TAMIYA DT-02 of TAMIYA DT-03

Wie kan mij de voor en na deel van beiden Tamiya types uit leggen.

Ik twijfel om de DT-03 aan te schaffen , goedkoop en aardig bullet proof wat ik er over vind.

Tevens zag ik het TT-02B chassie 4wd , of is dit een betere optie dan de 2wd modellen ook kwa sneller maken met Hop-Ups.

Alles moet ik nog aanschaffen , en wil graag gewoon in , en rondom huis ( bos , grasveldjes ) Mijn focus ligt bij Tamiya omdat ik hier mee groot ben geworden.

Bedankt alvast.

Kevin

Laatst bewerkt:
het enige wat ik je kan vertellen is dat zowel de DT-02 als de DT-03 echt als buggy zijn ontworpen waarbij de -03 mijn inziens een betere (lees doorontwikelde) versie is
de TT-02B is in basis eigenlijk een On-road auto die is aangepast naar een buggy, hierbij denk ik dat deze het moeilijker gaat krijgen op bv grasveldjes als de DT's

het enige wat ik je kan vertellen is dat zowel de DT-02 als de DT-03 echt als buggy zijn ontworpen waarbij de -03 mijn inziens een betere (lees doorontwikelde) versie is
de TT-02B is in basis eigenlijk een On-road auto die is aangepast naar een buggy, hierbij denk ik dat deze het moeilijker gaat krijgen op bv grasveldjes als de DT's

Maar is daarin een 4wd niet veel beter. En van -03 vallen mij de voor wielen op , deze zijn een stuk smaller..

(even draadje stelen): Ik heb evt nog een nette DT02 staan...

Foto ? Prijs ? Hop-up ?

even kijken voor welke onderdelen het makkelijkst te krijgen zijn.
slip koppeling?
brushless?
vertanding metrisch? i.v.m aanwezige pinions

Wielophanging en tandwielkast dt-02 en dt-03 zijn hetzelfde. Bij dt-02 is voor en achter verbonden met een badkuipchassis. Bij dt-03 met een, iets langer, kokerchassis. Momenteel is de dt-03 de veruit beste deal. Voor weinig geld heb je een degelijke auto incl. Torque tuned motor & TBLE02S regelaar. Voor beide geldt geen slip diff en slechts twee pinions / gear ratios mogelijk. Pinion moduul 0,8. Tevens leuke competitie voor de jeugd in Tamiya Cup NL

Kun je misschien beter een LRP Twister nemen, of een 2e hands Kyosho Ultima RB5. Wel slipper, vele vertandingen mogelijk, gewoon 48dp tandwielen, die overal te vinden zijn. En bij de Kyosho standaard echt goede metalen olie dempers, en geen plastic spul, en super weglegging, vooral met de Kyosho. Ik heb nog nooit een 2WD zo mooi over hobbels zien gaan, en na elke "hop" direct weer aan de grond geplakt met 4 wielen.

Wielophanging en tandwielkast dt-02 en dt-03 zijn hetzelfde. Bij dt-02 is voor en achter verbonden met een badkuipchassis. Bij dt-03 met een, iets langer, kokerchassis. Momenteel is de dt-03 de veruit beste deal. Voor weinig geld heb je een degelijke auto incl. Torque tuned motor & TBLE02S regelaar. Voor beide geldt geen slip diff en slechts twee pinions / gear ratios mogelijk. Pinion moduul 0,8. Tevens leuke competitie voor de jeugd in Tamiya Cup NL

Juist dat er gelimiteerde opties zijn maakt het dit model juist( goed'koop' ) toch ? Een paar olie schokdempers zouden idd wel een aanvulling zijn. Hoe verhoud het kunstof diff ? Gaat dit snel stuk door een snellere motor te plaatsen ?

Wat zijn de critische zwakke punten bij dit model -03 ?

De DT-03 (en DT-02) zijn low-level/entry modellen. Ze rijden prima, zijn behoorlijk sterk, maar niet te vergelijken met echte wedstrijd modellen.
Zeker als je er snellere motoren in gaat zetten, ga je snel je doel voorbij met deze auto.
Ook qua aanpas mogelijkheden zijn deze modellen beperkt en niet te vergelijken.

Ik zag al wel dat je veel spullen kunt kopen in het aluminium / carbon om hem sterker te maken. En sja een km/h of 60/70 moet toch wel te doen zijn dat het ook heel blijft. Het blijft toch voor de fun op zaterdag en zondagen.

35 zul je wel halen, en misschien met een brushless en 2s een keer de 50 aan tikken. Maar dat zou ik zeker niet doen met plastic tandwielen. En zoals indoor al zegt, kun je beter een 2e handsje van een beter merk waarbij onderdelen makkelijk te verkrijgen zijn en standaard al iets beter.

Carbon en aluminium zijn niet altijd goede opties, enkel als je degelijk kan rijden zoals de wedstrijd rijders enz.
Kost veel geld en je verlegt eigenlijk je zwakke punten.

En een DF-03 , is deze wel een stuk beter ? of valt deze nog steeds onder een instapper.

Op het forum staat er nu 1 tekoop

Back