Tamiya Arocs

vandaag weer wordt vordering gemaakt met de bouw

IMG-20220909-152700.jpg

en de tweede Bruder dieplader is binnen

voor de zwaailampen heb ik de behuizing van Niepelt gekocht waar ik SMD led's in wil maken. Kan ik deze gewoon met een drupje lijm tegen de "glazen" behuizing aan plakken? Of geeft dat straks dan vertroebelt licht?

IMG-20220914-110107.jpg

Ohh, mmmm, ja dan zou ik de led's in het midden rug aan rug plaatsen zo ver mogelijk van het glas. Geeft het mooiste effect. Welke Led's ga je gebruiken?
Of nog even bij Niepelt het binnenwerk bij bestellen.

Weet niet hoeveel licht die geven, maar je wilt natuurlijk dat de oranje zwaailichten ook op een zonnige demo goed zichtbaar zijn. Ik gebruik meestal SMD leds, die ik naar buiten richt onder de kap, 1000 mcd. Zijn dezelfde die Schmidt.dk gebruikt en Pistenking in hun zwaailichten.
https://www.conrad.com/p/kingbright-kptd-3216seck-smd-led-1206-orange-1000-mcd-35-20-ma-21-v-1050405
Moet je wel zelf solderen......
Of deze, zijn dezelfde grootte, maar dan via Alie.
20220810_123525.jpg

Vergelijk de zwaailichten op de Actros op 5:30 met mij eigen bouw die aansluitend te zien zijn.

Laatst bewerkt:
zonneklep van achteraf zwart schilderen of spuiten,wel afplakken voorkant dan,door t kunstof transperant gaat t glimmen
voor de bumper grijs zou ik bij bouwmarkt motip bumperspray grijs halen

Eerst opzetje voor de trailer gemaakt

IMG-20220915-150800.jpg

IMG-20220915-150822.jpg

Denk dat ik de achterste as voor de voorste ga monteren, ziet er iets beter uit.
Zit er ook aan te denken om er gestuurde as(sen) onder te doen. Zijn daar 3D print files voor beschikbaar?

• Like
Reactions: ozy
Misschien een hele domme vraag: waarmee lijm ik bedraadde SMD leds op een stukje styreen? heb het met Revell lijm, seconde lijm en houtlijm geprobeerd. Niets blijft zitten

Back