Tamiya BE - NL Finals 2014 "Brasil Edition"

Maar je zit met 4.998 onder de gestelde waarde, hoever kan je daarmee gaan totdat je wel op de vingers wordt getikt. Wat ik al zei zal je eerder een waarschuwing krijgen om het wel aan te moeten passen.

Hoewel iedereen denkt dat het fun en laagdrempelig moet zijn zullen er altijd mensen zijn die er misbruik van willen maken. Je kunt boos worden over 0.0014 eronder maar je zit onder de grens, dan steek je maar een 91 ipv een 90.

Je kunt dus niet met zekerheid stellen dat een verschil van 0,0014 effectief als een foutieve FDR waarde op jou toestel word aangeduid.
Want je hebt een afwijking van 0,002, terwijl het verschil toch nog 0,0006 kleiner is dan jou afwijking.
En indien je toestel maar tot op 0,002 kan waarnemen is 0,001(4) volgens uw toestel niet waarneembaar.
Begrijp me niet verkeerd met dat ik dit zou gaan toepassen, maar het zou theoretisch gezien wel perfect mogelijk moeten zijn om met de vernoemde FDR "perfect" legaal te zijn.
Wil gewoon aantonen dat hoe nauwkeurig jou toestel ook is er altijd een mogelijke of een effectieve afwijking kan zijn waardoor men dit kan toepassen ZONDER dat ik hiermee afbreuk van uw toestel wil doen.
Dat is absoluut niet mijn bedoeling, integendeel.
Vindt het zeer knap dat je tot op 0,002 nauwkeurig een toestel kunt afstellen.

Als iedereen zich nu gewoon aan de regels houd van de max toegelaten FDR bij alle klasse(indien van toepassing) dan heb je dit "gezeik" niet.
Diegene die hier vanaf wijken, waarschuwen en indien nogmaals geconstateerd bestraffen.
Klaar:yes:
Zorgt er ook voor dat de ellen lange discussies niet gevoerd worden;)
Indien er op of aanmerkingen over die regels zijn, zorg dat je er bij bent tijdens die betreffende wedstrijd en zorg er ook voor dat je dan een foutloos systeem hebt waardoor deze discussies niet gevoerd hoeven worden.
Tamiya cup NL is idd een fun cup en laten we het zo houden.
Er zullen altijd mensen zijn die de grens op zoeken en er overheen gaan.
Deze mensen dienen bij zich zelf ten rade moeten gaan of dit wel is wat zij willen om met iets illegaals een race te proberen te winnen.
Zoals Michael al gezegd heeft, "Azijn zeikers" heb je er altijd tussen zitten.

Mvg Roy

Zoals ik al zei, geen afkeur maar een waarschuwing en het verzoek tot aanpassing.

Je kunt dus niet met zekerheid stellen dat een verschil van 0,0014 effectief als een foutieve FDR waarde op jou toestel word aangeduid.
Want je hebt een afwijking van 0,002, terwijl het verschil toch nog 0,0006 kleiner is dan jou afwijking.
En indien je toestel maar tot op 0,002 kan waarnemen is 0,001(4) volgens uw toestel niet waarneembaar.

Natuurlijk heb je gelijk maar als je meerdere meetingen doet en rekening houdt met de foutmarge is 4.998 tm/ 5.002 op een FDR van 5 gemeten over meerdere meetingen. Als iedere keer iets onder de 5 uit komt kan je stellen dat er de kans bestaat dat je er onder zit. Ja, bij dat soort getallen zal het geen winst geven maar de mensen die juist hierop willen sjoemelen zullen toch proberen de winst groter te maken zoals een 4.8 of lager en dat is prima meetbaar. Het gaat er ook om dat het snel meetbaar is om rijders af te schrikken dat de kans groot is dat ze getest worden. Voorheen was er bijna geen keuring die alle tandwielen en poelies uit de auto trok om het na te tellen en te rekenen, koste te veel tijd terwijl de meeting in 30 sec gedaan kan zijn.. (en nog zijn er mensen die het proberen ;) )

Zoals ik al zei, geen afkeur maar een waarschuwing en het verzoek tot aanpassing.

Natuurlijk heb je gelijk maar als je meerdere meetingen doet en rekening houdt met de foutmarge is 4.998 tm/ 5.002 op een FDR van 5 gemeten over meerdere meetingen. Als iedere keer iets onder de 5 uit komt kan je stellen dat er de kans bestaat dat je er onder zit. Ja, bij dat soort getallen zal het geen winst geven maar de mensen die juist hierop willen sjoemelen zullen toch proberen de winst groter te maken zoals een 4.8 of lager en dat is prima meetbaar. Het gaat er ook om dat het snel meetbaar is om rijders af te schrikken dat de kans groot is dat ze getest worden. Voorheen was er bijna geen keuring die alle tandwielen en poelies uit de auto trok om het na te tellen en te rekenen, koste te veel tijd terwijl de meeting in 30 sec gedaan kan zijn.. (en nog zijn er mensen die het proberen ;) )

Bedankt voor de goede uitleg, dit kan ik oprecht waarderen.
Een goede, correcte keuring kan alleen maar een wedstrijd voor iedereen gelijk maken.
En hiervan ben ik absoluut een voorstander van.

Half Nederland maakt zich druk over zwarte Piet....daar snap ik al niet zo veel van. Nu krijgen we bij de tamiyacup het fenomeen zeurpiet. Ik heb in principe binnen het rc racers maar aan drie groepen een echte hekel: groep 1: de motorenknoeiers 2. de reglementenontduikers en 3. en de jankers die zich druk maken over deze twee groepen. Ik rij voor de fun in de m-chassis (en de f1)en weet na één seizoen aardig wie tot elke groep behoort. In de wielersport kun je shirts krijgen waarop staat "ik fiets zonder doping". Ik denk dat ik voor volgend jaar shirts laat maken met de tekst "clean tamiyacupracer" . Shirts zijn bij mij te bestellen. Als je een bericht krijgt dat er voor jou geen shirt beschikbaar is, ben je waarschijnlijk een knoeier, ontduiker of janker. Ik ben zelf voorzitter van de ballotage; er is dus geen verweer mogelijk. In principe sta je in 2015 voor lul op het podium zonder shirt van mij....

Lol Viel9.
Gaarne 1x maat XL

Mvg Roy
Ps mocht ik niet in aanmerking komen, heb ik nog een zak met steek penningen:rolleyes: Proest

Speciaal voor jou Hugo

10661678_712793765477838_3464706094591438537_o.jpg

1604936_712794855477729_1145072709267739802_n.jpg

10703729_712795038811044_3101760348339913368_n.jpg

1604936_712794855477729_1145072709267739802_n.jpg

Maar alle gekheid op een stokkie

Als je problemen hebt met punten in het reglement stuur mij dan gewoon een mailtje of PB en dan zal ik die altijd beantwoorden.
Eindeloze discussies op fora schiet niemand wat mee op bovendien schrikt het mensen vaak af.

Bedenk dat reglementen nooit perfect zijn en dat er altijd wel iemand is die het er niet mee eens is. Vandaar eindeloze discussie.

Dan zal ik mij verder onthouden van mijn "uitspraken"

Nogmaals excuses aan de a**** z******.

Back