Tamiya F103RM

• Topicstarter Topicstarter Rogier
  • Startdatum Startdatum
Ook een mooie auto! Echter vergeet niet een body en de wings erbij te bestellen. Die zitten namelijk niet bij de verjaardagsset....

Ja dat is bekent, ik ben ook heel benieuwt hoe jouw body er uit komt te zien.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik zal doen, of een f1 of een mugen body.

gtz kees

Hallo Roger,

ff een vraagje: hoe breed is de achterkant eigenlijk, 190mm of breder.
En hoe staat het met de body, al iets gespoten.

gtz kees

Hallo Roger,

ff een vraagje: hoe breed is de achterkant eigenlijk, 190mm of breder.
En hoe staat het met de body, al iets gespoten.

gtz kees

Hoi Kees,

Van band tot band is de F103 RM 200mm.

De body is gespoten en de meeste stickers zitten erop. Echter het neusje moet er nog op en ook de wings aan de zijkant van de wagen. Waarschijnlijk vanavond, maar ik post zsm foto's van de body, maar dan wel als hij klaar is... ;)

Oh ja, vergeten; de driver moet ook nog een verfbeurt hebben evenals zijn helm....

Zat ook al te denken aan zo'n F103RM. Lekker goedkoop trouwens voor nog geen 100$ in Hk.
Heb vroeger ook al de F102 en een F103 gereden. Zonder hopups, wel 13-14 turns motor erin. Wat zijn die dingen onverwoestbaar zeg! :p:p:p

Is het standaard chassis niet beter geschikt voor banen met minder grip vanwege het flexible frp chassis?
Als je de aluminium diff housings erbij besteld, is het diff dan beter bestand tegen de krachten van een wat zwaardere brushless motor of maakt dit niet veel uit?

Wat zijn eigenlijk de meest zinnige hopups om de prestaties te verbeteren?

Wat zijn eigenlijk de meest zinnige hopups om de prestaties te verbeteren?

Heb ook een F103RM. Heb alleen een alu motorpod en een 3mm dik carbon chassisplaat (beide van TRG) als optie erop. vrijdag jl. zo gereden op de indoorbaan van de MACH met een 19 turns motor (brushed). Ging super.

Ik heb die motorpod gezien inderdaad afgelopen vrijdag op de MACH (ik was even zo brutaal om even je auto op te tillen ;-) )

Ziet er erg gaaf uit hoor, functioneel ook mbt tot brushless denk ik?

Joost.

Ziet er erg gaaf uit hoor, functioneel ook mbt tot brushless denk ik?

Joost.

Ik hoop het wel, is bedacht om met de 10,5 brushless op de buitenbaan te gaan rijden. Moet alleen nog het juiste verzet uitzoeken. Reed met orginele tandwielverhouding. Zou iets lichter moeten voor de indoorbaan. Motor werd toch wel redelijk warm... Maar moet even zo'n ringetje bestellen om andere spurs te kunnen monteren. Maar dan passen helaas mijn tamiya carbide diff kogels niet meer. Wat een overpeizingen allemaal ;-)

Ja okee... Maar die carbide kogels is ook geen ramp, dan kan je tenminste wel ceramische kogels nemen haha...

Staat trouwens ergens de manual van de F103RM online??? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk...

Joost.

Wat voor ringetje is dat precies, waar kan je die bestellen?
Is dat toevallig zo'n wit 3racing pom ringetje voor 64dp tandwielen?

Als je een ander spur gear (48dp) eropzet, wat voor formaat diff kogels gaan daar dan in?

Meestal zijn dat 1/8" diff kogels... Ja dat is zo'n adapter ringetje en ik meen dat the Border die ook verkoopt...

Joost.

Back