Tamiya gaat eigen weg

• Topicstarter Topicstarter KawaZZR
  • Startdatum Startdatum
K

KawaZZR

Guest
Ik hoop dat jullie deskundigheid mij verder kan helpen.

Ik ben volledig nieuw en onervaren met RC cars. Ik heb een Tamiya electrische auto, maar deze gaat geregeld zijn eigen weg. Hij reageert dan niet meer op signalen van de zender en het stuur gaat spontaan links en rechts en spontaan een dot gas erop zonder aansturing is hem ook niet vreemd.
Ik heb de winkel gebeld, maar deze kon mij eigenlijk niet verder helpen. De persoon vertelde mij alleen dat ik het antennedraad moest nakijken op een breuk. Dat heb ik gedaan, maar kan niets vreemds ontdekken en alles zit goed vast.

Kan het zijn dat het kristal een veroorzaker is?
Of hebben jullie een idee waar ik het moet zoeken?

Thx,
JoS

waarschijnlijk zit er een storing in de lucht op zelfde frequentie die jij in je zender hebt.
Je kan dit verhelpen door ander kristal te nemen of andere zender (40 mhz of 2,4 ghz)
Hoop dat je wat aan deze informatie hebt :-)

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
eerst bekijken op welke freq je rijd en mischien je ontvanger even nakijken de mijne had eens wat vocht gehad en toe ging me wagen er ook vandoor . na een nieuwe geen problemen meer.

ik heb hetzelfde probleem gehad. ik ging het bereik van mijn zender testen(niet zo'n slimme aktie ik weet het).maar eenmaal buiten bereik ging hij ook zijn eigen weg en die weg eindigde in de sloot...
waarschijnlijk hebben de mensen die voor mij gereageerd hebben wel gelijk.

Waarschijnlijk een AM zender, deze geven heel veel storing, ik zou ook je ontvanger even openhalen, om te kijken of de antennedraad nog goed op het printje zit.

Bedankt dat jullie massaal reageren.
Ik heb het even nagekeken en getest.
De zender is een TTU-03. Op internet kwam ik er één tegen waarbij stond dat deze 26MhZ is.
Ook de afstand heb ik gechecked en het is inderdaad zo dat ie al na 15 meter problemen gaat geven, terwijl dit voorheen bijna het tienvoudige was.

Ik hoop dat het voor jullie meer duidelijkheid geeft.

Gr
JoS

Back