Tamiya desert gator

Discussie in 'Electro offroad' gestart door martijn doornbusch, 5 apr 2006.

  1. Ik was wat opzoek voor een neiuwe auto. het moest in ieder geval een off-road model zijn en omdat ik wel eens iets anders wil ook graag een 2wd. na een tijdje zoeken kwam ik dit tegen en mijn vraag is, is dit wat en zijn er mensen met ervaring met dit model
    http://tamiya.com/english/products/58344desert/index.htm

    martijn :wink:
     
  2. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    Ja, ik ben ook erg benieuwd.........
     
  3. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Leuke beginners buggy. Niet voor extreem competitie gebruik geschikt.

    Heeft wel de meeste features van een wedstrijdbuggy, maar mist de hoogwaardige materialen en een slipper clutch om competatief te zijn.
     
  4. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    En dan vraagt een beginner........wat is een slipper competatief :?:

    En kan je mij vertellen, je zei het al een beetje.........is het leuk om mee te beginnen....en heeft het ook een beetje uitdaging, en zit er een beetje snelheid in? :?:

    Alsvast bedankt voor je reactie?
     
  5. als ik het goed lees op de site van tamiya is deze buggy niet echt een goede wedstrijd auto. een slipperclutch is een koppeling die voorkomt dat er teveel kacht op je aandrijflijn komt. maar volgens mij is dat toch dat grote witte tandwiel?
    [​IMG]
    maar dan mijn vraag: zijn er mensen met ervaring met deze auto?

    martijn
     
  6. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat Chris volgens mij bedoelt is dat als je mee wilt kunnen met de clubmensen en daarbij competitief wil zijn (en ze dus bij wilt houden), deze auto niet de beste keus is.

    Dat komt (onder andere) doordat de auto geen slipperclutch heeft. Een slipperclutch zorgt ervoor dat het spur wat kan 'slippen' als dat nodig is. Als je een sprong maakt en bij het landen zit het gas er al vol op, krijgt je spur een enorme klap en vaak trekken spurs dat niet, dan strip je netjes de tandjes eraf. Een slipperclutch vangt deze klap op, door een beetje te slippen en dus niet direct voor de optimale aandrijving te zorgen.

    En nu gaat vast iemand me corrigeren, want ik leg het erg gebrekkig uit :wink:
     
  7. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    nee hoor.......... het is wel duidelijk
     
  8. maar even een vraag is dat grote witte tandwiel niet een slipperclutch want de dyna storm van tamiya heedt precies zoon zelfde tandwiel en die zou wel een slipperclutch hebben. :?

    martijn
     
  9. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    De slipper zit daar meestal achter, aan het witte ding (De spur :) ) kan je niet zien of er een slipper op zit.
     
  10. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    bij een slipperclutch zit de spur tussen 2 plaatjes geklemd, als je een sprong maakt slippen deze een beetje door.
    Een slipperclutch heeft ook een afstelmogelijkheid namelijk een schroefdraad met een veer en moer erop die je aan kunt draaien voor bijvoorbeeld onroad rijden en weer wat losser als je gaat springen enzo.

    Ps. Ik zou gewoon geen tamiya kopen maar een 2e hands wedstrijd buggy(asso,Losi)
     
  11. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Gelukkig zijn de tanwielen van een goede kwaliteit dat je voor het ontlasten van de aandrijving geen slipper nodig hebt.

    De Slipper Clutch zorgt ervoor dat de auto makkelijker te besturen is tijdens het uitaccelereren met modified motoren.

    De Dyna Storm heeft idd wel een slipper clutch. Dat grote witte tandwiel is het spugear en zit gemonteerd op een as via een spurgear houder OF een slipperclutch. In het geval van DT-02 chassis dus direct gekoppeld aan de topas.

    @hobby, qua snelheid gaat de auto net zo hard als een competitie buggy. Let wel dat je geen uitgebreide keuze hebt uit tandwielverhoudingen, dus je kan niet iedere motor gebruiken. Wil je een makkelijk te besturen off-road buggy waarmee je alle kanten op kan (dus ook uiteindelijk competitie) dan kan je beter kijken naar de Dark Impact (4WD).
     
  12. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja, Tamiya-tandiwelen zijn inderdaad super... Weet je wat? Rijd jij even een dagje op MVB met een auto zonder slipper en post dan even een foto van je tandwielen, ik ben benieuwd.
     
  13. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    Weet jij of deze ook in rtr te verkrijgen is...... :?:
    Of moet je dan alle electronica en zender nog kopen.
    En weet je ook wat hij kost?

    Ik ben een beginner met auto´s.......dus leek mij dit wel een leuke optie
     
  14. hij is 115 euro maar dat is zonder accu+lader en zender set
    een goedkope zenerset heb je al voor onder de 50 euro een goedkope accu+lader zal ook rond die prijs zitten.
    maar ik denk dat deze auto omdat hij 2wd is niet echt een goede beginners auto is.

    martijn :wink:
     
  15. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    Waarom zou dit volgens jou dan geen goed beginners model zijn?
    Ik wil gewoon zo af en toen eens rijden samen met mijn neef, beetje op gras en wat on en off road.......dat moet met zoiets dan toch wel goed zitten :?:
     
  16. ik rij nu al 3 jaar met een wild dagger en die rijd heel erg rustig. daarom was ik ook opzoek naar een 2wd auto.

    martijn
     
  17. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Dan is de auto perfect!
     
  18. HansGSI

    HansGSI Guest

    geen slipperkluts dan, gas los in de lucht, pas weer gas er op als je auto weer rolt op de banden op de grond.
    ik spreek uit ervaring, anders kost het idd. je tandwieltjes!!!
     
  19. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    Is het wel mogenlijk door de setup te veranderen, dat je er meer snelheid in krijgt......of is dat nou echt weer zo´n beginnersvraag :?:

    En de losse onderdelen van Tamiya zijn toch goed leverbaar.
     
  20. thibaut

    thibaut

    Lid geworden:
    21 aug 2004
    Berichten:
    183
    Locatie:
    Herselt, België
    Even 2 vraagjes tussendoor , als je een Academy Neo Griffin Pro met een Tamiya Desert Gator vergelijkt , welke is dan de beste ?

    En heeft een Neo Griffin wel een slipperclutch ?

    Alvast bedankt
     

Deel Deze Pagina