Tamiya DT-02 of DF-02

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Japie22, 12 jul 2008.

  1. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Dark Impact (DF-03) is prima auto, Durga is leuker.. als je wedstrijd rijdt of echt snelle motors wilt plaatsen.
    Lees de diverse topics maar eens door, de DF-03 staat bekend om zijn "slappere" plastic, maar daardoor wel veel minder breekbaar. Kan je de Df-03 echt aanraden als je er gewoon lekker mee wilt bashen.

    Als motor moet je maar eens kijken naar de sidewinder 4600 of 5700, die 4600 is al een echte raket in die auto, wel slipperclutch plaatsen !
     
  2. rcsjonnie

    rcsjonnie

    Lid geworden:
    30 apr 2008
    Berichten:
    318
    wat al eerder is genoemd in dit topic in de bochten zal je minder controle hebben over je buggy, ook zal je merken dat als je over een erg hobbelige ondergrond zal rijden dat je wielen bij een 2wd soms niet op de grond staan: en dus geen grip hebben.
    bij een 4wd is dat niet het geval: daarmee kan je gassen in de bochten en (bijna) altijd grip hebben op de ondergrond
    mijn advies is als je echt wil kiezen tussen een DT-02 of DF-02 ga voor een df02
     
  3. Ruttie-Partyboy

    Ruttie-Partyboy

    Lid geworden:
    27 jun 2008
    Berichten:
    40
    ga voor een dt-02 mooi ding heb hem zelf ook, niet egt snel maar wel mooi iets van 60 dollar uit hongkong hij is goed in de bossen als het maar aardig beetje laag gras is
     
  4. Echelon

    Echelon Guest

    Geloof me, met de DB01 is de hotste (budget) buggy die er nu is. Japie22 je zal echt geen spijt hebben als je hem koopt, maar tijdens het bouwen moet je wel een paar dingen weten, anders ga je de mist in, bijv. dolgedraaide schroeven de betreffende mensen weten wel waar ik het over heb;). Dit ding reageert fantastisch en kan goed jumpen etc. En doordat je hem zelf bouwt ken je hem veel beter wat handiger is als je brokken maakt.
     
  5. Ruttie-Partyboy

    Ruttie-Partyboy

    Lid geworden:
    27 jun 2008
    Berichten:
    40
    ook lkkr hot in de portemenee:)
     
  6. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Iets wat meer als 60 euro (uit Hong Kong) kost, is nu per definitie niet meteen 'hot in de portemonnee' hoor... Wil je kwaliteit, dan betaal je daar ook voor, simpel. ;)
     
  7. Echelon

    Echelon Guest

    Voor de prijs is dit een erg goede auto... voor hetzelfde geld konden ze er een veel grotere prijskaartje aan hangen. Je moet niet verwachten dat je voor 60 euro een auto kan kopen die alle aspecten heeft van een degelijke competitie waardige buggy heeft... En als je het aan mij vraagt is de Durga niet eens heel duur en dat geldt ook voor veel meer mensen...
     
  8. Echelon

    Echelon Guest

    Inderdaad (als je met mijn stelling mee gaat, of begrijp ik je verkeerd:eek:)
    Door deze auto is voor veel mensen de mogelijkheid gemaakt om voor minder toch wel kwaliteit te krijgen. Erg veel mensen hebben deze auto en zijn er erg tevreden mee. Heb je te veel geld, kan je deze ook ook helemaal alu en carbon bling maken.
     
  9. Ruttie-Partyboy

    Ruttie-Partyboy

    Lid geworden:
    27 jun 2008
    Berichten:
    40
    maar je hebt glf ik nooit te veel geld:p
     
  10. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Wat is dat nu voor een argument, Ruttie? Als je er zo over denkt, zoek je beter een andere hobby. ;)
    (Ik ga inderdaad akkoord met jou, Echelon)
     
  11. Japie22

    Japie22

    Lid geworden:
    1 jul 2008
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Texel
    hallo,

    ik had nog een vraagje, ik zocht nog een echte, redelijk, goedkope bash car, kan ik de dt 02 gewoon gebruiken als ik er bijvoorbeeld een 6,5 t brushless in wil zetten, ik weet dat dat misschien niet kan maar..
    dan wil ik er zoieso lagers en alu shocks op zetten.
    Op rcmart staan bijna geen hop ups maar wel voor de df 02 en daarboven staat:
    Hopup Parts | For TAMIYA| DF02/ DT02


    passen ze ook op dt 02? de hop ups van de df 02?

    ik hoop op reactie.

