Tamiya Mini 1/10

• Topicstarter Topicstarter FrozenPeanut
  • Startdatum Startdatum
F

FrozenPeanut

Guest
Hee ik ben helemaal nieuw hier

Ik wil binnekort een tamiya mini kopen en deze opbouwen
en ik denk een replica van mijn mini maar dat zie ik nog wel.

heeft iemand nog tips of beginners info.

Ligt er aan wat je er mee wil gaan doen.
Word het een show model of ga je er daadwerkelijk ook mee racen???

greets Roy

In "Elektro Auto" staat het algemene Mini M0-X topic.
Kijk daar eens naar.

Wil je ook een beetje snelheid?

Anders zul je toch echt een ander motortje erin moeten steken :)

Wel 1 tip, koop een GOEDE batterij... bespaar daar niet op, dat merk je heel goed aan prestaties :)

(ik wil ook ooit nog een body bij kopen, en een copie maken van mijn real mini :P)

Bedankt voor de tip
je zit zeker op op minisevenclub.nl of niet :)

55d banden zijn ook veel mooier als de standaard 60 bij vele modellen.
Lopen tevens ook niet meer aan op de kap.

Ik ben trouwens ook lid van de minisevenclub , heb een Austin Mini Van opgeknapt. Verder staan er nog 3 in de wacht om op te knappen.

gr,
levi

Gewoon voor plezier zou ik alle niet kogellagers vervangen door kogellagers.
Zet er een beetje goede servo in voor het stuurwerk.
Koop oliegevulde shocks,hoeft niet perse Tamiya te zijn.
Onder een mini kap staan de 55d bandjes idd het beste en kan je de kap ook lager leggen.
Zorg er voor dat de regelaar en de ontvanger achterin het chassis zitten voor beter gewichtsverdeling en voor leuke snelheid en niet al te duur een LRP runner 2 motor er in.
De regelaar kan deze motor ook nog aan zonder dat deze iedere keer in de thermische beveiliging slaat.
Wil je wel gaan racen dan raad ik toch aan om terug te gaan naar 60d banden en een Suzuki kap.
De 60d banden voor meer snelheid en de Suzuki kap omdat ze daar niet in aanlopen.
Let er wel op dat je voor de Suzuki kap je het chassis wel moet verlengen met de meegeleverde verlengstukken.
Het klinkt misschien vreemd maar hoe harder de mini aan de voorzijde staat(vering en dempers) hoe meer grip je hebt.
Dus voor blauwe of witte veren en achter rode of gele.
Met die setup kun je op vele circuit goed mee komen

greets Roy

na gewoon voor plezier gebruik/show

waarschijnlijk gaat mijn mini ook in de verkoop (anders staat hij de hele tijd buiten dat vind ik wel heel zonde) ik kijk nog voor mogelijk heden.
Even offtopic:
ahhh die mini ken ik wel :) volgde het topic omdat je zelf van alles aan het maken was ;)

Een mini kan overigens makkelijk 24/7 buiten staan, staat mijn mini ook, en de 2 die ik hiervoor had ook :P

Mijne gaat alleen maar weg om een project te kunnen starten...
(moet wel eerst mijn mini weg zijn)

Echt handig zijn jullie ik wist niet dat er zoveel mogelijk is met die wagentjes.

Maar je begin toch met een basis pakket of moet je hem zal in onderdelen bij mekaar kopen?

Back