Hoi,
Ben sedert begin dit jaar aan het rc'en en heb een m-06. Met het idee om clubwedstrijdjes te rijden heb ik in de m-06 een ansmann clash 23 turns gehangen. Verder is de auto met standaard regelaar en 4300 mah NIMH uitgerust en de standard vertanding uit de bouwdoos. In het dif zit het standaard vet uit de bouwdoos. Alle plastic lagers en bussen zijn vervangen door lagers, ontvet en geolied. Versnellingsbak tandwielen hebben dun laagje bouwdoosvet. Banden m grips voor, s grips achter. Tamiya m chassis oliedempers gemonteerd. Versnellingsbak in hop-up blauwe alu gemonteerd met koelrib.
Ik merk dat de motor na een 10 tal minuten voluit te rijden erg warm wordt, vele malen warmer dan de bouwdoos "tin can". Is het raadzaam om met deze motor de vertanding aan te passen?
edit: de motor is geen keuze maar dit is de motor welke de club in het reglement vastlegt. Ik heb hem als trainingsmotor gekocht juist om de auto hierop af te kunnen stellen.
Ben sedert begin dit jaar aan het rc'en en heb een m-06. Met het idee om clubwedstrijdjes te rijden heb ik in de m-06 een ansmann clash 23 turns gehangen. Verder is de auto met standaard regelaar en 4300 mah NIMH uitgerust en de standard vertanding uit de bouwdoos. In het dif zit het standaard vet uit de bouwdoos. Alle plastic lagers en bussen zijn vervangen door lagers, ontvet en geolied. Versnellingsbak tandwielen hebben dun laagje bouwdoosvet. Banden m grips voor, s grips achter. Tamiya m chassis oliedempers gemonteerd. Versnellingsbak in hop-up blauwe alu gemonteerd met koelrib.
Ik merk dat de motor na een 10 tal minuten voluit te rijden erg warm wordt, vele malen warmer dan de bouwdoos "tin can". Is het raadzaam om met deze motor de vertanding aan te passen?
edit: de motor is geen keuze maar dit is de motor welke de club in het reglement vastlegt. Ik heb hem als trainingsmotor gekocht juist om de auto hierop af te kunnen stellen.
Laatst bewerkt: