Onzin? Als jij een bedrijf hebt & wedstrijden organiseert ter promotie & bevordering van dat bedrijf en de bijbehorende activiteiten, maar je ziet dat een groot deel van de deelnemers van je wedstrijd hun artikelen uit het buitenland haalt, waarom organiseer je dan in hemelsnaam die wedstrijd nog?
Je doet overkomen alsof het heel raar is, maar kennelijk zie je het hele plaatje niet, want er is echt niks raars aan. De Tamiyacup is er voor de rijders & om Tamiya als merk te promoten, als dat vervolgens geen verkoop oplevert, waarom zou je het dan nog langer organiseren?
Het is een beetje hetzelfde als een reclamecampagne. Als een product nav een reclamecampagne niet blijkt te verkopen, dan wordt de reclamecampagne gestopt.
Zelfde met de Tamiyacup.
Ik ben niet geaffilieerd met de Tamiyacup & ik zeg dit niet uit monde van organisatie/deelnemer/winkelier of als betrokken partij, maar wil graag mensen met reacties als bovenstaand dit laten zien hoe het écht zit.
Kijk eens neutraal naar de situatie in plaats vanuit je eigen portemonnee, dan zie je dat het heel logisch is wat hier gebeurt. Waarom zou je als bedrijf een wedstrijd organiseren als het niets oplevert?
Houdt in gedachte dat de Tamiyacup in Spanje en Frankrijk al in meerdere landen in Europa is gestopt door rijders die hun kits bijna uitsluitend uit het buitenland haalden.
Niemand wil dat dat in Nederland ook gebeurt.
Over de beschikbaarheid van de M07:
Het was vóór het uitkomen van de M07 al bekend dat hij zou uitverkopen. Daarom bestaan er preorders: dan weet je zeker dat je hem krijgt. Geen preorder, geen kit.
De volgende (de 2e) batch komt met het vliegtuig, en hij komt wanneer hij komt. Specifieker kan niemand erover zijn helaas. Ook deze batch zal waarschijnlijk beperkt zijn, omdat er maar beperkt M07's geproduceerd zijn & er dit hele jaar geen tijdsvensters in de fabriek zijn om bij te produceren. Pas volgend jaar zal er weer geproduceerd worden.
Ik weet dat wij nog voldoende kits uit de 2e batch vrij hebben op dit moment, maar ook dat houdt op een gegeven moment op, vandaar preorders.
??? Ik ben even nu de weg kwijt…??? Ik moet dus een Tamiya M-07 kopen in Nederland als ik met de Tamiya Cup mee wil doen, maar U promoot deze commerciële Cup activiteit, nu wel op het MBF, welke gesponsord wordt door de buitenlandse concurrent HobbyKing, betekent dit nu dat ik als participant op het MBF hier, ook een 2de Tamiya M-07 …“moet aanschaffen bij HK”…, om hier te mogen reageren, tenslotte willen we ook niet dat het MBF ten ziele gaat!! Opgesomd; Begrijp ik nu goed dat U een eis als deze, maar nu gesteld door HK, ook zou aanmoedigen???