Tamiya M05 Alfa Romeo Mito opbouw.

Begonnen met terug een Tamiya M05 Alfa Romeo Mito te bouwen. Leuke wagentjes om méé te rijden,puur fun.

Alleréérst de TRF Alu dempers voor M wagens gemonteerd,vooraan witte veren,achteraan géle veren.

Uploaded with ImageShack.us

Ondertussen alle onderdelen gemonteerd,electronica volgt. Verder weinig opties op deze wagen,enkel regelbare ophanging voor en achteraan en alu wielméénemers gemonteerd.

Verder deze wéék de electronica monteren zoals regelaar,moter,servo en de lipo accu's.
De body nog éérst wa schuren,ontvetten en beraden hoe ik ze ga decoreren.

Laatst bewerkt:
Voor een betere hechting van de verf kan je de binnenkant van de kap vooraf even schuren met een keuken schuursponsje. Daar zie je uiteindelijk helemaal niks van als de kap klaar is. Klinkt moeijlijk te geloven, maar toen ik wat problemen had met de hechting van de PS spuitverf op mijn kap van de SCRT10, heb ik het geprobeerd en er is werkelijk niets van te zien :yes:.

Volgens mij helemaal niet nodig, in de 20 jaar dat ik modelbouw doe heb ik heel veel, maar dan ook heeeeeeeeeel veel kappen gespoten met Tamiya verf en nog nooit problemen gehad dat het niet wilde hechten of los kwam. Dus lijkt mij helemaal overbodig.

Tja, dan zal het wel aan mij liggen ..... :confused: Bij mijn laatste kap kwam de verf dus gewoon los (vlak naast de mask) na het verwijderen van de mask voor de volgende kleur. Dat was een dag na het spuiten van de voorgaande kleur. Dus lang genoeg gedroogd, lijkt mij.

Op andere fora had ik gelezen dat het schuren bijdraagt aan een betere hechting van de verf, en dat het schuurwek niet zichtbaar is. Zodoende de proef op de som genomen en geschuurd en het is inderdaad niet zichtbaar.

Conclusie: baat het niet, dan schaadt het niet !!

Idd lichtjes opschuren aan binnenkant,dan ontvetten. Zo nog een bétere hechting en verf komt dan nooit los. En aan buitenkant zie je er inderdaad niks van van het opschuren.

Vandaag reeds de Savox SC-1251MG low profile,de spectrum SR300 ontvanger en mijn T2M Furious 9T gemonteerd. Ook reeds de Orion Lipo gemonteerd en de banden op de velgen gelijmd.
De wagen is reeds volledig rijklaar nu, juist de body nog spuiten als het wéér wat terug béter wordt. Nog tijd om wat te bestuderen hoe ik ze zal decoreren.

schuren aan de binnenkant beste met scotts brite , werkt voor de airbrush perfekt, schuurspons van de keuken soms net te grof ,(eigen ervaring).

suc6

Idd Danny,héélwat afplakwerk. Daarna de busjes tamiya verf gespoten. Redelijk behoorlijk gelukt hé.
Ondertussen laatste details afgewerkt en bandjes gekleefd.

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt:
Als je nog eens een body spuit, kun je dan de verschillende stappen ook eens fotograferen. U body's zijn altijd zo sgoon en mee veel kleurkes gedaan. Ik snap ni echt hoe ge da allemaal doet zene:p

Dat is een knap staaltje spuitwerk zeg.

Ik heb hier nog een lotus body liggen maar durf er nog niet aan te beginnen.
Ben bang dat het niet gaat lukken.

Kan iemand met een MiTo mij vertellen hoe lang de motorkap is?
Dan bedoel ik vanaf het logo in de grille tot onderkant voorraam, dit wil ik graag weten ivm een decal die ik voorop wil hebben.

Back