    groetjes

    EDIT:
    en kogelagers? waar vind ik die in een set?
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2008
  12. RCJS

    RCJS Guest

    een 6.5 in een Dt02? Doe maar niet!, denk meer aan 13.5T BL als je perse BL wil.. ook met hopups is hij veel te zwak voor een 6.5 BL;)
     
  13. rcsjonnie

    rcsjonnie

    Lid geworden:
    30 apr 2008
    Berichten:
    318
    enkele hopups zijn niet erg maar al dat allu gaat wel meer wegen hoor, dat is best zwaar. ondanks dat het 1 van de lichtste soorten metalen is is de dichtheid toch
    2.7g/cm3 vergeleken met plastic 1.2g/cm3
     
  14. Joris R.

    Joris R. Guest

    ipv een DT-02 met alu parts koop je beter ineens een degelijke wagen,bv een Asso B4 of een Losi XXX-CR.
     
  15. Cube

    Cube

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nieuw Amsterdam
    Zelf heb ik een DF-02 2e hands gekocht en daar een novak 3,5T motor in. Het is inderdaad overkill, maar ooooh je hebt zoveel power overrr. ;)

    De onderdelen die ik heb vervangen zijn voornamelijk de banden. Zodra je over asfalt rijdt dan zijn het heel snel slicks.
    1x een bodemplaat a €7,95 wegens een abrupte stop met bijna max snelheid tegen een 1:1 auto.
    1x een wielophanging. Kosten ongeveer 8 euro voor een hele onderdelen plaat.
    De aandrijfassen (dogbones) zou ik eigenlijk moeten vervangen door sterkere want de standaard assen worden krom door de kracht.

    De gear ratio is met de standaard tandwielen 9.58 en dat is genoeg voor wat lage wheelies op het strand.

    Andere offroaders heb ik geen ervaring mee, maar qua prijs/kwaliteit verhouding heb je hier wel wat leuks.
     
  16. Joris R.

    Joris R. Guest

    Een Novak 3.5 in een DF-02, niet echt slim als je het mij vraagt.
     
  17. SvenC

    SvenC Guest

    Hallo iedereen,
    ik zie dat het een oud topic is maar dit gaf de zoekfunctie als eerste weer :p

    persoonlijk ben ik nog niet volledig begonnen met RC cars, nu heeft een kennis van op het werk mij aangeraden dat een Gravel Hound een goede plaats was om te beginnen (zoeentje: RC-Junkies.com)
    een paar dagen geleden heb ik samen met hem tot de aankoop overgegaan, uiteindelijk was een 140€ bouwkit, alles inclusief buiten de batterijen van de remote
    na dit topic te lezen ben ik mij nu toch een beetje aan het twijfelen over mijn aankoop.

    ik beschik bij mij thuis over een vrij groote tuin met een stuke open grond achteraan, hier zou ik makkelijk een parkoertje over het gras & met eventueel wat bochten op de open grond en na tijd eventueel een jumpje,

    maar ik heb niet echt een idee wat ik ga kunnen verwachten kwa snelheid van de auto over deze ondergronden.

    de auto is ook al besteld, had beter nog wat meer rondgelezen, maarja :)

    Sven.


    PS. dit was ook mijn eerste post op het forum, ik hoop dat het op de juiste manier/plaats gepost was
     
  18. elmeesio

    elmeesio Guest

    ikzelf heb een df-02 maar ben er erg tevreden over, hop-ups zijn ook wel goedkoop te krijgen.
    nu nog een eZrun systeem en lipo's :D
     
  19. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    @ Sevnc Wat is nu precies je vraag ? Voor 140 euro kun je echt niet veel beter kopen dan wat je nu gedaan hebt. Df-02 is een leuke beginners auto.

    Maar tis een ouder type, al een jaar of twee vervangen door de df-03.

    Of je een goede keus gemaakt hebt ligt met name aan wat je ermee wilt doen en wat je budget is. Ik zou in ieder geval niet denken aan teveel upgrades, maar al snel kijken naar een betere auto als het niet snel genoeg gaat. Al is een 23T (bv een Tamiya TZ) een hele mooie upgrade, auto gaat dan echt een heel stuk sneller en kan meestal nog gewoon met de bestaande originele hardware ! (Controleer wel eerst je ESC of die dat aankan)
     
  20. RinusvanNorde

    RinusvanNorde

    Lid geworden:
    5 aug 2009
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Hoofddorp
    In mijn dt 02 ms zat een 9 turns brushed en dat ging prima:)
     

Deel Deze Pagina