tailrotor 450 pro

Hallo,

Iemand een idee of mn tailrotor bij stick in middenstand een klein beetje pos pitch mag/moet geven?

Heb net de tailmod gedaan van finless maar zit steeds met dit probleem, de heckrotor staat perfect uitgelijnd in het midden maar als ik de limit wil instellen op mn gp750 gyro zoemt mn servo naar als ik volle uitslag naar rechts geef dus blijkbaar stelt ie de limit niet goed in naar die kant , links is geen probleem.
Wie weet raad?

groeten

als je gyro hem strak weet te houden maakt het weinig uit dunkt me. Ligt eraan wat je bedoelt met een beetje rechts / links.

Als je servo aanloopt staat hij toch niet goed in het midden. Hij loopt rechts aan dus dan zou ik je stangetje 1 of 2 slagen eens indraaien.

Bij limits instellen gewoon een beetje links, dan beetje rechts, dan pakt hij de minimale travel voor beide kanten. Daar kun je dan nooit fout in gaan.

Je hebt wel alles goed om? Gyro en stuurrichting?

idd, alles staat goed en volgens de finless methode...
Heb er wel subtrim opstaan, wat normaal niet mag bij gyro-servo instelling maar volgens finless is dat geen probleem:confused:.

En mag de tailrotor pitch geven bij neutraalstand of moet die echt op 0 graden staan??

Ik heb niet de tail gemod dus hoe hij dan eruit ziet geen idee. Dacht dat na de mod je wat pitch zou krijgen voor rate mode. In iedergeval, pitch als de slider in het midden staat is er sowieso als je hem normaal bouwt. ( zelfs de verkeerde kant op )

Heb je je stangetje al ingedraaid?

ja, maar krijg geen verbetering, de slider blijft aanlopen tegen de kant. Nu vraag ik me af of je die limit moet instellen in normal mode of Heading lock mode. In ieder geval heb ik beide geprobeerd en niks helpt...
Zijn jullie voorstander van subtrim voor de tailservo? Overal lees ik dat dat absoluut not done is...behalve dan bij Mr Finless:)

Welk gaatje gebruikt je nu op het heveltje van de staart servo?
Misschien zou je die 1 gaatje naar binnen kunnen zetten...
Daarna wel even controleren of je de endpoints L+R haalt

Het eerste aan de binnekant, 10 mm tot center van servo as, nu heb ik net een andere hevel gemonteerd met 0,8mm maar het probleem blijft
Ga alles nog eens van in het begin overlopen want er moet iets niet in orde zijn me dunkt.

Als op op 8mm zit en hij loopt nog steeds aan dan klopt er echt iets niet. Op 8mm met servohevel op 90 graden en slider in het midden met minimale travel naar beide kanten kan hij niet aanlopen.

Of je eindpunten instelt in HH of normal maakt niet uit. Ik gebruik liever geen subtrim maar in het geval met deze gyro maakt het niet uit.

Als je per se in rate wilt vliegen kun je de staart ombouwen, doe je dat niet bouw het gewoon volgens het boekje. Dan werkt de gyro echt prima.

Heb je meer dan 2 slagen ingedraait of toen gestopt? Kan best zijn dat je wat meer moet draaien.

nu weet ik even niet welke gyro je hebt..

Bij de 401 en bij de 750 is het mogelijk om de stand van de servo bij midstick wat uit het midden te zetten. zal waarschijnlijk niet zo zijn, aangezien je een nieuw setje hebt (?)

Maar toch, kijk eens of je servo wel goed 90 graden staat als de stick op de zender in het midden staat...
Zo niet, zorg dat dit wel zo is, zonder enige vorm van trim( zonder is altijd beter dan met)

Verder kun je dan doorgaans de limits instellen op de gyro (ervan uitgaande dat de hardware verder goed vastzit ed), waardoor de servo in theorie nooit aan zou mogen lopen...
Let wel: de limit op de gyro gaat ervan uit dat hij beide kanten evenver uit kan slaan, dus je zal misschien je servo een beetje moeten verplaatsen tot het wel goed gaat.

Als je de tailmod doet veranderd dat niets op de slider positie , enkel komen de palletjes in een betere begin positie om de rotor tegen te werken . k'Heb zelf gehoord dat Align bij de nieuwe dozen dit probleem al aangepakt hebben . Gbaby en ik hebben alletwee deze mod gedaan en dan de Finless methode voor de tailsetup en wij hebben geen problemen gehad dus het kan zijn datje een stap verkeerd gedaan hebt . Die streepjes op de puschrod vind ik zo goed dat ik het toepas op mijn andere heli"s ook . Ik heb ook een beetje subtrim staan en dit werkt goed bij mij .

Het is eindelijk klaar, de gyro gp750 moet als je de limit instelt exact evenver laten uitslaan als je in setup zit anders neemt hij geen eindpositie aan. Alles staat goed nu en heb de slider exact evenver laten uitslaan links en rechts (te zien op de grafiek van je zender) en dan neemt ie het wel aan. Hij raakt juist de kanten niet dus dit moet goed zijn...
Eingelijk is het simpel maja...:)
In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!! :D

Ik heb trouwens zo een ronde servohevel gebruikt waar vele gaatjes inzitten, werkt iets correcter vind ik persoonlijk en er is altijd wel een positie waar je op 90 graden zit. Zonder trimmen nu.

Het is eindelijk klaar, de gyro gp750 moet als je de limit instelt exact evenver laten uitslaan als je in setup zit anders neemt hij geen eindpositie aan. Alles staat goed nu en heb de slider exact evenver laten uitslaan links en rechts (te zien op de grafiek van je zender) en dan neemt ie het wel aan. Hij raakt juist de kanten niet dus dit moet goed zijn...
Eingelijk is het simpel maja...:)
In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!! :D

Mooi dat het gelukt is maar dat kan niet de oorzaak zijn. Hij slaat de eindpunten per kant op. Hetzelfde zou dus nutteloos zijn. Wat je wel moet doen is met een vloeiende rustige beweging naar de limit per kant heen gaan met de stick.

Back