Tamiya M03 - Clubman Estate

Hallo allemaal,

Heb dit model met dit chassis al erg lang , maar nu wil ik toch af en toe weer wat details ervoor gaan maken ( denk aan interieur ).
Ps. met dit model wordt gewoon (hard) gereden, zit lrp 13T brushless in met 20 pinion. Chassis alles van alu , enigste wat nog std is zijn de achterasjes en deze zijn ook aan vervanging toe.
Hier meteen maar een aantal foto's :
IMG_0141.jpg

IMG_0138.jpg

IMG_0139.jpg

IMG_0145.jpg

IMG_0147.jpg

IMG_0149.jpg

groetjes,
levi

geweldig!
erg mooie kap en veel aluminium, ziet er leuk uit
kun jij minpunten of aandachtspuntjes van de m03 noemen?
volgens mij heb jij wel ervaring met dit modelletje ;)

Ups en downs van de m03

Nadelen :

- Al het gewicht ligt van voren
- Vaak minimale veerweg
- Weinig grondspeling
- Veel onderstuur , soms ook overstuur (zie 1)
- de 60 banden zijn eigenlijk net te groot voor de kap
- bij vol sturen lopen de banden vaak aan in de kap
- motor krijgt maar minimale koeling
- tandwielen maken best veel kabaal
- aandrijfassen die uit de joints gaan

Voordelen :

- Goedkoop
- Makkelijk aan onderdelen te komen
- Super veel tuning te koop
- kleine draaicirkel
- lang met een accu
- makkelijke beginnersauto
- Vaak crashen zonder iets kapot te rijden
- Ziet er super leuk uit !
- om te bouwen naar andere maten ( zelfs normale 1:10 maat)

Zo verder zou ik niet zo 1 2 3 iets weten..

Soms wil je juist die weinig grondspeling hebben en daarom ook die kleine veeruitslag.

Als de aandrijfassen uit de joints vliegen ben je wat vergeten te monteren. Heb al heel veel M-03M zien rijden en heb nog nooit iemand een aandrijfas zien verliezen.

Verder is het omvallen in bochten wel een aandachtspunt. Maar dan vooral als je binnen gaat rijden op tapijt. Buiten op asfalt heb je daar bijna geen last van.

Soms wil je juist die weinig grondspeling hebben en daarom ook die kleine veeruitslag.

Als de aandrijfassen uit de joints vliegen ben je wat vergeten te monteren. Heb al heel veel M-03M zien rijden en heb nog nooit iemand een aandrijfas zien verliezen.

Verder is het omvallen in bochten wel een aandachtspunt. Maar dan vooral als je binnen gaat rijden op tapijt. Buiten op asfalt heb je daar bijna geen last van.

Soms wil je idd. een laag zwaartepunt ( op het cirhet circuit ). Het is me wel eens op het circuit gebeurt ja dat de aandrijfas eruit floept. Dit gebeurde meen ik bij vol sturen en vervolgens tegen een andere auto.

Ja klopt het omslaan is nog iets wat ik vergeten was, zelf heb ik er op de straat geen problemen meer mee maar kwam wel eens voor ophet circuit dat de auto over de kop rolt bij sturen.

bedankt voor de antwoorden!:D
ik was op marktplaats op eentje aan 't bieden maar die is al verkocht,
en ik kon op het www niet echt duidelijke voor/nadelen vinden.
bedankt
gr

kan je soms zeggen wat je gebruikt heb om die uitlaat te maken? of waar heb je hem gekocht?

Hallo Allemaal,

Aangezien we de laatste tijdt veel meetings hebben en ik mijn estate kap toch een beetje wil sparen heb ik mijn twingo kap klaar gemaakt.
ik was net wat foto's aan het maken van de afgemaakte twingo kap met als achtergrond een echte twingo van iemand uit de straat , kwam hij aanrijden in zijn cabrio en vroeg ik of hij hier geen problemen mee had. Nee was geen probleem. Zijn zoon had nog 2 rc auto's van elk 15 jaar oud. (zijn zoon is 28 en de auto's lagen al ruime tijd op zolder). Zodra zijn zoon terug is van vakantie zou hij ze me komen brengen.
Waar opeens die gastvrijheid van kwam geen idee, ik ken de man van gezicht maar had nog nooit met hem gesproken. Geweldig dat zoiets nog voorkomt, laten we hopen dat het iets leuks wordt. Ik hou jullie op de hoogte!

IMG_0053.jpg

IMG_0056-2.jpg

gr,
Levi

Laatst bewerkt:
Hiermee :

IMG_0007-2.jpg

Dit is nog de electronica ( samen met het ding met display en knoppen ) van een mini-z rollerbank , daarvan waren dingen doorgedraait omdat ik er lekker met brushless op ging. De sensor ziet een gat in de schijf , dan weet hij dat hij 1 rpm heeft gemaakt. Ik ga zelf een tandwielbox maken (tand. ratio moet 6/1 zijn )
Deze tandwielen zijn ook veel te fragiel om met een 1/10 auto vol gas te geven , vandaar zelf maken.

FF een vraagje,

Dat blauwe schuim onder je kap.
Waar heb je dat vandaan?

rcmart , was een optie voor de swift als voorbumper. Was voor wedstrijd te rijden destijds. Nu heb ik hem maar achterop de estate gezet voor bescherming voor achterliggers.

En wat is de naam van dit spul?

Ik kan niets vinden wat in de buurt komt:(

Back