Tamiya M03

Beste mede coureurs,

Op electro gebied ben ik helemaal een leek, maar wat is het verschil tussen een Tamiya M03 en en M05?
Ik kan het niet zo snel vinden.. Maar omdat ik van plan ben om een 6 uurs race te gaan rijden, en nog een auto wil gaan aanschaffen, leek het mij wel handig de juiste te kopen...
Overigens is de race een 6 uurs durende in de Swift klasse...

Wie o wie helpt mij?

Groet,

Alfred

Zoek 2 foto's op en zet ze naast erlkaar op je beeld scherm.. het is vooral de servo die anders is en de opbouw van het chassis, verder zijn ze beide goed. Het maakt niet uit welke je neemt de ene vindt de M-03 goed de andere de M-05.

Voor de M-05 zijn weel meer opties te koop....

Ah oke...
Dat was me inderdaad ook opgevallen... Dat er meer parts voor e M05 te verkrijgen zijn.
Nu heb ik de club gevraagd voor een reglement, maar nog niet gekregen.
Want het gaat om een standaard Swift klasse. Mocht de M05 daar dan in passen en voldoen aan de eisen, dan zou ik inderdaad liever de M05 verkiezen.

Bedankt voor je reactie!!!

Vorig jaar mocht de M05 ook gewoon meedoen, wij hebben er toen ook mee gereden. Maar de M-05 waren niet sneller dan de M-03.
Hier nog een foto van vorig jaar in Tynaarlo.

6uurstynaarlo.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Leuk te horen. Inmiddels heb ik een M05 gekocht, staat ook op de foto ;-)

Wat voor accu's heb je gebruikt en met hoeveel rijders dedem jullie mee in het team?

Hoi,

Leuk te horen. Inmiddels heb ik een M05 gekocht, staat ook op de foto ;-)

Wat voor accu's heb je gebruikt en met hoeveel rijders dedem jullie mee in het team?

K'had al gehoord dat jij de oude auto had gekocht, wij hebben vorig jaar met 5 mensen in ons team mee gedaan, 4 rijders en één iemand die zich bezig hield met het laden van de accu's.
Wij hebben toen gereden met Lrp 4000 Mah Lipo accu's waar wij er 6 van hadden. Was vorig jaar een super gezellig evenement.

In de swift race bij Real80 zijn M03, M04, M05 en waarschijnlijk ook wel M06 toegestaan..

Vorig jaar won er een M03 :D met standaard kit dempers.. de enige echte hopup's waren: een goede servo saver, een goede servo, aluminium wiel meenemeners.. en dat was het volgens mij.
Misschien dat mijn GM regelaar er in zat..
2e was ook een M03 zover ik weet.

Het maakt niet veel uit.. momenteel zijn de M03 en M05 nog steeds aan elkaar gewaagd!

Ingrediënten voor een 6 uurs race:

- ongeveer 3-4 accus (lipo 3200mah)
- 1 nieuwe set banden (M-grip)
- Banden smeermiddel
- Secondenlijm
- Remmenreiniger
- Een extra gearset op voorraad..
- 3 a 4 rijders per team.

Welke motor er gereden wordt staat nog niet vast, vorig jaar werd er gereden met een 28T ansmann welke op de wedstrijddag uitgereikt werd.

We zijn nog maar met ons tweeen, dus kunnen nog wel een rijder gebruiken.
Maar bedankt Vincent voor je lijstje, daar heb ik wat aan!!
Het meeste heb ik wel kompleet, dus dat scheelt ook weer. Nu maar eens oefenen met de M05 want het is geen bigscale ;-)

das trouwens wel slim iemand die het laden bij houdt.. en 6 accu's van 4000mAh. Ik dacht ook aan 4000 mAh. Mocht je nog meer info hebben, hoor ik het graag.
Zijn er verder nog zaken waar we rekening mee moeten houden?
Overigens gaan wij niet voor de winst maar willen die 6 uur weleens volhouden. Mocht iemand nog interesse hebben om mee te rijden, kan ie zich even melden met een PM...

Tja, verder maar eens oefenen op de binnen baan van Real..

Op 1 accu van 3200 reden we vorig jaar een 20 minuten.
met 3 accus rijdt je dus een uur. (met 4000 mah of meer kan je nog langer rijden)

1 accu laden duurt 1 uur.. of we moeten al met meet C's gaan laden.

In het ideale geval heb je dus 4 accus ter beschikking.
Zodra er een leeg is heb je weer een nieuwe vol. En aangezien ze niet helemaal leeg gaan zitten ze wel vol binnen dat uur.

Echter was dat de situatie volgend jaar.
Afhankelijk van de baan dit jaar en de motorkeuze zal dus het aantal accu's bepaald kunnen worden.

Hoezo gaat de baan nog veranderen dan?
Kunnen we ook oefenen ondanks dat mijn maatje geen lid is van Real80, maar ik wel?

Hoi Alfred,

vorig jaar zaten we in Tynaarlo en was de baan vele malen groter..
Aangezien de baan dit jaar anders is zal ook het stroomverbruik anders zijn..

Hoe het zit met trainen en niet leden zal bij Kampo gevraagd moeten worden..
Kans dat er betaald moet worden als gastrijder of dat Kampo een goed idee heeft.

Hoi Vincent,

Ik zal eerst zelf maar eens komen trainen... dan wijst zich dat vanzelf lijkt mij...

Hoe dan ook, is weer een hele nieuwe ervaring en heb er wel zin in...

Ja, ik heb er ooit 2 gekocht. 1 nog in gebruik.
picture.php

Het is precies zoals er beschreven staat, een kopie van de tamiya Mini (eerste versie) . Er zitten geen stickers bij, maar verder een prima body.

Zo, alle M03 en 05 kunnen weer uit het stof, zondag a.s lekker close racen.
Waar? @Mach, indoor,, Haarlem. Alleen ff de juist bandjes e motortje scoren en gaan!

Kacheltje d'r bij, patatje, koffie en een biertje. Is er een betere manier om het nieuwe jaar te beginnen?

Oh ja, er rijden ook nog een paar andere klasses rond. Is ook leuk om te zien of te doen!

Als je mee wilt doen, maar nog geen auto hebt:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back