Tamiya Cup technische vragen en advies topic.

ja ik wil er wel een gevecht van maken zodat het voor jou ook leuk blijf om te rijden......
als je namelijk geen gevecht met de voorkant heb maar ook niet met de achterkant dan rij je alleen maar rondjes......

en misschien kunnen we zelfs aanhaken bij Hugo
 
Aanhaken bij mij wordt lastig, hoor. Zo achterstevoren glijden als ik met mijn M-metje lukt met een 4 wiel aangedreven auto moeilijk...

Even nog een update van technische aard over de M-06;
Los van de bandenkeuze waarin je gewoon de lokale rijders moet volgen, is het aan te raden de achterdempers niet op de standaard plek te monteren, maar een stukje verder naar buiten door middel van de 54583 asjes:

54583.jpg


Daarmee kan je de dempers ook aan de bovenzijde verder naar binnen stellen. Deze meer liggende opstelling van de dempers blijkt goed te werken. De dempers heb ik nu met 3 gaten achter en de standaard olie dir bij de 50476 CVA dempers zit. Door deze nieuwe opstelling maakt de demper een langere slag bij de standaard invering.

Hugo
 
Voor de mensen die willen oefenen voor de TIM Challenge op 10 & 11 januari:

Leer de baan van de 1e TIM Challenge wedstrijd vast uit je duim kennen op zaterdag 27 december, waar de hele dag enkel en alleen met M-Chassis wordt gereden!

Van 11 tot 17:00 is het tijd om de M-Chassis'tjes uit te laten en even goed sporen in het tapijt achter te laten. Oefen vast met je TIM Challenge setup, kijk al je gear na, controleer of je M-Grip bandjes wel goed rollen over het tapijt en of je niet toch een extra Carson Cup Machine nodig hebt.

Het kan de hele dag lang zonder andere wagens op de weg, want alleen de M-Chassis is toegestaan deze dag. Mocht het druk zijn dan kunnen we altijd nog heats indelen om iedereen goed de tijd te geven op de baan, maar dat zien we ter plekke wel.


Dus, noteer: zaterdag 27 december
1900608_804047806318489_7498283903571787775_o.jpg
 
Even nog een update van technische aard over de M-06;.... is het aan te raden de achterdempers niet op de standaard plek te monteren, maar een stukje verder naar buiten door middel van de 54583 asjes: Hugo

En voor de helft van de prijs heb je deze #51436 (sp1436)

tam51436-n.jpg
 
Klopt, maar als je toch aan het upgraden bent... Ik kies dan voor de beste, met titanium coating. Ze bestaan overigens ook voor vooraan, maar daar lees ik nooit wat over.

Hugo
 
Ze schijnen sterker te zijn, maar het belangrijkste is de lagere frictie. De vering moet zo licht mogelijk bewegen, zodat de veer en de demper de belangrijkste invloed zijn. Wrijving op de assen is een soort ongewilde demping.

Hugo
 
Hugo, hooguit de lager frictie want Titanium coating maakt hem echt niet sterker
(de ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel)
maar wel Bling Bling :rolleyes:
 
Het verschil wordt je aangepraat maar wat zijn de verschillen in getallen? Jij moet uit goede huize komen om het verschil te merken en inderdaad doet een paar micron coating niets aan de totale stevigheid. Maar ja, het is jouw geld, we willen je alleen waarschuwen dat er (te) veel producten zijn die op de goedgelovigheid van rijders gekocht worden.
 
Oh, ik zal het zeker niet merken. Maar als je de keuze hebt en het prijsverschil is voor je persoonlijk overkomelijk, dan kies ik de betere. Hoe marginaal ook. Qua ervaring en rijstijl had ik helemaal geen hopups hoeven aanschaffen!

Hugo
 
Mijn TT-02 is er klaar voor morgen bij MRC. Op het laatste moment toch nog de bestelde heatsink en fan binnen gekregen voor op de Cup Machine, kan ik morgen lekker met de 25/64 combi rijden :D
 
Mooi. De 01 is er ook klaar voor, maar ik ga me even op de M concentreren. Die is bijna klaar, nog even een stekker aan de koeler maken en de accu vulstukken snijden. Morgen waarschijnlijk van de partij!

Hugo
 
Mooi zo Hugo!

Ik heb mijn M nog niet dus kan me volledig op de TT richten. De F1 blijft thuis want daar ga ik sowieso nog geen TC mee rijden volgend jaar. De M verwacht ik in januari en ik denk dat ik daar nog geen TC mee ga rijden, eerst de auto maar eens goed leren kennen en dan misschien het seizoen er op.
 
Back
Top