Tamiya F350 high lift.

na het zien van Psygho's verslag van zijn F350 ben ik ook een beetje verliefd geworden op de high lift van Tamiya.
vandaar dat ik er ook 1 hebt aangeschaft :D
ben er nog druk mee bezig, maar hij zit al voor een groot deel inelkaar.
hij is nu standaard met de bronse glijlagers en de bladveren.
maar dat kan natuurlijk niet, er moet altijd wel iets andars op.
nou daar gaat het verslag straks ook over.
ik heb al wat één en ander verandert, zoals servo om te schakelen zit nu op de plek van de stuur servo om meer ruimte te houden voor de servo die straks boven op de diff. komt.
heb al een motor en regelaar besteld, ook heb ik andere velgen (alu).
de bladveren gaan er af en er komt een link systeem op met andere veren.
de body is nu verhoogt met 1 cm en staat in de prijmer.
maar ja auto moet weer uitelkaar om er kogellagers in te zeten.
het draait nu best zwaar met de bronse lagers.
nou hier maar eerst een fototje, als de spullen binnen zijn kunnen we echt gaan beginnen.
gr Sander.
autott01075.jpg

autott01080.jpg

autott01083.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste wat ik veranderd heb aan mijn Hilux zijn de banden.
Van die kleine 1,9, die hier totaal niet bij staan, naar dikke 2,2 Gmade.
IMG_7060.jpg

Vind ik zelf een stuk beter staan grotere banden, daardoor rijdt hij standaard ook veel beter.

Maar tegenwoordig heb ik de Hilux op een Axial SCX10 staan.
Rijdt heel veel meer beter dan een high-lift chassis.
 
Ik vindt het nog steeds een mooi model, alleen vindt ik de banden tov het gehele plaatje niet zo staan ,maar met de 2.2 Gmade banden :thumbsup:

En zeker met het assortiment van de Hot-ups een model wat in de collectie gaat.
:cool:
 
hey,

lijkt erg op mijn f350...
ook de gmade banden met beadlockers.
4 cm bodylift om er ruimte voor te creeeren.
55t moter met regelaar
beide assen onafhankelijkstuurbaar.
junfac 4 link
94mm coilovers eronder.
beide assen gesperd.
en uhm...... still no end in sight..
 
Hallo allemaal.
bedankt voor de reacties.
om alle vragen te beantworden heb ik wel een verhaaltje.
de 2,2 inch banden zullen zeker meer grip hebben daar hebben jullie gelijk in.
alleen zelf vind ik persoonlijk de 1,9 inch banben mooier staan.
het blijft dan toch wat meer statisch model.
en er komt idd een junfac 4 link onder.
hoeveel het allemaal gaat kosten nog geen idee.
maar ik vind de prijsen voor zo'n 4 link systeem niet echt duur.
heb vandaag ook de as binnen gekregen om te kunnen schakelen,
die zat helaas niet in de doos :( kan gebeuren.
nu nog de lagers binnen krijgen en hij kan weer uitelkaar :cool:.
het link systeem zal volgen jaar besteld worden.
hier een fototje, hij is net terug van de spuiter, zie alleen dat ik de stikers op de achterklep er nog op moet plaken.
gr Sander.
autott01084.jpg

autott01090.jpg
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik het met 1,9 banden en een body-lift er niet uitzien.
Maar gelukkig heeft ieder een eigen smaak, anders reden we allemaal met dezelfde kleur, model en banden :P .

P.S. wist je al van het bestaan van de meetings die via TG worden georganiseerd?
Om de zoveel tijd een meeting ergens in NL, 2 weken geleden was er eentje op de Utrechtse Heuvelrug.
 
Mag ik vragen hoeveel je al aan hop-ups hebt besteedt? (een nieuw chassis, nieuwe banden enz.)

Ik neem aan dat je mijn Hilux bedoelt?

2,2 banden 2dehands gekocht voor €50.
In elk glaasje, behalve de bull-bar, zitten ledjes.
Ongeveer €8 per 2 ledjes incl weerstanden.
4 ledjes achter, en 6 voor. Reken dus maar uit:D
Truckpuller 2.
Zwaai-lichten incl printje: €40-€50
Multiswich om ledjes en zwaai-lichten aan te sturen: kijk maar in het topic van Cheeta- 12 kanaals multiswitch
2 Lieren incl printje: €60-€70

Bovenstaande was alleen voor op het high-lift chassis.
Nu nog een SCX10 chassis eronder, twv ongeveer €275.

Maar ach, dat houdt het werken leuk:mrgreen:
 
Maar ach, dat houdt het werken leuk:mrgreen:
haha ja idd maar ik heb gelukig "OOK" leuk werk.
nu de schakelas is ingebouwt heb ik zoals eerder in mijn verhaal gezegt dat ik hem anders had in gebouwt.
om zo meer ruimte te winnen voor de stuur servo.
en hij blijft ook mooi onder de body.
hier een foto, dat scheeld veel typen:D
gr Sander.
autott01094.jpg

autott01095.jpg

autott01096.jpg
 
Was het niet mooier geweest een micro servo in de buurt van de versnellingsbak te plaatsen ipv die hevel werking op de originele manier.
Verder gave auto met de perfecte kleur volgens mij.
 
Was al weer vergeten hoe tamiya hem origineel gemaakt had.... ;)
De kleur is echt tof, een matte kleur, echt bruut!

Zeker in originele saat is hij gewoon mooi!, en wat mij betreft al af!
Deze foto bedoel ik.. Is toch een plaatje om aan de muur te hebben hangen!!
autott01090.jpg
 
Laatst bewerkt:
na aanleiding van ghossie heb ik toch de servo veranderd.
ook zie ik op de tekening dat de 2 buitenste veertjes van de schakelbak niet nodig zijn.
deze haal ik er dan ook uit om zo het brommen van de servo te vermijden.
ook vind ik het mooier zitten en werkt zo ook op de originele manier.
gr Sander.
autott01101.jpg

autott01102.jpg

autott01103.jpg
 
Laatst bewerkt:
De buitenste veertjes zou ik laten zitten... Deze zetten hem "hard" in zijn 2. De veertjes zijn best slap, en het brommen wat de servo doet hoor je echt niet als de rammelkast begint te rijden... Laat staan met een mfu unit.

Edit:
Net even getest, mijn standaard servo bromt niet, zelfs niet met de mfc uit.
Ik heb een standaard servo, geen digitale servo, das totaal zinloos....

Tevens zou ik gewoon een mini servo langs het chassis doen, vindt dit wel een beetje een slordige oplossing, vond ik je eerdere nog beter eerlijk gezegd....
 
Het brommen van de servo doet hij volgens mij alleen als er spanning op de hevel staat, hierdoor wil de electronica in de hitecs wel eens doorbranden.
En met bovenstaande ben ik helemaal mee eens over een microservo.
 
nou ik heb dus de veertjes eruitgehaald en hij duwt hem nog steeds terug naar het midden.
alleen nu hoeft de servo veel minder te duwen of te trekken, de servo bromt nu ook niet meer.
en ja een micro servo ik weet het niet of dat het wel is hoor.
het blijft klein en iel die tandwieletjes.
en heb nog zat van deze servo's, en het werkt nu perfect.
de accu kan er nog steeds achter tussen het frame.
maar ik denk dat ik nu 1x3cel aan bijde kanten onder het zwatre plastic body houder doe, ruimte zat, waar ook de instap aanzit.
maar goed ik hoop dat morgen of van de week de lagers binnen komen.
de 4 link van junfac is bestelt, dus alles gaat best snel :p .

gr Sander.
 
Back
Top