Tamiya M26 Pershing

Hallo allemaal!

Ik ben sinds een maand bezig met een nieuw tank project de M26 Pershing.

IMG_0829.JPG

Ik heb mij voorgenomen om deze als eerste tank volledig met een airbrush te spuiten.

IMG_0830.JPG

Van het weekend heb ik de laatste laagjes op de romp gespoten en ik ga nu verder met de toren e.d.

IMG_0831.JPG

Werken met verschillende tinten voor schaduwen e.d. is nieuw voor mij (foto's geven af en toe wel een verkeerd beeld....)

IMG_0832.JPG

IMG_0834.JPG

IMG_0835.JPG

IMG_0836.JPG

IMG_0837.JPG

IMG_0838.JPG

IMG_0839.JPG

Gisteren een paar decals op de romp aangebracht.
Ik ben gegaan voor een Korea versie.

IMG_0863.JPG

IMG_0859.JPG

IMG_0861.JPG

Ik zat me gisteravond te bedenken dat ik hier nog niet de towinghooks had gemaakt aan de zijkant... maar de decals van hier aanhaken staan er al wel :)

IMG_0860.JPG

Van het weekend heb ik de toren verder afgemaakt en ook de decals gedaan:

IMG_1066.JPG
IMG_1068.JPG
IMG_1070.JPG
IMG_1072.JPG
IMG_1074.JPG
IMG_1076.JPG
IMG_1078.JPG

De verf is wel weer grotendeels van de rupsbanden afgehaald aangezien de verf er gewoon weer afviel.
op de metalen "end-connectors" blijft hij wel redelijk zitten...

Ruben,

Gaaf om te zien in jouw bouwverslag hoeveel passie en energie je erin steekt om de tank zo mooi en realistisch mogelijk te maken KLASSE !!

Is tegelijkertijd ook goed voor mijn motivatie om mijn tank zo mooi mogelijk in elkaar te zetten.

Top !

Raymond

Tis al weer een tijdje terug dat ik hier wat heb neer gezet, ik heb niet zo heel veel gedaan, ik ben bezig geweest met mijn airbrush werkplek :)

werkplek.jpg

daarna ben ik bezig geweest met 1 van de houten kistjes die op de tank moeten komen:

een voor en na foto:
kist1.jpg

En op de tank:
kist2.jpg

Ik heb de andere 2 kistjes ook bijna klaar, de stickers zitten er op, ik wil er alleen nog 1 - 2 laagjes lak overheen doen.

even een proefpassing gedaan:

IMG_1373.JPG

IMG_1374.JPG

Dank u!

Ik heb er 2, allebei van Harder & Steenbeck.

De evolution two in one, standaard met een 0,2 naald erin voor het fijne werk
harder-steenbeck-evolution-silverline-fpc-two-in-one-airbrush-14.jpg

En een Colani met een 0,4 naald erin voor wat grover werk (zoals de hele tank primeren e.d.)

Colani.jpg

Dacht al dat die het was. ik heb een revell werkt opzich fijn alleen er zit een onderbeker aan en dat is toch net af en toe niet fijn. Over de revolution lees ik eigenlijk alleen maar goede dingen. Bevalt ie ook goed?

Back