Tamiya M chassis m06 warme motor

Hoi,

Ben sedert begin dit jaar aan het rc'en en heb een m-06. Met het idee om clubwedstrijdjes te rijden heb ik in de m-06 een ansmann clash 23 turns gehangen. Verder is de auto met standaard regelaar en 4300 mah NIMH uitgerust en de standard vertanding uit de bouwdoos. In het dif zit het standaard vet uit de bouwdoos. Alle plastic lagers en bussen zijn vervangen door lagers, ontvet en geolied. Versnellingsbak tandwielen hebben dun laagje bouwdoosvet. Banden m grips voor, s grips achter. Tamiya m chassis oliedempers gemonteerd. Versnellingsbak in hop-up blauwe alu gemonteerd met koelrib.

Ik merk dat de motor na een 10 tal minuten voluit te rijden erg warm wordt, vele malen warmer dan de bouwdoos "tin can". Is het raadzaam om met deze motor de vertanding aan te passen?

edit: de motor is geen keuze maar dit is de motor welke de club in het reglement vastlegt. Ik heb hem als trainingsmotor gekocht juist om de auto hierop af te kunnen stellen.

Laatst bewerkt:
Kun je meten of aangeven hoe warm ?

Mijn ervarings is dat als je de motor nog makkelijk kunt vasthouden hij 50 graden of lager is. Dat is zoiezo geen probleem.

je kan natuurlijk lichter vertanden. maar dan kan je evengoed met de tincan blijven rijden.door vet op je gears te doen creeer je weestand. dit zal zoiezo al verbeteren als je zonder vet daarop rijdt. + achteraan boven de motor heb gaatjes waar je normaal de rolbar op monteer. daar past perfect een 3cm fan op.hou er ook rekening mee dat de anssman motortjes nu niet het van het is en zoiezo al vrij warm gaan lopen. carsoncup motor is een betere optie. die heeft een ingebouwde fan

Back