Tamiya Mechanische regelaar BEC

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Breeem, 16 jul 2011.

  1. Breeem

    Breeem

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Tussen Arnhem en Nijmegen
    Ik ben bezig mijn oude Tamiya FF01 weer in orginele nieuwstaat terug te brengen, dus ook met de oude mechanisch regelaar.

    Nu heb ik een probleem met servo's die niet lekker werken, wanneer ik de bec van deze regelaar gebruik.
    Na het nameten van het voltage uit de bec stekker, kwam ik er achter dat hier het zelfde voltage uit komt als wat er in gaat via de NIMH accu, 7.2 volt.

    Is dit normaal ?
    Doe ik iets verkeerd, of hoort dit zo ?
    Hoe werd dit vroeger aangesloten ?
     
  2. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Veel ontvangers hadden een bec, of anders werd er een losse bec gebruikt dmv een spanningsregelaar tussen regelaar en ontvanger
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Het BEC of Battery Elimination Circuit zorgt voor het wegvallen van de ontvangeraccu, de ontvanger wordt dus inderdaad rechtstreeks gevoed door de rijaccu, de ontvanger moet dit dus wel aankunnen. Heb inderdaad ook nog losse BEC-printjes gezien, die de spanning voor de ontvanger beperkten.

    Als je zonder ontvangeraccu werkt, en de rijaccu bijna leeg is, kan het gebeuren dat bij gasgeven, alle resterende stroom naar de motor gaat, en de servo's even een dood moment hebben, pas dus op met mechanische regelaars zónder ontvangeraccu!
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2011
  4. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht

    een mechanische ESC heeft geen BEC , dus dat is gewoon een stekker die van de accu rechtstreeks op de ontvanger gaat ....Dus je moet meten vanaf de ontvanger naar de servo's toe , dus op de + en - van de servo draad.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Je zult dus een losse bec moeten gaan gebruiken of beter aan te raden een electronische regelaar....
     

Deel Deze Pagina