Tamiya King Hauler

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Langedijker truckertje, 15 okt 2022.

  1. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Van de week de wens uitgesproken om een keer de Coca Cola kersttruck te willen gaan bouwen. Niet echt origineel meer, er rijden er volgens mij al meerder van rond maar vind het gewoon leuk.

    Toevallig op marktplaats een mooie set kunnen kopen die hiervoor de basis kan gaan worden.
    Het plan is om de King Hauler eerst rijdend te maken, dan de Arocs af en volgend jaar ergens de King Hauler ombouwen tot kersttruck.

    [​IMG]

    De oude Tamiya lichtset heb ik verwijderd uit de truck, deze wordt vervangen door de Beier SFR die ik voor de Arocs had gekocht, ook de ontvanger van de Arocs komt in de Hauler.

    In de Arocs ga ik de lichtset van RClab plaatsen, vind geluid niet echt een toegevoegde waarde in een trekker met oplegger. In deze kersttruck moet natuurlijk gezellige kerstmuziek komen.
     
    ozy, raoul00123, Catwoman en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Kan je beter de lichtprint van Servonaut aanraden.

    Niet veel duurder, werkt wel stuk fijner.
     
  3. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Dank voor de tip, zal er eens naar kijken
     
  4. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Van Rosenbauer Panther, naar 8x4 Arocs haakarmvoertuig naar Arocs trekker voor dieplader oplegger, naar een King Hauler kersttruck. Binnen een half jaar zoveel veranderingen.......
    :eek::weetnie::hammer:
    Waarom maak je de Tamiya bouwdoos trekker niet eerst rijdend?
    Als je kerstliedjes wilt afspelen is het slimmer een MP3 speler in te bouwen in de trailer. Doen de meeste die zo'n love parade truck hebben.
    Beetje zonde om daar een Beier voor te misbruiken.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2022
    trialrolf vindt dit leuk.
  5. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Kan je zo'n mp3 speler dan ook vanaf de zender bedienen?
    Ik zou ook een draadloze speaker in de trailer kunnen zetten en dan vanaf mijn telefoon de muziek aan zetten
     
  6. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Omdat ik voor de Arocs nog geen trailer heb. Leuker om met een trailer te rijden dan een lose trekker zonder trailer
     
  7. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Alles kan, maar ik denk dat het voor jou misschien wel lastig te realiseren kan worden, toch wel wat elektronica kennis noodzakelijk. Maar de SFR 1 kan ook prima muziek afspelen, ik geloof wel 180 min lang.
     
  8. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Afgelopen weekend de motor en versnellingsbak, die ik over van de Arocs in elkaar gezet en geplaatst.
    Vanmorgen de beier sfr aangesloten en de eerste meters kunnen rijden.

    Nu nog verlichting en speaker aansluiten en dan de multiswitch in programmeren.

    Het weekend ook de trailer ontdaan van de plakfolie. Nu wachten op een beetje knap weer om te spuiten
     
  9. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    De trailer rood gespoten, nog niet helemaal strak maar voldoende om op de baan te kunnen rijden. Nu alleen de beier etc. even een plekje geven in de sleeper en dan is deze voor nu even klaar.
    Volgend jaar zal deze combinatie helemaal gestript worden om hem helemaal in de kerst stemming te brengen (CocaCola kersttruck)

    [​IMG]

    Inmiddels heb ik mij ook aangemeld bij Modelbouwvereniging Wassenaar. 12 november eerst volgende evenementje in Heemskerk, bijna een thuis wedstrijd voor mij.
     
    Gerard uit Heerhugowaard vindt dit leuk.
  10. Koos82

    Koos82 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    687
    Leuk project!,
    ik heb destijds een knight hauler omgebouwd naar coca cola kersttruck.
    Ik heb hierin een beier verwerkt zodat je zowel motor geluid als muziek kan afspelen.
    Wel tipje zorg dat je wat kisten aan de trailer maakt waar je makkelijk je accu's in kwijt kan, ik heb het toen der tijd qua ruimte vrij minimaal gemaakt wat af en toe wel lastig is om de accu's te wisselen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Catwoman en Swen vinden dit leuk.
  11. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Gave truck heb jij ......:worship::worship:

    Ik heb er ook een beier in zitten. Denk dat ik de trekker niet ga verlichten (dan kan ik er ook nog andere trailers achter hangen) maar de trailer wel.
    Hoezo kisten ander der trailer voor de accu, ruimte zat in de trailer toch?

    Heb jij de afbeeldingen voor op de trailer nog ergens? Of waar heb jij die vandaan?
     
    Koos82 vindt dit leuk.
  12. Koos82

    Koos82 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    687
    Hoi Sander,
    ik wilde de trailer niet elke keer open te hoeven maken om de accu etc te wisselen, daarom heb ik gekozen voor 2 kisten onder de trailer. 1 kant zit de accu voor de verlichting (lipo) en aan de andere kant de ontvangeraccu voor de voeding van de beier en de steunpoten

    de trailer is verder volledig bestickerd, dit zijn full colour stickers geplakt op 1,5mm styreen zodat de platen mooi glad zijn en dan niet dat geribbelde van de aluminium platen had.
     
  13. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Waar heb je die full colour stickers gekocht? Of heb je dat ergens laten maken?

    En hoe heb je de verlichting gedaan? Gaatjes geboord en daar ledjes doorheen gestoken? Of ledjes op de buitenkant van de trailer geplakt?
     
  14. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Utrecht
  15. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Dank voor de tip, ga ik zeker naar kijken.
     
  16. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Utrecht
    en het plaatje dat erbij past
    2022-10-30 23_19_26-12 Coca-Cola Christmas gifts _ Christmas at Coca-Cola _ Coca-Cola GB.png
     
    Helicor en Langedijker truckertje vinden dit leuk.
  17. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Dit was de mijne stickers gevonden op ebay. tuin2 739.JPG
     
  18. Gerard uit Heerhugowaard

    Gerard uit Heerhugowaard

    Lid geworden:
    20 jul 2021
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Wat leuk Sander, lekker in de buurt inderdaad, heb hem in mijn agenda gezet.
     
  19. Koos82

    Koos82 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    687
    destijds heeft een oud collega deze stickers voor mij gemaakt, lampjes zijn inderdaad stuk voor stuk geboord en daar ledjes in gemaakt van binnen uit
     
  20. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Leuk Gerard, dan spreken wij elkaar wel even.
    Hoe ver is jouw Actros?
     

Deel Deze Pagina