Tamiya Dark Impact!

• Topicstarter Topicstarter Friso
  • Startdatum Startdatum
F

Friso

Guest
Heej,
Ik heb vandaag dan eindelijk mijn Tamiya Dark Impact gehaald! zoals in andere posts beloofd post ik later een paar foto's!!
Tot nu toe vind ik het een zeer leuke auto om te bouwen (net klaar met achter diff). Het is wel veel plastic! Maar er komen binnenkort een heleboel hop-ups waarmee ik de plastic look wil laten vervallen!!

Het Begin!!:

Shot with u720SW,S720SW

PS: Ik ben geen fotograaf! :oops: en mijn camera is ook geen 1000e+ camera :wink:

Greetz Friso

Friso zei:
PS: Ik ben geen fotograaf! :oops: en mijn camera is ook geen 1000e+ camera :wink:

Heb je geen 1000e+ camera voor nodig hoor om goede foto's te maken ;)

Bijvoorbeeld de EOS350d heb je al voor onder de 1000 euro ;)

Ben benieuwd naar de rest van de foto's.

ps. mocht je camera een macro stand hebben gebruik deze dan ook als je dingen van dichtbij fotografeerd. Is vaak een bloemetje bij de instellingen.

Ben benieuwd naar je verslag, wil zelf misschien ook een Dark Impact gaan kopen over een paar maanden, dus ben benieuwd naar de bouw ervaringen

Bedankt voor de tips!!

Hier de achterdiff, de motorplaat en de gehele behuizing! Het ging er allemaal lekker soepel in, zonder problemen!! 8)

Shot with u720SW,S720SW at 2007-06-28

Hier de voor diff! ook hier zit de behuizing al omheen!

Shot with u720SW,S720SW at 2007-06-28

Ik bouw hem niet in de volgorde van de handleiding, alle diffs eerst!
Vanavond is die wel klaar! (ik werk tenslotte niet elke minuut eraan!)

De auto is immidels klaar! maar ik ben nu op vakantie, dus zijn de foto's er nog niet! Die post ik volgende week!

Hij rijd fijn, alles werkt goed en het was gewoon leuk om hem te bouwen! Zeker een aanrader voor iemand die een goede buggy wil, voor een zacht prijsje!!

Greetz,
Friso

Klein vraagje, als ik kijk naar de foto's lijkt het of de body al zwart is, als ik de beschrijving check zie ik staan dat deze ongespoten is. Welke van de 2 is het nu?
Ik wil namelijk zelf gaan bouwen, en mn eigen body ontwerp erop maken.

Body ligt boven op de doos. Niet erg goed te zien trouwens.

Maar als je goed kijkt zie je dat ie nog gespoten moet worden net als de spoiler.

ghe... ja nu zie ik het... moet je inderdaad goed op letten.
oke, thanks!

haha ja sorry! Me kap is inmiddels ook al gespoten.
Niet zo goed gelukt helaas, het afplakken ging fout :(...kan gebeuren hé!

Terug van vakantie,

Hier de foto's!

Hier is het chassis al bijna klaar, alleen de shocks en banden moeten nog worden gebouwd!

De motorplaat

De voorkant

Hier de shocks

De banden+velgen

Hier is het chassis helemaal klaar, nu alleen nog de electronica!

De onderkant zonder de batterij-houder

De voorkant nogmaals

Nog een foto van de motorplaat en het tandwiel

Hier gaat de motor dan in, op de achtergrond de ontvanger

Hier is hij dan helemaal af alle electronica is geinstalleerd en er is immidels al een paar keer mee gereden!

De ontvanger, en de regelaar rechts

De stuurservo (Een Futaba S3003)

De Regelaar (Een Acoms At-8, 15t limit)

Nogmaals de onderkant

De motor (Een Tamiya stock 23T met veel koppel)

De Gespoten Body! (je ziet, het afplakken ging fout. Ik begon namelijk eerst in het midden en werkte naar buiten, maar na het spuiten had ik het dus door!, Helaas!)

Helemaal klaar, ook met de witte spoiler!

Gefotografeerd vanaf de achterkant

In vergelijking met de Team Associated T4

Om het nog duidelijker te maken :wink:

Na een jaar niets meer gebouwd te hebben was het weer leuk om dit projectje te doen! Het rijden bevalt ook zeer!
Zoals altijd was de Handleiding van Tamiya zeer duidelijk! (Alleen het verschil in sommige schroeven is moeilijk te identificeren)

Ik hoop dat jullie de foto's wat beter vinden dan eerst!

Groeten,
Friso

Bedankt, Ik ga ook zeker zo snel mogelijk een slipper proberen te kopen. Heeft iemand Tips waar?

Mischien kun je nog wel als het zwart door het wit doorschijnt, het overal een beetje over laten lopen!

Chassis vind ik zeer mooi!! Heeft wel wat weg van een losi of zo!

Groet, Aad

@Aad, ik vind de kap prima zo, het is een buggy hé, het gaat niet om de kap naar mijn zin (daar heb ik me on-road's voor!).

Bij mij (keen hawk) ging het afplakken ook mis.
Als ie rijdt zie je dat niet. Maar ik vind die witte spoiler en dat middenste wit véél mooier als de mijne of een gewone dark impact, echt heel erg mooi gespoten hoor!

Back