Tamiya Cup NL 2014

Ja, dat is nog een puntje, deze kap om te racen of toch een andere ivm de nodige crashes de eerste keer........

maar het is wel heel mooi om mee te rijden

Je kan er nog zoeentje maken om te racen, maar qua stuurgedrag zijn de Audi R8 en de Honda HSV en NSX populair. Ik gebruik zelf de Ferrari 458, al een hele verbetering t.o.v. de BMW Z4 die ik had. Die tilde door de lange bolle neus z'n voorwielen op... Niet handig.

Hugo

Hoop dat er nog snel wat rijders bijkomen.
Op het moment zijn het er in totaal nog niet echt veel.
Dus eh...........schrijf je in rijders !

Aankomende zondag alweer de vierde wedstrijd van het Tamiya Cup seizoen 2014.

Dit keer zijn we te gast bij MBC de sluis in Gouda.

Inschrijven kan op MyRCM

We zijn ook te volgen op Facebook : Tamiya Cup NL

Grt,
Michael

nog even over de tandwielen en de verhouding,
voor Gouda word 25/55 aan geraden, maar ik kom niet verder dan 24/55
volgens de tabel van Tamiya is deze combo niet mogelijk.....:confused: 24/58 wel

en hoe word die vehouding eigenlijk berekend?

volgens mij is de interne overbrenging van een tt01 2.6

Dus dan wordt het...
Spur : pinion x 2.6

Dan heb je je FTR ( final transmission ratio)

Het gaat niet om de overall verhouding, puur om pinion en spur.

600902d1275667625-tamiya-tb02-help-tt01tb02gearchartaa1_102.jpg

Uiteraard kan je van Tamiya geen losse tandwielen kopen, het zijn setjes. 25 pinion en 55 spur is dus gewoon mogelijk. Ik rijd er ook mee.

Hugo

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf niet regenbestendig... En ik denk de meeste standaard Tamiya ESCs ook niet. Laten we duimen dat het morgen gewoon droog blijft. De meeste voorspellingen die ik lees hebben het wel over een grote regenkans, maar slechts over enkele millimeters.

Ik ga even de accu's aan de lader gooien, en mijn servo saver een beetje aanpassen. Morgen racen!

Hugo

Hoeveel inschrijvingen totaal? Geen we direct om 9.00u al starten, of zijn het er zo weinig dat we pas om 10.00u gaan?

Tot morgen

Hugo (die nu op zijn slaapkamer 32 graden Celsius meet. "Lekker")

stand tot nu toe:

9 top stock
8 M-class
11 F-1
1 fighter buugy
10 Euro TW
12 Euro GT

51 totaal

na een fris buitje vanmorgen vroeg is het nu droog, verwachting is alleen in de ochtend wat druppels in gouda maar s'middags droog

tot latter ben er rond 8 uur hoop ik

Leuk kennis gemaakt te hebben, Jan! En wat een mooie auto. Ik hoop dat je het virus net zo te pakken hebt als ik. Je auto is nog voor verbetering vatbaar, maar de basis is er zeker.

Hugo

Dat is wederzijds Hugo,
en ja ik heb me prima vermaakt ondanks dat ik het hele veld constant voor mijzelf uit dreef......
en ja, de auto heeft nog heel heel heeeeeeellllll veel ruimte voor verbetering, maar ook de rijder kan nog zat verbeteren.
heb iig aardig wat tips van diversen mensen gekregen om toe te passen op de auto en ook hulp tijdens de wedstrijd om de auto wat beter te maken.
toch zat er een stijgende lijn in mijn snelste ronde en/of gemiddelde rondetijd
in Den Haag ben ik er weer bij hoop ik

en nog een fijne vakantie

Laatst bewerkt:
Dag Jan,

In principe ga ik ook in den Haag rijden. Als je gaat probeer dan ook op zaterdag te trainen. We zouden zaterdags de auto even goed kunnen afstellen.

deze hopups zou ik even aanschaffen:

Tamiya (53674)
Adjustable Upper Arm Set - TT-01/TGS

Tamiya (53673)
Toe-In Rear Upright - TT-01/TGS

Groet Harry Veldman

Laatst bewerkt:
Harry,

bedankt voor het aanbod en alweer de adviezen, :p
ik ga proberen er al op zaterdag voor de wedstrijd er te zijn, ik ga iig de voorgestelde hopups aankopen

ik laat het iig nog wel even van te voren weten dat ik ook daadwerkelijk op zaterdag aanwezig zal zijn

Harry,

bedankt voor het aanbod en alweer de adviezen, :p
ik ga proberen er al op zaterdag voor de wedstrijd er te zijn, ik ga iig de voorgestelde hopups aankopen

ik laat het iig nog wel even van te voren weten dat ik ook daadwerkelijk op zaterdag aanwezig zal zijn

Dag Jan,
Ik behoor in de tamiyafamilie tot de middenmoot, maar weet wel hoe je een auto met paar simpele basis "ingrepen" een beetje stabiel kun maken. Ik zie hier regelmatig allerlei geweldig (dure) adviezen langskomen waar de beginnende rijder niets aan heeft. Uiteindelijk gaat het om sturen...maar je hebt wel een auto nodig waar de basiszaken van kloppen: beetje toe uit aan de voorkant, beetje toe in op de achterwielen, beetje camber rondom, de juiste rijhoogte en een demping die een beetje klopt...allemaal in de categorie: goedkope hopups. Toen ik ooit begon waren er ook rijders die mij de beginselen uitlegden. De Tamiyacup kan alleen blijven bestaan als we nieuwe rijders enthousiast kunnen krijgen.

Groet Harry

Harry,
ik zou al blij zijn als ik een beetje in de middenmoot mee kan komen ipv van een rijdende chicane.....
en alle adviezen zijn meer dan welkom, en ja het rijden zal ik toch zelf moeten doen maar als de auto een beetje rustig reageer dan word het iig iets makkelijker
verder vind ik de Tamiyacup een mooie uitdaging.
met redelijk goedkope, maar zeer betrouwbare goede auto's een leuke competitie zonder bindingen aan een club (kan altijd nog en is ook raadzaam)

Jan, kom de volgende race even voor de kwali's langs dan zetten we je auto even goed op de wielen en dan zal je zien dat het allemaal een stuk makkelijker gaat. Je auto staan nu nogal hoog op de poten en rijdt niet echt rechtuit....als we dat oplossen ben je al halverwege!!

Back