Tamiya Cup Nederland 2017

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 24 jan 2017.

  1. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    ??? Ik ben even nu de weg kwijt…??? Ik moet dus een Tamiya M-07 kopen in Nederland als ik met de Tamiya Cup mee wil doen, maar U promoot deze commerciële Cup activiteit, nu wel op het MBF, welke gesponsord wordt door de buitenlandse concurrent HobbyKing, betekent dit nu dat ik als participant op het MBF hier, ook een 2de Tamiya M-07 …“moet aanschaffen bij HK”…, om hier te mogen reageren, tenslotte willen we ook niet dat het MBF ten ziele gaat!! Opgesomd; Begrijp ik nu goed dat U een eis als deze, maar nu gesteld door HK, ook zou aanmoedigen???
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  2. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Nee, dat begrijp je niet goed. Ik promoot helemaal niks, dat had je geweten als je m'n post ook daadwerkelijk had gelezen.
    Als je het niet bevalt, dan doe je toch niet mee met de M07? Niemand verplicht je..

    Ik promoot niks: ik ben niet van de organisatie, het is niet mijn wedstrijd, ik moedig je niet aan om X of Y te doen.
    Ik leg alleen uit wáárom het logisch is dat er dergelijke regel is gekomen, omdat kennelijk niet iedereen dat begrijpt.

    Dat jij dat vervolgens weet door te trekken tot het MBF en tot in allerlei andere hoogtes moet je lekker zelf weten, maar dat verzin je toch echt zelf.

    By the way: je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dat maakt het niet een onlogische beslissing..
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2017
  3. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Drift Junkie slaat indd een beetje door :weetnie:
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Is het? Hij doet een soortgelijke vergelijking.

    Begrijp mij niet verkeerd maar competities moeten een open iets zijn.
    En ja, merkcompetities zijn er genoeg zoals Traxxas, Kyosho, one5mini en uiteraard Tamiya. Hoewel ze allemaal een beetje het oog hebben van laagdrempeligheid en fun blijft het een commerciëel ding. En ik ben ook voorstander van de aankoop bij een Nederlandse winkel maar ga de consument daarin niet beperken met ook nog eens daarbij hogere prijzen want dat komt gewoon over alsof je gewurgd wordt.

    Nu is het dit, what is next? Gaat het een verplichting op alle nieuwe producten worden? Succes met de ondergang dan!

    Misschien eens kijken naar andere opties om meer te stimuleren ipv verplichten? Vergelijkbare prijzen is al 1 ding maar je kunt ook denken aan bunuspunten in de competitie met je certificaat.
     
  5. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik zou wel eens antwoord willen hebben op het prijsverschil tegenover Duitsland? Een Tamiya kit (om het even welke kit) is goedkoper dan in NL en dan hebben we het niet over een 10tje maar echt veel meer. Daarbij verzend bijv. een haertle.de vanaf 29 euro ook nog eens gratis naar NL.
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  6. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Hier zullen we wel geen antwoord op krijgen. Ze willen hier altijd de hoofdprijs hebben.
     
  7. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    lager btw tarief is een van de redenen en er zullen er nog wel een aantal zijn. (Invoerrechten, grotere afzetmarkt is meer korting op inkoop?)
     
  8. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Wat een gedoe om een aankoop in eigen land te promoten.

    Hier in België is dit echter allang van kracht maar op een veel aangenamere en minder verplichte manier.
    Je koopt de wagen (een nieuw type voertuig) hier en je mag dat jaar gratis deelnemen aan de tamiyacup, ook al ben je dit niet verplicht.
    Vb: een TA07 koste bij Seidel incluis verzending 210€, hier in België ongeveer tussen de 250 en 270€.
    Dat is een heel pak duurder dan jullie vermelde 25€, maar indien je tamiyacup zou rijden dan zou je zeer snel door hebben dat een TA07 aankopen in eigen land veel goedkoper kan zijn dan vanuit Duitsland of Hong Kong.
    Met 10 wedstrijden (voor het ganse 2017 seizoen) bespaar je al meteen 100€, welk neerkomt op een aankoop waarde voor een TA07 van maar maximum 170€.
    Hierdoor komt de wagen zelfs nog een goede 30 a 40€ en misschien zelfs nog meer goedkoper uit en je steunt je lokale RC shop.

