Tamiya Durga

Dank je wel! Er is standaard volgens mij geen schroefdraad aanwezig in de gaten. Daarom gaan de schroeven er wat moeilijk in. Dat schroefdraad maak je dan zelf met een m3 tap

Voortappen hoeft in principe niet. Je kan de bijgeleverde schroefjes zo in het Tamiya plastic draaien. Zit hij ook gewoon goed vast.

Mooie foto's. De durga ziet er wel mooi uit! Jammer dat offroad niet echt mijn ding is.

Dat ziet er erg goed uit zeg, de kap is ook mooi gespoten zo:D

Op de site van Tamiya lijkt hij erg laag te liggen (eigelijk té) maar hij ligt nu wel mooi.

@monster_beetle (Jules)
Wat heb jij ineens een oude kop gekregen joh:p
Binnekort maar eens afspreken bij jullie;), je kan daar volgens mij wel mooi rijden ofniet

Ik zag idd dat ik opeens heel wat jaar was aangekomen, staat nu weer goed ;)

Bedankt! Ik ben zelf ook aardig trots op de body, het kostte wat tijd, maar het resultaat is er wel naar :)

Voortappen hoeft in principe niet. Je kan de bijgeleverde schroefjes zo in het Tamiya plastic draaien. Zit hij ook gewoon goed vast.

Ik heb al heel wat Tamiyas gebouwd en inderdaad, normaal gaan de bijgeleverde schroefjes gewoon makkelijk in het plastic, maar bij de Durga is dat gewoon amper te doen. Dus of het plastic is harder dan normaal of de schroeven zijn butt (het zijn trouwens geen zelftappers). Zoals monster_beetle al zei zijn er inderdaad aardig wat lui die schroeven hebben gebroken/door gedraaid.

Op de site van Tamiya lijkt hij erg laag te liggen (eigelijk té) maar hij ligt nu wel mooi.

Hij ligt standaard inderdaad aardig laag, maar met deze DF03 alu dempers ligt hij wat hoger, omdat de DF03 alu dempers wat langer zijn.

Laatst bewerkt:
Rijden jullie vaak bij het hens? Ik woon daar dicht bij in de buurt en ik rij met een xray m18t en een vriend van me rijd met een losi mini lst. Dus misschien een keer afspreken daar?

Dit was voor mij de eerste keer daar, zolang het 'zwemseizoen' niet is begonnen lijkt het mij de perfecte plek om te rijden.

Idd, anders is het geen doen daar. Maar dan is Maarn of de utrechtse baan perfect :)

De motor die ik er nu in heb is oud en aan vervanging toe. Hij heeft te weinig koppel. In plaats van te investeren in een nieuwe brushed motor zit ik eraan te denken om een brushless motor te kopen. Omdat ik me aan een budget moet houden denk ik aan één van de Mamba's.

De 7700kv vind ik veel te snel. Ik twijfel tussen de 5700kv of de 6900kv en dan in combinatie met de Mamba Max ESC. Iemand die mij hierover wat advies kan geven?

@Vin: ik heb even een vraagje aangezien ik deze over een tijdje ook wil kopen ;)
is zand een probleem?? aangezien er bij mij in de buurt een mooie lege plek ik met zand :D
en ik daar normaal race tegen vrienden met me nitro.

@Vin: ik heb even een vraagje aangezien ik deze over een tijdje ook wil kopen ;)
is zand een probleem?? aangezien er bij mij in de buurt een mooie lege plek ik met zand :D
en ik daar normaal race tegen vrienden met me nitro.

Het zal voor de Durga geen groter probleem zijn dan nu met je nitro. Groot voordeel is dat de Durga niet zo 'vettig' is als een nitro en over het algemeen ben je al het zand al vrij snel kwijt. Gewoon zoals Emil zegt, de auto goed onderhouden na het rijden, dan kan het allemaal vrij weinig kwaad.

