Tamiya Eurocup 2011 Basel Zwitserland

Als je veel deelnemers wilt kwijtraken of mensen onnodig op kosten wilt jagen in deze tijd van crisis lijkt me dat een goed plan....NOT!

Maar ik neem aan dat het een grapje was.....

Aan die smiley met een knipoog te zien wel toch?? En ik heb al eens aan gegeven dat ik voor een F103 niet onder doe met mijn F104, als het gewicht maar wel wordt aangepast.

Als je nou eens al die "zware" alu onderdelen er afhaald, scheelt dit enorm in gewicht;)
Als ik mijn F103 helemaal vol hang met alle alu opties word hij ook een behoorlijk stuk zwaarder en zal ongetwijfeld dicht in de buurt van de F104 Pro zitten.

mvg Roy

Aan die smiley met een knipoog te zien wel toch?? En ik heb al eens aan gegeven dat ik voor een F103 niet onder doe met mijn F104, als het gewicht maar wel wordt aangepast.

:confused:Zou ik ook zeggen als ik een F103 had.:confused:

Als de F104 met kunststof onderdelen hetzelfde kan wegen als een F103 ben ik tegen een gewichtsregel. Dan is de keuze aan de rijder zelf.

Als de F104 met "alleen" kunststof delen nog zwaarder is dan alleen gewicht toevoegen aan de F103 totdat hij zoveel weegt als een F104 in kunststof. Dan kan iedereen even zwaar zijn, wil je dan je auto pimpen met alu dan kies je daar zelf voor.

(mho)

Volledig mee eens.
Plus als je wat extra gewicht kan plaatsen bij bv de achterzijde, krijg je ook wat meet grip;)

mvg Roy

Als de F104 met kunststof onderdelen hetzelfde kan wegen als een F103 ben ik tegen een gewichtsregel. Dan is de keuze aan de rijder zelf.

Als de F104 met "alleen" kunststof delen nog zwaarder is dan alleen gewicht toevoegen aan de F103 totdat hij zoveel weegt als een F104 in kunststof. Dan kan iedereen even zwaar zijn, wil je dan je auto pimpen met alu dan kies je daar zelf voor.

(mho)

Het aantal Belgische piloten zijn bekend. Een magere 5 man en nog iemand die als 'coach' meegaat (Jan Collin :))
We wachten nog op 3 andere personen hun bevestiging. 1 daarvan gaat 99% kans mee :)

We zijn aanwezig met goede rijders (behalve ik, ik beoordeel mezelf niet :)) dus hopelijk mogen we goede resultaten neerzetten.

Laatst bewerkt:
Jammer genoeg behoor ik niet tot de 3 beste van ons regenachtige kikkerlandje:(
Plus wat hieronder ook gezegt word, ik zal voor de F1 alles nieuw moeten aanschaffen wil ik wel mee kunnen doen(mits ik natuurlijk derde zou worden:cool: ).
Voor de euro gt geld bijna het zelfde.
Ik heb de auto maar zal een regelaar,motor,accu's en banden daar aan moeten schaffen.
Indien Tamiya zo graag zijn eigen serie wil promoten zullen hier toch enige veranderingen in plaats moeten vinden om het voor de meeste betaalbaar te houden.
Ik wens onze belgische deelnemers in ieder geval succes.

mvg Roy

Hey Marcel,

Ook met schrap en mijn knappe derde plek afgelopen race,plus wat je zelf ook zegt Eindhoven komt er ook nog aan en gezien de gedane resultaten van mij in het verleden denk ik niet dat ik bij de eerste 3 zal eindigen.
Marten,Michael en ben de naam van onze grote vriend met de gele F1 ffies kwijt, hebben betere resultaten.
Het moet echt heel gek lopen;) wil ik dat nog halen.

mvg Roy

Moeten wij in Eindhoven niet nog strijden voor de derde plek? Ik heb het nog niet echt uitgerekend.

Groet,
Marcel

Op de site van RChotwheels heb ik ze volgens mij zien staan, zal eens kijken.

Als je nu bij de eerste 3 bent of niet maakt echter niet veel uit denk ik. Het is niet dat de eerste 3 kunnen/willen meestrijden! Want eigenlijk sta ik ook 'slechts' 4e in het GT2 klassement. Daarom hebben we op het belgisch tamiyacup forum gewoon een lijst neergezet met de momentele deelnemers. Er zijn nog veel plaatsen vrij en als iemand mee wilt rijden die op de afgelopen wedstrijden best presteerde zal deze heus meekunnen.

Als je nu bij de eerste 3 bent of niet maakt echter niet veel uit denk ik.

Er staat niet in dat er een voorkeur van rangking is, noch een limiet van het aantal deelnemers per land, zolang je je maar ooit een keer ingeschreven heb, vinden ze het wel goed, daarnaast als er nog startbewijzen over zijn, kan je proberen een wildcard te bemachtigen, automatisch aanspraak is niet mogelijk.

Eenvoudig gezegd: iedereen bij geen animo!!!

Eligibility to participate
1.1 All drivers that have qualified by participation in the TAMIYA European Cup national competitions and
registered with the relevant TAMIYA importers are eligible to participate.
1.2 If further free starting places are available, further starting places may be granted by the organiser through
wildcards. The wildcards are only granted by the organiser. Nobody has the right to claim a wildcard.

Back