    Denk dat dit de beste oplossing is en die beide partijen ten goede komt waardoor iedereen voldoende eten op zijn tafel heeft. :)
    Met misschien als positieve eind noot dat je lokale RC shop eventueel ook scherpere prijzen kan voorleggen.
     
  9. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    klinkt als een goede oplossing al weet ik natuurlijk niet wat de organisatie in belgie met de clubs heeft afgesproken omtrend de vergoeding voor het houden van de Race
     
  10. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Kan je bij de Nederlandse winkels ook een los Certificaat kopen, als je al een auto hebt en later ineens denkt; "Hè, Tamiya Cup, leuk?" Wat zou dat dan kosten?

    Hugo
     
  11. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Reken daar maar niet op.
     
  12. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Haha, de kans is groter dat als jouw lokale hobby shop de Tamiyacup niet sponsort, je daar in de toekomst ook geen Tamiya auto met certificaat kan kopen... ;)
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  13. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    ik denk dat je hier flink mis zit per,
    de winkels hebben hier niets mee van doen, dit word vanuit de importeur geregeld, hij voeg de certificaten toe aan het model, niet de winkelier
    dus een nederlandse winkelier verkoopt Tamiya of niet en als hij de M07 verkoopt dan is dat met certificaat
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  14. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Als ze straks met alle Tamiya klasses dit gaan handhaven, niet in NL gekocht dus niet meedoen aan de races, kan ik je op een briefje geven dat het snel over is in Nederland met zulke wedstrijden.
     
  15. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    dit kunnen ze alleen maar doen met eventueel nieuwe modellen die uitkomen
    van alle reeds bestaande modelen kan je nooit meer aantonen dat je die in nederland hebt gekocht of niet
    persoonlijk denk ik dat dit ook geen lang leven zal hebben de certificaten.......
     
  16. freebutterflyx

    freebutterflyx

    Lid geworden:
    23 jan 2005
    Berichten:
    293
    Waarom de zaak met certificaten gedaan wordt kan ik nog enigzins begrijpen.
    Maar waarom doen ze dit enkel met dit ene model?
    Is dit gewoon omdat dit het laatste model is en het niet meer mogelijk is met andere modellen?
     
  17. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Die van @Ghossie staat/stond al weer te koop op mp....
     
  18. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    klopt,
    alle andere modellen zijn al te lang op de markt om het hiervoor in te voeren.
    het is voor deze modellen gewoon niet meer aan te tonen of deze in nederland of in het buitenland zijn gekocht.
    dit kan dus met elk nieuw chassis gaan gebeuren maar niet met eventuele geupdate versies
     
  19. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ja kan er toch niks mee op deze manier, maar heb hem nog wel.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  20. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Klopt, dit experiment heeft de Nederlandse Tamiya importeur (REZ) zo'n 13 jaar geleden ook al eens gedaan en dat werd snel teruggedraaid. Voornamelijk de beginnende rijder die z'n model op 2e hands koopt haakt snel af omdat kassabonnetjes of certificaten vaak weggegooid zijn door de eerste koper (die geen Tamiya cup reed en daarom er geen waarde aan hechte).
    En in die tijd werd er geen zelfs inschrijfgeld gevraagd, wat het idee van certificaten nog zou rechtvaardigen. Maar het deelnemers veld liep dramatisch terug, waarna het experiment gestopt was.

    Samenvattend: Je betaald inschrijfgeld, je wordt verplicht om een bepaald merk te kopen (welke bekend staat als duur) en je wordt ook nog eens verplicht om teveel te betalen in vergelijking tot andere landen.
    Dan moet Tamiya toch wel hele goede en mooie auto's maken? Want voor alleen inschrijfgeld kan je met ieder merk auto (waar dan ook vandaan) meedoen aan series als de ICC of de NOMAC (en dan heb je ook nog eens veel meer rijdtijd ;))
     
    Ghossie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina