Tamiya Leopard 1/16 Tank

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Liger Zero, 4 apr 2004.

  1. Nog geen datum voor de volgende meeting na 13 Juni bekend voor zo ver Jos.

    Komt er wel 1 richting eind v/h jaar (September geloof ik) die we elk jaar doen en dat is op de Vriendendag van het Cavaleriemuseum.

    De laatste meeting die we hadden was op de open landmachtdagen in Oirschot twee weken terug, was weer erg geslaagd, altijd leuk om bij dat soort dagen aanwezig te mogen/kunnen zijn.

    Ik zal hier (als ik het niet vergeet) de volgende meeting van de RCAGH ook maar eens vermelden voor de liefhebbers dan.

    Groetsels,
    Hugo
     
  2. truckaart

    truckaart Guest

    ook in nederland is de tank voor dezelde prijs te krijgen als in duitsland bijvoorbeeld € 929,- :lol: scheelt je weer een stuk rijden of dat gedoe met vorauskasse voor een ieder die hem straks gaat bouwen veel plezier.
    op de tamiya site ( japanse versie ) zijn de eerste filmpjes met geluid al te zien . heel mooi
     
  3. Hoi Truckaart :lol:

    Jij weet vast wel waar ik dan in Nederland moet wezen :?:
    Bij de winkel waar ik ben geweest was 't nog altijd na veel zuchten [​IMG] € 1275,-
     
  4. Ik heb hem gewoon onder Nachname besteld dus fijn aan de postbode betalen :wink:
     
  5. truckaart

    truckaart Guest

    Bij Hobma modelbouw in Elst zie ook www.hobmamodelbouw.nl wordt de tank aangeboden voor ik dacht € 999,- en de winkel die hem voor €929,- verkoopt zoek ik nog even voor je op.
    Onder Nachname bestellen is het mooist maar helaas niet alle duitse aanbieders gaan hier in mee. Zouden ze ons niet vertrouwen of zo ? :(
     
  6. Bij hun op de site was het gewoon te kiezen die nachname...
    Maar ik heb NOG steeds niets gehoord van AFV dus ik baal als een tros bananen aangezien er in Engeland jongens zijn die hem al aan het rijden hebben, zit er sterk aan te denken om mijn bestelling bij hun te cancellen en hem ook in Nederland te kopen.....als jij dat goedkope adres tenminste nog weet te vinden ? want 999 ga ik er nog steeds niet voor betalen.
    Ik weet dat die "goedkope" ergens in het zuiden zit dicht bij de Duitse grens maar dat is dan ook alles.
     
  7. truckaart

    truckaart Guest

    Inderdaad in engeland wordt de tank al geleverd en een mailtje naar Tamiya. nl leerde mij dat de tank vanaf volgende week in nederland wordt uitgeleverd aan de dealers.
    probeer het eens bij www.zwaluwmodelbouw.com en wat duurt zo,n week dan lang
     
  8. Nou mensen ik heb de knoop doorgehakt en mijn bestelling bij AFV-model in Duitsland geannuleerd.
    Ik had diverse keren een mailtje gestuurd met de vraag wanneer hij nou leverbaar is en kreeg gewoon nooit antwoord dus ik had er geen vertrouwen meer in helaas.
    Vanmiddag stuurde ik dus een mailtje om de order te annuleren en tot mijn grote verbazing kreeg ik binnen 10 minuten antwoord zo van helaas is hij nog niet leverbaar maar zodra hij op voorraad is krijgt U een mailtje.
    Dan hebben ze niet echt goed gelezen want ik heb in dat mailtje zelfs 2x aangegeven de order te annuleren.
    Ik ga hem dus nu bij Backyard Armor in Amerika bestellen, de Leopard word dan rechtstreeks vanuit het filiaal in Hong Kong hierheen verstuurd.
    Nu komt het allerleukste, je krijgt hem incl. verzendkosten en wisselkoerskosten voor "slechts" 709 Euro thuis !!!
    Adviesprijs in Nederland 1395,95 Euro......IK LACH ME ECHT HELEMAAL GEK :lol: :twisted:
    Stel je moet 19% invoerrechten betalen bij de douane wat ik niet denk want ik heb wel vaker wat uit Japan en Hong Hong over laten komen, dan zit je op 843 Euro, dan lach ik me nog steeds gek :p
    Naar verwachting heb ik hem dan vanaf morgen binnen 14 dagen in huis.

