tail swag

Ik heb een probleempje heb een ds35 tail servo geplaatst ennu heb ik last tail swag.
Alle gears zijn goed behalve de main gear daar zit een slagje in is niet helemaal plat.
Zonder main rotors blijft heli netjes in positie maar met main blades er
op gaat ie heel snel linkse rechts. Bij mid stick staat ie te shake op 2 doet ie het ook wel maar langzaam.
Komt dit doordat main gear niet plat is of is het een andere oorzaak.
Het gaat hier over een blade 130x.

Laatst bewerkt:
Doorgaans gain kwestie.

Of er draait iets niets soepel, er trilt iets
Dat tandwiel kan, maar lijkt me sterk.

Niets krom gegaan in een crash?

heb al met rudder gain gespeeld en dan wordt het niet beter van zowel - als + gaat het niet weg. denk zelf dat het de tail gears zijn. Maar gekke is voordat ik de ds35 tail servo erop had het ie maar een heeel klein beetje wag.

Kortweg, korte waggel op de staart?
Hij slaat langzaam heen en weer, niet kort en snel (een paar keer per tel heen en weer )

Als het inderdaad een korte waggel is, kan het zijn dat de gain toch te laag is.
Andere servo. Waarschijnlijk wat langzamer. Kortweg, gain moet omhoog.
Ball een gaatje verder naar buiten op de servohevel. Dit verhoogt de hardware gain.

En je kunt de gain in de zender ook nog verder aanpassen. Als het een korte waggel is, moet hij omhoog...

Snelle waggel heet een hunt. Dat is gain te hoog..

hij gaat kort en snel denk zo'n 10cm heen en weer. kan er wel mee hover maar gaat niet van zelf. ik heb de gain geprobeerd in het gain menu van de 3 in 1. daar heb ik neg en pos geprobeerd maar bij allebei blijft de wag erin.

Back