Ik heb mn Mamba Max Combo besteld! Ben voor de 6900KV gegaan, kan niet wachten totdat die binnen is.

wel filmpje maken he ;)

en over dat onderhoud, ik haal na de soort van wedstrijd me auto altijd uitelkaar voor een goede schoonmaak beurt.
en ik rij daar maar 1X in de 2a 3 weken op zand, we oefenen vaak op asfalt ;)
(anders wordt je ook wel een beetje ziek van het helemaal schoonmaken)

Filmpje houd je te goed! Ik hoop de set deze week te ontvangen!

Gister nog even de Durga uitgelaten. Hij werd aardig 'smerig' , maar ondanks dat de body aan de achterkant open is bleef die redelijk schoon. Alleen de aan en uit schakelaar werd echt helemaal bedolven met zand, daarvoor moet ik dus een andere plek zoeken. Hier wat foto's:

IMAG0007.jpg

IMAG0008.jpg

nou zo vies wordt hij bij mijn RC plekkie niet echt :P, het is meer stof achtig. (zegmaar dood 1 a 2 cm gras)

maar wel mooi hoor, nu nog schoonmaken ;)

De Mamba 6900 Combo is binnen! Jammer genoeg moest ik wel invoer betalen, maar dat had ik al ingecalculeerd ( Amerikanen verzenden zelden items als 'gift' ). Totaal kon ik €42.59 bij de postbode afrekenen, €25.84 aan BTW en €16.75 aan inklaringskosten! Ik kocht de set voor € 140 incl verzend dus reken maar uit!

Dit weekend ga ik hem inbouwen. Wat raden jullie aan? 17T of 23T pinion?

Laatst bewerkt:
Ik ga dit weekend de 5700KV Mamba met Hyperion Lipo bestellen bij BPP. Ik wil hem uiteindelijk in een Durga stoppen. Aangezien ik nog geen Durga in huis heb ben ik benieuwd naar de maten die er inpassen. Kan iemand dit opmeten of weet het zo al?

De hyperions hebben een maat van:
Hyperion CX - 3S 5350mAh, 85.6A Continuous (16-25C)
Weight: 350gr, Size: 29 x 44 x 138 mm

Hyperion CX - 3S 4250mAh, 76.5A Continuous (18-27C)
Weight: 293gr, Size: 22.9 x 44 x 148 mm

Het liefst neem ik de 5350 als hij past.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Ik ga dit weekend de 5700KV Mamba met Hyperion Lipo bestellen bij BPP. Ik wil hem uiteindelijk in een Durga stoppen. Aangezien ik nog geen Durga in huis heb ben ik benieuwd naar de maten die er inpassen. Kan iemand dit opmeten of weet het zo al?

De hyperions hebben een maat van:
Hyperion CX - 3S 5350mAh, 85.6A Continuous (16-25C)
Weight: 350gr, Size: 29 x 44 x 138 mm

Hyperion CX - 3S 4250mAh, 76.5A Continuous (18-27C)
Weight: 293gr, Size: 22.9 x 44 x 148 mm

Het liefst neem ik de 5350 als hij past.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Het enige wat ik je WEL vertellen kan is dat die combi op 3S lipo's een belachelijk kanon is. Een slipper is dan beslist geen overbodige luxe, deze set VREET tandwielen.
Als je de maten vergelijkt met een 6 cellen stickpack, dan is de lengte van de 4250 ietsje te lang, en de hoogte van de 5350 ietsje te hoog.
Ik zou gaan voor de 5350, aangezien er in de Durga wel plek is voor een iets hoger pakket.
En de 5350 komt qua gewicht ook beter uit in vergelijk met een 6 cellen stickpack!

Ik ben benieuwd hoe dat gaat, bij mij zit ook in de planning een Durga op 3S lipo en BL.

Greetz van Aldert

Ja het is inderdaad een killer setup. Slipper komt er zowiezo op.
Het vol openzetten van de regelaar zal alleen maar gebeuren op rechte stukken asfalt.

Iemand niet de exacte maten van de maximaal passende batterij in de Durga?

Back