    Word vervolgd......
     
  9. truckaart

    truckaart Guest

    En dat is pas zaken doen. Maar ja alles wat je in Nederland koopt gaat 19% naar de belasting en dat is doodzonde :evil: Mijn Leo komt ook uit de buitenlanden, als het goed is binnen twee weken, en daar gaat geen cent van naar de belasting. :)
     
  10. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Hugo, nu val je me toch tegen... :cry:
    Wil je deze hardwerkende, goedwillende ambtenaar met vrouw en vier bloedjes van kinderen brodeloos maken???
    Die 19% gaan naar een goed doel hoor:
    Stichting ARS (Aanvulling Roels Salaris)

    Ik denk erover mijn vrienden bij het ministerie van Financien (Douane!!) te bellen, alsmede de Fiscale Inlichtingen en Opsporings Dienst (FIOD)

    Roel
     
  11. [offtopic/] Ik heb "helaas" een belastingblokkade waardoor ik alles belastingvrij zal moeten kopen Roel, kan er ook niets aan doen, ik wil je wel tegemoet komen door je een éénmalige loonsverhoging van 19cent (dus zonder pro) toe te kennen 8) [/offtopic]

    En dan nu de betaling van de Leopard 2A6 online ff regelen !!!

    Edit:
    Dat ging dus ff nog niet door, van giro naar visa is je geld opeens voor een heel weekend verdwenen, het is al van de giro maar maandag pas op de visa.....wie is er nou ff fijn rente aan het trekken van mijn euri's.....
    Maar ja, na overleg met Backyard armor komt de Leo nog ruim op tijd aan voor ik met vakantie ga als de betaling maandag plaatsvind.
     
  12. Nou, heb vandaag ff mogen kijken in de bouwdoos van de nieuwe Leopard[​IMG] echt schitterend.
    Maar kan iemand mij vertellen waar 't HV (high voltage) module voor dient. :?
    Wel mooi was de kunstof onderkant met allerlei details daarin verwerkt.
    Misschien niet zo stevig als aluminium maar wel mooier gedetailleerd.

    Alleen de prijs maar dat is hierboven in de vooraf gaande berichten al uitvoerig beschreven.
    Maar de bouwdoos is beslist de moeite waard [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  13. Hoi Theo,

    Die High Voltage module is natuurlijk om die 12 cilinder bi-turbo diesel netjes aan het lopen te houden wat dacht jij dan :roll:

    Ok weer ff zonder gekheid, ik heb geen flauw idee maar we komen er vanzelf achter over een poosje denk ik.

    Dat het chassis nu van kunstof is maakt denk ik niet zo heel erg veel uit, het is een bak uit 1 geheel en daar zit genoeg stijfheid in denk ik, die enorme speakerunit zit er ook nog ingeschroefd en al helemaal als de bovenkant er dan ook nog op geschroefd zit, er word met zo'n tank tenslotte nou ook weer niet als met een r/c auto gereden.

    Een aardigheidje wat ik gehoord heb is dat je hem in twee verschillende rijstanden kunt laten lopen via de dmd, stand 1 voor het "rustigere" werk zoals op asfalt/steen/beton rijden kortom gladdere oppervlaktes en stand 2 is de terreinstand waarbij meer kracht vrijgegeven word aan de motoren waardoor hij terreinvaardiger is, stand 1 zal wel wat stroom uitsparen ook dacht ik zo.
    Maar eens voor een 3000Mah accu gaan kijken ook aangezien de tank nog maar op 1 racingpack loopt, samen met de twee 1900Mah's die ik al heb kan ik dan tenminste wel fijn even een stukje rijden.

    Ook het geluid schijnt helemaal geweldig te zijn hoor ik uit Engeland waar iemand hem al aan het rijden heeft.
    Die is ook helemaal lyrisch over hoe de toren zich gedraagt en klinkt.
    De toren draait door het grote kogellager echt als een zonnetje in de rondte.
    Bij langzaam rijden hoor je ook heel duidelijk het gepiep en geknars van de rupsen.

