
kan ik bv: een geardiff (achterkant) steken van een ifs 37t en vooraan een pulley steken 37t en daar dan de riempjes van een ifs op leggen?
of past dit helemaal niet?

ik heb nogal snel last van het alu ball diff, dat de cups inslijten waar de assen in zitten. of is dit normaal?
vorlgens mij heeft deze na het inslijten teveel speling op de assen, waardoor de wielen niet meer exact gelijk aandrijving krijgen.

ik rij met een 9t brushless motor en 60amp esc.
hiermee rij ik enkel op een asphalt circuit.
full
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ok thank's, moet ik verder dan nog iets veranderen,

dus vanachter een tamiya geardiff en vooraan een 37t pulley (vind enkel de zwarte one way)

en nieuwe riempjes voor de ifs versie.
moet er ook iets veranderd worden aan het center tandwielen, er zitten nu 16t op.
vooraan ga ik met een vaste spool rijden.

oei, maar de "standaard" ta-05 heeft toch 36t op de baldiffs waardoor deze mod je finaldrive wijzigt toch?

Laatst bewerkt:
Bij de TA05 IFS R of de TA05 Ver.II zijn de center pulleys 18T, dit is heel belangrijk voor als je naar de grotere diff pulley's gaat.
Je interne verhouding veranderd dan wel van 2.25 naar 2.055.

De slijtage aan je diff outdrives valt wel te verklaren hoor, je rijd wsl met 'n 9T sensorless brushless motor en deze motoren hebben ontzettend veel koppel onderin wat er dus voor zorgt dat die kracht voor de snelle slijtage zorgt.

tja als je ziet wat je allemaal moet veranderen om een ta05 v1 om te bouwen voor het echte snelle werk( spoel, geardiff, reversible arms, carbon shocktowers, 18t center poelies, snaren, swingshafts, alu schroeven etc..) denk beter doorsparen voor een trf...

De balldiffs werken prima met "langzame" motoren (23t brushed ~ 17.5t BL) dus voor clubniveau stock klasse voldoende en de basic auto rijdt gewoon goed. Alleen als je echt met snellere BL (<10.5BL) motoren en in lichte gewischtsklasse wil racen is het denk ik waard om een trf oid te nemen.

Back