Tamiya Arocs haakarmwagen

Het einde van mijn King Hauler project begint in zicht te komen. Daarom alvast e.a. aan het uitdenken voor mijn Arocs haakarmwagen.

Dit model ga ik als inspiratie gebruiken, niet alles zal exact gekopieerd worden.
Beelen-2.jpg

Nu even een vraagje over de achterste gestuurde achteras. Deze wil ik ook liftbaar maken. Zijn daar standaard ombouw sets voor te krijgen? Van KKTruckStore heb ik een filmpje gevonden maar kan het product niet vinden op hun website. Zijn er ook andere fabrikanten die zoiets maken?
Heb in Duitsland een regelunit gevonden die het liften aan kan sturen en dan ook gelijk het sturen uitschakeld als de as gelift is.

Het lukt mij niet om het chassis goed te krijgen. Bijna alles zit wel scheef, chassis is te lang en ik weet niet waar/hoe ik de spatborden moet bevestigen.

Is er ergens een standaard chassis te krijgen waar ik alles op kan monteren?

IMG-20230214-160618.jpg

Een lesu chassis misschien of in ieder geval de balken. Of dan alle gaatjes overeen komen is te betwijfelen natuurlijk. Dat is het dillema met eigenbouw. Het vinden van de juiste en passende componenten en de montage ervan. Daar hoort dan ook nog juiste gereedschap bij.

Als je een malletje maakt in een U vorm met het gat op de juiste hoogte kan je dat over de chassisbalk schuiven en zitten ze ook op de juiste hoogte.
Zoiets kun je ook 3D printen.

Is echt een speelgoed dingetje. Zit geen regelaar in, dus hij rijdt of hij rijdt niet. Sturen gaat heel schokkerig (in stilstand), rijdend stuurt hij wel goed. Omhoog en omlaag en kiepen gaat wel mooi.
Misschien later een keer kijken of er een snelheidsregelaar in kan.

Maar alle waarde naar zijn geld, voor die paar tientjes is het een leuk speeltje.

Back