    Brrrr nog ff geduld en ik mag het zelf allemaal gaan ervaren, ik heb nu al kippevel bij de gedachte aan al dat moois.

    MzzL,
    Hugo
     
  14. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Zou ik niet helemaal zeker van zijn. Een kennis van mij had een modelboot in buitenland gekocht, en kreeg een berichtje van het douane depot te Rotterdam of hij maar even de invoerrechten op het pakket wilde voldoen daar hij het anders niet in ontvangst kon nemen.
     
  15. Je loop inderdaad het risico maar zelfs al gooien ze die 19% er bovenop ben je wat de Leopard 2A6 betreft nog steeds spekkoper, dan heb je hem voor +/- 840 euri wat nog steeds 100 goedkoper is dan in Duitsland en over Nederland zal ik het dan maar niet eens hebben met een adviesprijs van 1359,95 :roll:
     
  16. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    De truc in dit laatste geval is om de douane doodleuk te vertellen dat je 'eg nie weet' waar ze het over hebben: m.a.w. het pakket te weigeren..... Daarna bestel je het opnieuw bij de zelfde firma -de zending wordt kosteloos teruggestuurd naar de verzender trouwens-, onder een andere naam (beetje problematisch met een credit-card). De kans dat jouw pakket opnieuw wordt onderschept door de douane is about 5%.... Dezelfde gein wordt momenteel voor sloffen sigaretten uitgevoerd. Nu heeft de douane wel hasj- & tabacs-honden, maar nog geen modelbouw-pakket-onderdeel-zending-honden dus....

    Tweede optie: als je een toko kent die je echt kunt vertouwen laat je de hele zwik 'bit-by-bit' versturen in pakketjes van max 120 gram, gefrankeerd als 'monster'; naar mijn weten zijn afmetingen hierbij n.v.t. Wedden dat het zonder BTW lukt?

    Jos
     
  17. Advies prijs is uiteraard niet de verkoop prijs.
    Hier bij ons in 't dorp staat hij tekoop voor €1099,- en ik zag op marktplaats een ( :? :? :? ) firma in zoetermeer die biedt hem aan voor €999,-.

    En volgens Truckaart zijn ze nog goedkoper (ik weet alleen niet waar) :cry: :lol:

    Maar dat haalt 't natuurlijk niet bij jou Hong Kong transactie :wink:

    Je houd ons natuurlijk wel op de hoogte en dan ook graag met een paar foto's

    :tank: Want wij willen foto's :banana: :banana: :banana:
     
  18. Nee de adviesprijs word meestal met een korreltje zout genomen door de winkeliers gelukkig maar er zijn er bij waar je die adviesprijs gewoon heel dicht benaderd hoor, wat een prachtmedium is het internet dan toch ook voor een beetje prijsvergelijking.

    Ik heb het inderdaad ook al gehoord op de r/c club van die goedkopere winkel in Nederland (929 euro) waarbij zelfs de naam van de winkel was gezegd maar dat korte termijngeheugen van mij is net een lekgeschoten rubberboot de laatste tijd :roll:.....het enige wat is blijven hangen is dat het vlak bij de grens met Duitsland is ergens in het zuiden des lands.
    Zoals beloofd gaan er spannende Leopard 2A6 foto's op mijn site verschijnen zodra ik hem heb ontvangen natuurlijk :D
    Ik zal het hier even melden zodra het zo ver is.

    Groeten,
    Hugo
     
  19. Het is zo ver, de Leopard is vandaag betaald via Visa en Paypal en de bevestiging van de betaling is binnen
    Nu in afwachting van het eerste mailtje van Backyard Armor wat de rest van de molen in werking zet, als alles een beetje mee zit is de Leo over een dag of 10 hier :p :p :p

    De groeten van een kersverse Leopard 2A6 eigenaar......ok ik heb hem nog niet in mijn handen maar virtueel ben ik de eigenaar al.
     
  20. truckaart

    truckaart Guest

    En jawel, de eerste leo's zijn vandaag ook in Duitsland gearriveerd.
    op www.rcpanzer.de zijn ook de eerste bouwdoosfoto's te zien.
    Dan kan het toch niet lang meer duren tot leo,tje bij mij aankomt.
    Of zou ons kikkerlandje als laatste aan de beurt zijn?
     

Deel Deze Pagina