tail wag Trex 600

Ik heb net een stukje van de tailbladholder afgedremeld, net als FB bij de 450. Lijkt idd wel iets zwaarder te lopen, maar als je aan de bladen trekt (zoals bij draaiende rotor) loopt alles veel soepeler in de trustlagers.

De speling is in ieder geval weg, nou nog ff proberen in de praktijk. Hou je op de hoogte

hmm ben benieuwd edje, wanneer test je m???

ik kreeg net te horen de "upgrade" terug te sturen...

maar als dat dremelen ook werkt, lijkt me dat ook wel wat eigelijk, slaat die originele snel vast of is dat bij vlagen?

bartjuuuhhh zei:
hmm ben benieuwd edje, wanneer test je m???

ik kreeg net te horen de "upgrade" terug te sturen...

maar als dat dremelen ook werkt, lijkt me dat ook wel wat eigelijk, slaat die originele snel vast of is dat bij vlagen?

Bij mij is de originele tailholder (dus niet de upgrade) nooit vastgeslagen (ca. 20 uur mee gevlogen). Heb de upgrade uit voorzorg genomen.

ok, ja ik ook uit voorzorg, misschien als je met een andere pinion gaat vliegen met nog hogere HS dat ie dan vast slaat?...

bartjuuuhhh zei:
ok, ja ik ook uit voorzorg, misschien als je met een andere pinion gaat vliegen met nog hogere HS dat ie dan vast slaat?...

Geen idee, wil het niet uitvinden. Heb nu ca. 2000 rpm op de kop.
ik ga waarschijnlijk vrijdag testen. Heel misschien morgen

Ook mogelijke oorzaken tail-wag: Rotorbladen te vast, te los of ongelijk vast. Dempingsrubbers in de kop te stijf of te soepel (hangt af van headspeed en/of vliegstijl). Dempingsrubbers en feathering shaft niet soepel. Bij voorkuir inspuiten met siliconenspray vóór montage.

Succes, Jan

heb net ff wat lopen proberen met wat opvul ringetjes, heb nu een maatje gevonden waar door de speling verdwijnt en de lagers nog mooi soepel lopen...

t extra ringetje heb ik bij t boutje opgedaan, daar zitten dus nu 2 ringen op ipv 1...

als je er over nadenkt kan dit ipc niet veel uitmaken door de contructie maar de speling is wel weg...

nou de wag komt dus niet door de speling....

heb ik ondervonden, hoe is jouw test verlopen HeliEdje???

BTW Gerard_nl

las trouwens op t-rextuning over de Q UK tailblade holder waar jij dus een prototype van hebt...

enig idee wat de prijs indicatie van dat onderdeel is?

Mijn test is prima verlopen. Geen wag meer. Had alleen de links verkeerd aan de bladegrips aangesloten. Rudder werkte ineens andersom. Merkte het pas toen mijn 600 bij het opspinnen plotseling een 360 graden piro op de grond deed....... ppfffffff :oops:

Ok, ff opnieuw aangesloten en no problemo meer. :D

Hier de rotorholder die ik erop heb, besteld bij Readyheli.

Dus jij hebt nog steeds wag??

ja dat had ik dus ook,....had ik wel ff kunnen vermelden oops!

ik heb dezelfde, geen speling meer, wel wag.....

hopen dat de quick UK snel leverbaar is... maar iig cool dat t bij jouw weg is!

Back