nou toch een andere tank dan de super sherman M51.
de leopard 2a6,
vorige week 19 april zijn we met een groepje van 7 man naar de beurs in dortmund geweest.
met het idee om daar de M51 te gaan kopen.
nou nergens te vinden dus
.
dus ik het voor een mooie prijs de leopard mee kunnen nemen (€725 ).
dit vond ik toch wel een mooie prijs want voor €700 wou de verkoper hem niet verkopen
.
en omdat ik dus me zelf helemaal nog niet verdiept had in de leopard was het dus totaal nieuw voor me, zoiezo want het is mijn eerste tank.
ben dus al druk wezen bouwen en speuren op en net naar andere bouwverslagen.
dus hier al vast een paar foto's van de tank en mijn zeer dunne ervaring.
wat mijn meteen opviel is de overbrengen naar de tracks.
met 3 differentieenlen, wel een onweis gaaf systeem.
aleen minder vind ik dat hij maar door 1 motor voor en achteruit gaat.
de andere motor is om te sturen.
ik heb al met de tank gereden en als ik de alleen met de stuurmotor om de as draai (dus de eene track vooruit en de andere achteruit) hoor je de motor weinig toeren maken en hij heeft het echt onweis zwaar.
als ik vooruit rij en dan stuur dan gaat het wel goed.
dus meteen mijn eerste vraag: zou ik de stuurmotor kunnen vervangen voor een 45t motor deze draait minder snel maar heeft veel meer koppel. (een beetje ervaring met de F350 opgedaan, en vlink omgebouwt tot een trail truck)
en kan de regelaar deze motor aan?
ik denk zelf dat ik de hele tandwiel behuizing nog even vlink ga inpakken in geluid's dempend schuim want er komt een best lawaai van af.
en dat is niet echt mooi om te horen.
waar ik ook verbaasd over was is de verlichting, dat glasvezel kabel werk echt mooi.
geen bouwlampen van lichten maar mooi zacht licht.
en dat bijna alle electra in de koepel zou zitten had ik al helemaal niet verwacht, wat een gedoe met al die draaden :schrik:.
maar het zit erin.
nou hier vast een fototje.
tips en tricks zijn altijd welkom.
gr Sander.
de leopard 2a6,
vorige week 19 april zijn we met een groepje van 7 man naar de beurs in dortmund geweest.
met het idee om daar de M51 te gaan kopen.
nou nergens te vinden dus

dus ik het voor een mooie prijs de leopard mee kunnen nemen (€725 ).
dit vond ik toch wel een mooie prijs want voor €700 wou de verkoper hem niet verkopen

en omdat ik dus me zelf helemaal nog niet verdiept had in de leopard was het dus totaal nieuw voor me, zoiezo want het is mijn eerste tank.
ben dus al druk wezen bouwen en speuren op en net naar andere bouwverslagen.
dus hier al vast een paar foto's van de tank en mijn zeer dunne ervaring.
wat mijn meteen opviel is de overbrengen naar de tracks.
met 3 differentieenlen, wel een onweis gaaf systeem.
aleen minder vind ik dat hij maar door 1 motor voor en achteruit gaat.
de andere motor is om te sturen.
ik heb al met de tank gereden en als ik de alleen met de stuurmotor om de as draai (dus de eene track vooruit en de andere achteruit) hoor je de motor weinig toeren maken en hij heeft het echt onweis zwaar.
als ik vooruit rij en dan stuur dan gaat het wel goed.
dus meteen mijn eerste vraag: zou ik de stuurmotor kunnen vervangen voor een 45t motor deze draait minder snel maar heeft veel meer koppel. (een beetje ervaring met de F350 opgedaan, en vlink omgebouwt tot een trail truck)
en kan de regelaar deze motor aan?
ik denk zelf dat ik de hele tandwiel behuizing nog even vlink ga inpakken in geluid's dempend schuim want er komt een best lawaai van af.
en dat is niet echt mooi om te horen.
waar ik ook verbaasd over was is de verlichting, dat glasvezel kabel werk echt mooi.
geen bouwlampen van lichten maar mooi zacht licht.
en dat bijna alle electra in de koepel zou zitten had ik al helemaal niet verwacht, wat een gedoe met al die draaden :schrik:.
maar het zit erin.
nou hier vast een fototje.
tips en tricks zijn altijd welkom.
gr Sander.