tail boom strike

dus vandaag ging ik weer vliegen en er stond niet al te veel wind
toen ik ging landen blaasde de wind de heli iets naar voren waardoor ik dus al naar voren vliegend lande. ik dacht dat dit niet veel uit maakte maar al hoorde ik een knal en vlogen de snippertjes door het veld heen.

in de eerste instantie dacht ik dat ik de grond had geraakt met de rotor bladen maar het was dus de staart, die is nu verbogen en zit een flinke deuk in en de rotor bladen zijn stuk.
ik heb dus nieuwe onderdelen besteld en ook gelijk 2 nieuwe feathering shafts besteld
ik krijg hem op dit moment niet uit de heli omdat mijn dopsleutels te dik zijn. is er een andere manier om dit los te krijgen? en moet je uberhaut wel bij dit soort kleine crashes wel een feathering shaft vervangen of overleeft dit het meestal wel?

het gaat om een belt cp v2
 
Een belt CP vliegt sowieso niet ''strak''.

Kan best komen door de floppie dempers die er standaard inzitten in combinatie met het harde neerzetten
 
en de grote as waar de tandwielen aan zitten moet die ook vervangen worden?
deze is niet krom ofso?

waar zitten die dempers dan? en kan ik die dan vervangen voor betere?
 
Alle assen nakijken, dus ook de hoofdas ja. die dempers zitten om de featheringshaft, in het headblock(duw je bladegrips maar eens naar beneden(dus naar heli toe( en de andere bladegrip omhoog trekken, dan zie je dat die hele as wat kan schommelen=dempers.
 
Zo te lezen heb je tijdens het landen de elevator-stick naar achteren getrokken om af te remmen.
De kans is groot dat je tail dan net iets eerder de grond heeft geraakt dan de skids.
Met de naar achteren gestuurde rotor raak je dan makkelijk de tailboom. Vooral bij rotorkoppen van kunststof (meer speling) en bij slappe dempers.
Je moet nu dus altijd al die assen controleren. Kijk ook even of de tail-as nog recht is.
En check de belt.
 
Back
Top