Tamiya Knight Hauler

Hey medemodelbouwers,

Ben hier al een tijdje op het forum aan het lezen samen met nog een paar andere fora. Dit voor het afwerken van mijn knight hauler die ik in 2006 gekocht heb.

Ondertussen heb ik de laatste stukjes voor hem rijdend te maken maar stoot nu op een klein probleem.

De servo's die vooraan gemonteerd zijn (schakel en stuurservo) hiervan zijn de kabels blijkbaar een beetje te kort. Nu is mijn vraag kan ik die gewoon doorknippen en verlengen? Of dien ik hier verlengkabeltjes voor te kopen??

Groetjes Jimmy
ps binnenkort zal ik nog de nodige foto's plaatsen.

Hallo Jikooko,

De beste en snelste manier is om je servo kabels te verlengen middels een origineel verlengkabeltje.
Als je de kabel doorknipt en gaat verlengen, moet je toch goed oppassen dat je ze goed aan elkaar vastmaakt, anders kun je ook weer storingen (uitvallen) van de servo's krijgen.
Gezien de kosten van 2 verlengkabels moet je echter niet eens over de optie van doorknippen denken.

Succes ermee, ik ben benieuwd naar de foto's

Ik rijd zelf niet met vrachtwagens, maar ik vind het verrekte goed uitzien.

Wie weet, misschien ooit eens.

Gr. Ron

je kan het doorknippen, zorg er wel voor dat het netjes gesoldeert is en goed afgeschermd

succes

kan beide.
maar ook ik zou ik dit geval voor een verleng kabeltje gaan.
maar mocht je voor knippen kiezen dan zou ik wel dezelfde kleur kabels kiezen.
goed solderen en dan krimpkousjes er over heen.

Je kan ze gewoon doorknippen en verlengen. Belangrijkste lijkt mij is de 'kleur'. Bedoel dan de goede draden weer aan elkaar solderen maar dat lijkt me logisch ;)
Had ooit eens een servo verkeerd om op een servo tester aangesloten, geen succes kan ik zeggen.

Krimpkous is inderdaad aan te bevelen ivm evtuele kortsluiting. Je zou er ook nog, voor extra beveiliging en / of looks, snakeskin erom heen kunnen doen. Heb je gelijk een mooi 'bundeltje'

Waar blijven de foto's :) ben wel benieuwd.

Alvast bedankt voor de antwoorden, ga eens kijken of ik nog kleine krimpkous heb liggen en dan ga ik hem solderen.

Kabel bleek net lang genoeg te zijn. heb net 2 of 3 mm over denk ik. Hopelijk weet hij er niet van.

img1330.jpg

Foto van de kabels in het achterstuk van de vrachtwagen.

Laatst bewerkt:
Foto langs de zijkant
Foto-VWKQIQOZ.jpg

Foto langs de voorkant
Foto-VH8LZUSC.jpg

En nu op jacht op een aanhangwagen...

Zou graag de B-Double maken van easyloader

Laatst bewerkt:
damn, dat blinkt zeg :) ziet er heel apart uit zo.
mooie truck, mooi model ook.

hoe heb je dat gedaan eigelijk, gespoten of ... ?

Is inderdaad een chroom editie, maar ze hebben de kleur nummers erbij gedaan moest je zoals ik er een kras opzetten (en dan nog wel op het kabine vanboven ook)

Truck is al van 2006 in mijn bezit maar heeft tot vorige week nooit gereden.

Hoi Jimmy,

Ziet er goed uit !! Easyloader B-double is een gave oplegger !! Zelf heb ik ook een B-double gemaakt:
Foto-UTR6UQ4J.jpg

dit is geen B-double
dit is een trekker-opeggercombinatie met een schamelwagen erachter
de schamelwagen van de aahanger (dolly) kan naar vorne schuiven volgens mij onder de zwanenhals
en de rongen die voorop de oplegger staan (boven de schotel) die kunnen naar achter geschoven worden
zo te zien
groetjes wesley

Het is idd een soort LZV uitvoering, maar dan Amerikaans.
Ga je hem dan ook werkend maken, zou wel heel erg gaaf zijn

l6877RfBzdU[/media]video
Lijkt me dat het wat sneller word afgespeeld dan in werkelijkheid.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben die filmjes pas ook op youtube tegengekomen. Vind dat wel een apart systeem.
1e keer (was een filmje zonder die 'close-up' zegmaar) zat ik te kijken en dacht echt van huh, hoe doeeeen ze da :)
Toen met die close-up kon je goed zien hoe dat werkte. Mooi verzonnen

Eerste echte rit met de truck een regelrechte ramp.
Eerste versnelling werkt niet. Dus kan alleen maar snel rijden wat eigenlijk best tegenvalt.

Sturing is ook maar pover.

Vandaag wat aanpassingen gedaan:

Versnellingsbak open gedaan en geblokkeerd op eerste versnelling dus altijd traag vanaf nu.

Stuuras aangepast zoals velen dat hier al gedaan hebben.

Rond gehoord voor een freesmachine aan te schaffen zal waarschijnlijk een huvema 20 of 30 worden iemand daar ervaring mee?

Jimmy

Back