Tamiya Mad Bison geen kracht/macht meer.

• Topicstarter Topicstarter saalk
  • Startdatum Startdatum
S

saalk

Guest
Beste kenners,

Na 5 jaar wil ik mijn autootje terug laten lopen. Na de cilinderkop te vervangen (draad gloeikaars was weg) probeer ik hem te starten. Dit lukt perfect maar hij heeft niets meer van kracht. Zelfs wanneer de gas volledig open gaat blijft hij nog staan.
Wanneer ik hem van de grond pak draaien de wielen wel, maar 1 maal terug op de grond blijft hij gewoon staan.

Ik heb de motor al eens terug afgesteld volgens de fabrieksafstelling, helaas geen resultaat.

Kan iemand mij helpen?

groeten.

Dat is volgens mij niet het probleem. Alles loopt vlot en is opnieuw gesmeert. Ook Koppeling zit goed.

Lijkt me toch echt een koppelings of diff probleem als 1 van je diffs stuk is blijft de auto soms ook gewoon staan. Heb het zelf 1x meegemaakt met de cups van de aandrijfassen losgetrild waren. Gaat je koppelingsklok wel draaien als je gas geeft en hij op de grond staat?

Ook Kan ik nog zeggen dat de motor niet op toeren komt bij volle gas. (Ik zal morgen zien voor een filmke te maken)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je ook alle dunne shimringen die tussen de kop en cilinder zaten over gezet?

auto

hoi als het toerental goed is,kun je de koppeling nakijken
zit waarschijnlijk vast

Als je wielen wel draaien als je wagen niet op de grond staat, maar de wagen komt niet vooruit, dan zit er iets niet goed in je aandrijflijn.
Als je motor niet op toeren komt, dan is hij niet goed afgesteld of versleten.
Veel meer opties zijn er niet.

volgens mij zei TS dat hij de aandrijflijn de koppeling had nagekeken....
dus daar kan het niet meer aan liggen

Hij geeft ook aan de fabrieksinstelling terug gezet te hebben en moet de motor op genoeg toeren komen. Hou rekening met een stukje eigenwijsheid want hij zegt alleen dit:

Dat is volgens mij niet het probleem. Alles loopt vlot en is opnieuw gesmeert. Ook Koppeling zit goed

Als de hele aandrijflijn in orde moet zijn van motor tot aan wielen dan moet de auto bij genoeg toeren weg rijden.
Heb je ook de koppeling even uit elkaar gehad?

Maar ik had ook nog geen antwoord gezien op mijn vraag als je ook alle dunne ringen bij de kop hebt over gezet.

Zet de auto eens tegen een muurtje en geef eens gas.
Kijk nu wat er wel en niet draait. ( wat wel hoort te draaien)
Dan heb je zo je probleem gevonden..

Back